گزارشی از کنفرانس سالانه مایکروسافت

نمایش کاشی‌ها در دنیای همراه

متوسط

حذفِ پیش‌نصب شده‌ها از ویندوز 8.1

صفحه‌ شروع در ویندوز 8.1 پر از برنامه‌هایی است که به‌طور پیش‌فرض همراه با این سیستم‌عامل روی رایانه‌ شما نصب می‌شوند. Travel, Reminders, Maps, Camera, Notes و... از جمله برنامه‌هایی است که صفحه‌ شروع را شلوغ می‌کند و فضای بسیاری از آن را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۲۴۴۱

بیشتر کاربران حتی برای یک‌بار هم از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند آنها را نه‌تنها از صفحه‌ شروع، بلکه حتی از روی سیستم‌عامل هم حذف کنند. آیا شما هم جزو این دسته از کاربران هستید؟ دوست دارید برنامه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز 8.1 نصب شده و میانبر آنها در صفحه‌ شروع قرار گرفته را حذف یا میانبر آنها را از این صفحه پاک کنید؟

1 ـ به صفحه‌ شروع در ویندوز مراجعه کنید.

2 ـ روی هریک از برنامه‌هایی که قصد دارید عملیات حذف یا پاک کردن میانبر را به انجام برسانید کلیک ماوس خود را فشار دهید و نگهدارید یا به‌جای این کار از کلیک راست ماوس کمک بگیرید.

3 ـ پس از طی مرحله‌ 2 پنجره‌ای در پایین صفحه‌ شروع به‌نمایش درخواهد آمد که شامل گزینه‌هایی همچون Unpin from Start و Uninstall است. شما می‌توانید با انتخاب هریک از این گزینه‌ها، عملیات حذف نرم‌افزار از روی سیستم‌عامل یا حذف میانبر از روی صفحه‌ شروع را به انجام برسانید. همچنین پیش از شروع هریک از عملیات‌های فوق می‌توانید با انتخاب برنامه‌های دیگر از صفحه‌ شروع چند برنامه را به‌طور همزمان انتخاب کرده و یک عملیات مشخص را به‌طور همزمان روی تمام آنها اجرا کنید.

نصب مجدد حذف شده‌ها

چنانچه قصد داشتید برنامه‌های حذف شده را مجدد روی رایانه نصب کنید ‌باید پس از اجرای نرم‌افزار Store در ویندوز 8.1، روی بخشی خالی از صفحه کلیک راست کرده و از منوی بالای صفحه روی Your Apps کلیک کنید.

به‌طور پیش‌فرض فهرستی از برنامه‌هایی که روی رایانه‌ شما نصب نشده‌اند برایتان به‌نمایش درخواهد آمد که این فهرست شامل برنامه‌هایی می‌شود که خودتان از روی رایانه حذف کرده‌اید.

با کلیک روی هریک از برنامه‌های موردنظر و کلیک روی Install می‌توانید مجدد آنها را روی رایانه نصب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها