سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: حدود نیمی از افراد ۱۵ تا ۶۵ ساله کشور چاق هستند یا اضافه وزن دارند.
کد خبر: ۶۶۳۱۴۸
ته دیگ نخورید

دکتر شهرام رفیعی فر با بیان این مطلب که 48 درصد ایرانیان چاق هستند یا اضافه وزن دارند، گفت: با فعالیت بدنی مرتب و روزانه، انرژی مصرفی خود را افزایش داده و وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارید و غذا خوردن را همراه با کارهای دیگر مثل مطالعه و تماشای تلویزیون انجام ندهید.

وی افزود: از بشقاب های کوچک برای غذا خوردن استفاده کنید، مواد غذایی که سبب تحریک غذا خوردن در شما می شوند را از معرض دید و دسترس خود خارج کنید، از قرار دادن دیس غذا با حجم زیاد در سر سفره خودداری کنید، وعده های غذایی را در ساعات معینی از روز و بطور منظم مصرف کنید و قبل از آنکه کاملاً سیر شوید دست از غذا خوردن بکشید.

ته دیگ هیچ غذایی را نخورید

رفیعی فر افزود: بلافاصله پس از مصرف غذا میز یا سفره را ترک کنید، آهسته غذا بخورید، بیش از حد نیاز غذا نخورید، به جای نوشابه های شیرین و گاز دار از آب و یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنید و از مصرف ته دیگ اکیدا خودداری کنید زیرا ته دیگ بسیار پر چرب و پر نمک است.

به گفته سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، عدم مصرف شربت های پاکتی و پودری، مصرف کردن بهترین نوشیدنی های کم شیرین خانگی و انواع دوغ کم نمک و کم چرب و آبمیوه های طبیعی، عدم مصرف بستنی های پرچرب و خیلی شیرین، محدود کردن مصرف تنقلات شور، وزن کردن خود به طور هفتگی، آرام جویدن لقمه، ننشستن مقابل تلویزیون هنگام غذا خوردن نیز به پیشگیری از چاقی کمک می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
منصور
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
درسته كه ته دیگ واقعا ضررهای خاص خودش رو داره اما واقعا از لذت خوردن ته دیگ نمیشه گذشت?
ممنونیم از این مقاله
نفیسه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
متشكرم.
ولی جالبه شما تو این صفحه همه را منع میكنید از خوردن ته دیگ. و در صفحه مطالب مرتبط طرز تهیه یك ته دیگ خوب سیب زمینی را آموزش می دهید. خیلی با حالید. ....
شكم پاره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
از ته دیگ نمیشه گذشت....
شكمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
وااااااااااااااااای ته دیگ

نیازمندی ها