کلیک 10 ساله شد

کلیک وقتی متولد شد که موج‌های بزرگ دیجیتال شدن در حال نزدیک شدن به مرزهای کشور ما بودند. متاسفانه مثل خیلی از صنایع دیگر، جوانان کشور عزیز ما در ایجاد این موج‌ها که شکل و شمایل دنیای ما را بشدت تغییر داد، نقشی نداشتند. اما در همان زمان ما در جام‌جم اعتقاد داشتیم اگر تولیدکننده خوبی نیستیم، حداقل باید مصرف‌کننده هوشیاری باشیم تا بتوانیم سره را از ناسره تشخیص دهیم. تلاشی که سال‌ها سرلوحه ما در انتشار کلیک بود.
کد خبر: ۶۷۹۵۴۲
کلیک 10 ساله شد

آغاز انقلاب دوم دوران دیجیتال زمانی بود که مفهوم پروژه‌های منبع باز به دنیا معرفی شد و حالا دیگر برای نقش‌آفرینی در جهان صفر و یک‌ها لازم نبود تشکیلات عریض و طویلی در دسترس باشد. می‌توانستی در یک روستای دورافتاده زندگی کنی و بخش کوچکی از یک کار بزرگ را به شکلی انجام دهی که همه عظمت آن پروژه را تحت تاثیر خود قراردهد. در همین زمان ما به این نتیجه رسیدیم که دوران مصرف‌کننده خوب بودن به سر آمده و حالا می‌توان به سادگی در دنیای دیجیتال تولید کننده خوبی هم بود. این سیاست جدید در کلیک بسیاری از رویکردهای قبلی ما را تغییر داد. یکسال بعد از تغییر سیاست‌های کلیک در حمایت از تولیدات داخلی و نشان‌ دادن راه و رسم برپایی یک کسب‌وکار دیجیتالی، امروز شاهد روشن شدن آتش‌های بسیاری در قلب خوانندگان خود هستیم؛ آتش‌هایی که امیدواریم روزی تنور توانایی ایرانی‌ها را داغ و نانی برشته برای سفره همه ما بگذارد.

جواد ودودزاده

دهمین سالگرد انتشار ضمیمه کلیک فرا رسید و بنده این افتخار را دارم که با مطالب مربوط به قطعات سخت افزاری رایانه، گجت‌ها و کارگاه سخت‌افزار در خدمت شما هستم. بسیار خوشحالم که تعداد بیشماری هموطنانم از سراسر نقاط کشور مطالبم را در کلیک می‌خوانند و مرتب از نظرات، پیشنهادها و انتقادات آنها بهره‌مند می‌شوم. امیدوارم با محبت و پشتیبانی مستمر شما مخاطبان عزیز ما و ضمیمه کلیک بتوانیم هماهنگ و همپا با پیشرفت برق‌آسای علوم رایانه و فناوری‌های روز جهان که یکی از نیازهای اساسی زندگی امروزی است، حرکت کنیم و آن‌طور که شایسته است پاسخگوی خواسته‌ها و پرسش‌های شما در رابطه با این مبحث باشیم.

سیاوش شهبازی

کلیک ده ساله شد. کودکی که زمانی ماراتن می‌رفت، با آمدن ما در دوی با مانع شرکت کرد! دو سال است که همبازی آن هستم، هرچند از کودکی لفظش را می‌خواندم. از طه رسولی درس‌ها گرفتم و امیدوارم به زعم خود درس‌هایی داده باشم. امیدوارم روزی موفقیت او را ببینم.

مائده گیوه‌چین

در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشیدن حصار میان خود و فناوری امری غیرممکن است. دستگاه‌های دیجیتال ساخته می‌شوند تا زندگی ما را راحت‌تر، سریع‌تر و پیشرفته‌تر کنند؛ بنابراین نحوه کاربرد و استفاده از فناوری در زندگی اهمیت سزایی دارد. مثلا دستگاهی مانند عینک هوشمند گوگل یا شبکه‌های اجتماعی همان‌قدر که می‌توانند زندگی ما را آسان کنند، خطرات بزرگ و آثار مخربی مانند نقض حریم خصوصی افراد نیز در پی دارند. پس باید دو روی سکه فناوری را خوب بشناسیم تا بدانیم چگونه و کی از آن استفاده کنیم.

تلاش ما در کلیک هم چیزی جز نشان دادن مسیر درست استفاده از فناوری نیست. بویژه با سپری شدن یک دهه از عمر کلیک، وظیفه ما در پیوند مخاطبان با زندگی دیجیتال بیشتر شده است.

امیر عصاری

از ابتدا کلیک را عضوی از خانواده بزرگ فناوری اطلاعات ایران حساب می‌کردم.

خوشحالم که این ویژه نامه اکنون ده ساله شده و به پشتوانه یک دهه تلاش و تجربه توانسته است یاری‌رسان هموطنان عزیزمان در داخل و خارج از کشور باشد.

مجید رحمانی

کلیک ده ساله شد. طی دو سال گذشته همکاری خیلی خوبی با این ضمیمه داشتم وامیدوارم تا مدت‌ها ادامه داشته باشد و تا بیست سالگی کلیک کنار هم باشیم. به نظرم همین‌طور پیش برود، کلیک به یکی از قطب‌های اطلاع‌رسانی الکترونیکی کشور تبدیل خواهد شد.

سجاد تقی‌زاده بهجتی

برای تهیه کلیک، کلیک‌های زیادی شده و صدای کلیک‌های زیادی شنیده شده تا از بین میلیون‌ها مطلب موجود در اینترنت و...، مطالب سودمند و هدفمندی استخراج شود. از این‌که بخشی از صدای کلیک‌ها از ماوس من استخراج می‌شود، خوشحالم.

مریم محمد‌بیکی‌فراهانی

امیدوارم کلیک زبانی باشد برای بیان مشکلات فناوری، کمکی باشد برای کاربران فناوری و همراهی باشد برای خلق ایده‌های جدید و کسب و کارهای نوین.

صالح سپهری‌فر

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا کار خود را از زیرزمین یا انباری کوچک آغاز کردند. سرمایه مادی شرط اصلی موفقیت یک کسب و کار نیست، بلکه «ایده خوب» مهم ترین عامل در این راه است. امیدوارم مطالب کلیک بتواند زمینه جرقه این «ایده‌های خوب» را در ذهن جوانان ایرانی ایجاد کند.

رامین فتوت

خیلی خوشحالم از این‌که فرصتی پیش آمد تا بتوانم روزی یکی از نویسنده‌های مجله‌ای باشم که دوران نوجوانی تنها منبع آگاهی ام از آی.تی بود. امیدوارم برای ذره‌ای هم شده مقاله‌ها و تلاش ها باعث شود تا جوانان کشورمان خود را باور کنند و در یازدهمین سال انتشار کلیک خبرهایی هیجان آور از حوزه فناوری ایران عزیزمان برایتان داشته باشیم! (ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها