1ـ موتورهای جستجو را فراموش نکنید؛ موتورهای جستجو را میتوان دروازه خوبی برای افزایش بازدید سایتها دانست. به غیر از ثبت و قابل جستجوکردن سایت در موتورهایی چون گوگل و بینگ، باید از مهارتهایی هم استفاده کنید تا رتبه سایتتان در این موتورها بهبود یابد.
2ـ از برچسب (تگ) استفاده کنید؛ هنگامی که مطلبی مینویسید، میتوانید فهرستی از کلمات کلیدی آن مطلب را تهیه کنید. منظور از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که مطلب حول محور این کلمات نوشته شده و اگر کسی بخواهد جستجویی بکند از آن کلمات استفاده خواهد کرد. معمولا سایتهای خبری در قسمت مدیریت خبر خود مکانی را برای نوشتن این برچسبها قرار میدهند. هر چه بتوانید برچسبهای بیشتر و دقیقتری بزنید، امکان اینکه افراد از طریق موتورهای جستجو به سایت شما بیایند بیشتر است.
3ـ مطالب خود را به اشتراک بگذارید؛ عصر، عصر شبکههای اجتماعی است و این فضاهای مجازی فرصت مناسبی هستند برای اینکه بتوانید مطالب خود را به دست کاربران برسانید. در عین حال داشتن یک صفحه ثابت برای رسانه در این شبکهها میتواند باعث ارتباط و تعامل دو سویه و دایمی میان کاربران و رسانه شود.
4ـ تلاش کنید که لینک بخورید؛ اگر مطلبتان آن قدر خوب باشد که در سایتهای دیگر بازنشر شود، میتوانید امید داشته باشید که بازدید سایتتان افزایش بیابد. البته این در صورتی ممکن است که سایتی که از مطلبتان استفاده، رعایت اخلاق کرده و منبع را ذکر کرده باشد.
یک روش غیرحرفهای!
از روشهای دوپینگی استفاده کنید؛ اگر بخواهید سایت خود را بسرعت و به شیوهای دوپینگی بالا ببرید یک راه دیگر هم دارید، اگرچه روش اخلاقی و حرفهای نیست. شما میتوانید کدی مخصوص را دریک سایت پربیننده قرار دهید (مطمئنا آن سایت پربیننده برای قرار دادن این کد از شما پول خواهد گرفت) تا هر وقت که آن سایت رفرش یا بازآوری شد، کلیکی هم به سایت شما افزوده شود. روشهای دیگری چون اتورفرش یعنی قراردادن افزونهای در کامپیوتر برای بازکردن متعدد یک صفحه از یک سایت هم وجود دارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد