خبر سلامت

برای رفع حساسیت دندانی عمودی مسواک کنید

یک دندانپزشک توصیه کرد: برای جلوگیری از حساسیت‌های دندانی، دندان‌های خود را به صورت عمودی و نه افقی، مسواک کنید.
کد خبر: ۶۶۲۰۹۱

دکتر سیدمسعود احمدی‌ابهری، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: علائم حساسیت‌های دندانی حساسیت به سرما، گرما، غذای ترش و تند و اسیدی است که به صورت دردهای گذرا و ایجاد حالت تیر کشیدن دندان‌ها، بروز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که حساسیت‌های دندانی گاهی به علت پوسیدگی زیاد که به عصب نزدیک شده، اتفاق افتاده و باعث تحریک عصب می‌شود، تاکید کرد: افرادی که دندان‌هایشان را سفید می‌کنند یا غذاهای خاص، خیلی ترش و تند استفاده می‌کنند نیز در درازمدت به این دردها دچار می‌شوند. بعد از این‌که مشخص شد آیا پوسیدگی نزدیک به عصب است یا خیر، اگر پوسیدگی به عصب نزدیک بود، باید رفع شود بعضی حساسیت‌های بالای دندانی به سرما و گرما، در برخی افراد مشکل ایجاد می‌کند.

وی ساییدگی مینا در اثر مسواک‌زدن‌های افقی یا کم مسواک‌زدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان را از عوامل ایجاد حساسیت‌های دندانی دانست و توضیح داد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد دهان اسیدی می‌شود. همچنین اسیدی شدن دهان می‌تواند ناشی از خوردن مرکبات زیاد و ترشیجات باشد.

وی برای پیشگیری از حساسیت دندانی توصیه کرد: افراد دندان‌شان را به طریق صحیح و به صورت عمودی، یعنی از بالا به پایین و پایین به بالا در هر فک، مسواک بزنند و از مسواک‌زدن افقی و کشیدن مسواک روی دندان‌های خود، اجتناب کنند.

غذای پرنمک،تشدید‌کننده آلرژی

‌یک فوق‌تخصص ریه گفت: علاوه بر زمینه ارثی، عوامل محیطی همچون رژیم غذایی پرنمک نیز باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های آلرژیک می‌شود.

دکتر رستم یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آلرژی یا حساسیت اظهار کرد: رینیت آلرژیک خود را به صورت عطسه، آبریزش و خارش بینی، اشک ریزش، خارش و قرمزی چشم، احساس پری و فشار در بینی، از دست دادن حس بویایی و حتی سرفه و دفع خلط نشان می‌دهد. مجموعه علائم فوق باعث تنفس دهانی بخصوص هنگام خواب، بیدارشدن‌های مکرر، خستگی و خواب‌آلودگی روزانه و از دست دادن تمرکز، خصوصا در کودکان می‌شود.

وی توصیه کرد: بهترین روش پیشگیری از ایجاد علائم رینیت آلرژیک، قطع یا کم کردن میزان تماس با آلرژن‌هاست، بنابراین در فصل بهار بایستی تماس با گرده درختان را کم کرده، در روزهای پر گردوغبار از منزل خارج نشده، پنجره منازل را بسته و در صورت جابه‌جایی با وسایل نقلیه، شیشه ماشین را بالا بکشند.

وی یادآوری کرد: گرچه ابتلا به این بیماری در بیشتر موارد با زمینه خانوادگی و ارثی همراه است، ولی عوامل محیطی همانند چاقی، رژیم غذایی پرنمک، تماس با دود سیگار والدین حتی در دوران جنینی و نوزادی، تغذیه کوتاه‌مدت با شیر مادر و شروع تغذیه کمکی زودهنگام در دوران شیرخوارگی و تماس با مواد محرک، بویژه در دوران کودکی، همگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های آلرژیک می‌شود که بخصوص در خانواده‌هایی که سابقه فامیلی دارند بایستی کنترل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها