یارانه نقدی صادرات دیگر پرداخت نمی‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقررات‌زدایی جایگزین پرداخت یارانه‌های نقدی صادرات در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.
کد خبر: ۶۶۲۶۳۷

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد افزود: هدف ما این است که صادرکننده بتواند در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین هزینه صادرات خود را انجام دهد، این در شرایطی است که مقررات‌زدایی و تسهیل صادرات، بهترین حمایت از صادرکنندگان است و خود صادرکنندگان نیز این خواسته را از دولت دارند.

وی با بیان این‌که جلسه شورای عالی صادرات اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به شورای عالی صادرات نیز در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در امر صادرات و مقررات‌زدایی است؛ به نحوی که مقررات و آیین‌نامه‌های مانع و بازدارنده رونق صادراتی، حذف شود.به گفته افخمی‌راد، متوسط تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف در سال 93 کاهش یافته و هدف دولت این است که راه را برای پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت هموار کند.

امسال نیز این روند ادامه یافته و سطح عمومی تعرفه‌ها کاهش یافته است. وی از کاهش طبقات تعرفه‌ای خبرداد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا مبادلات کالایی هموار شده و تراز تجاری ایران با سایر کشورها، مثبت شود.دولت قبلا به فعالیت های مختلف صادراتی یارانه می پرداخت . جوایز صادراتی معروفترین یارانه صادرات بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها