معاون اجرایی ستاد دیه کشور تشریح کرد

روش شرکت‌های بیمه برای طفره رفتن از پرداخت خسارت

هر روز تعداد زیادی تصادف در کشور رخ می‌دهد که بخش از آنها تصادف‌هایی است که خسارت به بار می‌آورند. همیشه بعد از وقوع تصادف و رخ دادن حادثه این سوال مطرح می‌شود که چه کسی باید خسارت ناشی ازاین اتقاق را پرداخت کند؟ در سال‌های اخیر و با توجه به اجباری شدن بیمه شخص ثالث، بسیاری بیمه‌ها را پاسخ به این پرسش می‌دانند اما باید بدانید که راه‌های دیگری نیز برای جبران خسارت وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۱۹۵۸
راههای دریافت خسارت در تصادفات رانندگی

جام جم سرا: وقتی حادثه رخ می‌دهد در قدم اول باید معلوم شود مسبب اصلی تصادف کیست. باید بدانید که برابر قانون در سوانح رانندگی کسی که حادثه مستقیما از فعل وی ناشی شده، مسئول و قابل تعقیب است و قانون جدید هم مانعی بر سر این مسئله ایجاد نکرده است.
به نقل از حمایت، در تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون بیمه اجباری آمده است:«مسئولیت دارنده وسیله نقلیه مانع از مسئولیت شخصی که حادثه منسوب به فعل یا ترک فعل او است، نیست».

به عبارتی در حوادثی که مطالبه زیان ناشی از آن مشمول قانون اصلاحی است، می‌توان علیه مقصر حادثه طرح دعوا کرد. مقصود از مسبب حادثه شخصی است که مرتکب فعل قابل سرزنشی شده است. در واقع ممکن است بدون ارتکاب تقصیر هم تصادفی رخ دهد و زیانی به بار آید که در این صورت احتمال دارد شخص بی‌گناه مسئول شناخته شود. پس مسئول جبران زیان وارده همیشه مقصر نیست.

در تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون بیمه اجباری نیز آمده است که «مسئولیت دارنده وسیله نقلیه مانع از مسئولیت شخصی که حادثه منسوب به فعل یا ترک فعل او است، نیست».

بد نیست بدانید که برابر تبصره ۱ ماده ۱ «قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث»، دارنده همان مالک یا متصرف وسیله نقلیه است و هرکدام که بیمه‌نامه موضوع این ماده را تحصیل کند تکلیف از دیگری ساقط می‌شود.

البته در ماده ۱۹ قانون فوق دارنده کسی است که از وسیله نقلیه استفاده می‌کند و باید بیمه‌نامه وسیله را به همراه داشته باشد. بر اساس مفهوم ماده، دارنده مسئول جبران زیان‌هایی است که بر اثر وسیله نقلیه یا یدک یا تریلر یا از محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد می‌شود.

بیمه‌گر باید خسارت را بدهد
در سال‌های اخیر به دلیل پررنگ شدن حضور بیمه‌ها در کشور در صورت بروز تصادف این شرکت‌های بیمه هستند که باید خسارت را جبران کنند. البته این باید، بجز مواردی است که تصادف منجر به کشته شدن فردی شود. این مورد در ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه پیش‌بینی شده است. در این قانون آمده است که «در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه یا صندوق تامین خسارت‌های بدنی حسب مورد موظفند پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل ۵۰درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان‌دیده پرداخت کرده و باقی‌مانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند». به یاد داشته باشید که در حوادث رانندگی منجر به فوت، شرکت‌های بیمه می‌توانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رای مراجع قضایی، دیه و دیگر خسارت‌های بدنی وارده را پرداخت کنند.

صندوق تامین خسارات بدنی

البته کم نیستند مواردی که شرکت‌های بیمه زیر بار مسئولیت جبران خسارت نمی‌روند. مواردی مانند تمام شدن مدت بیمه نامه یا بیمه نبودن خودرو از این موارد است در اینجا پای صندوق تامین خسارت بدنی به میان می‌آید و این صندوق خسارت را پرداخت می‌کند. این مورد در ماده۱۰ قانون جدید درج شده است. این ماده قانونی می‌گوید: «به منظور حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی، خسارت‌های بدنی وارد به اشخاص ثالث که به علت فقدان یا انقضای بیمه‌نامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تامین بیمه‌گر، فرار کردن یا شناخته نشدن مسئول حادثه یا ورشکستگی بیمه‌گر قابل پرداخت نباشد یا به طورکلی خسارت‌های بدنی خارج از شرایط بیمه‌نامه باشد (به استثنای موارد مصرح در ماده ۷) توسط صندوق مستقلی به نام صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت خواهد شد.»

در این ماده حتی پیش‌بینی شده است که اگر راننده خاطی فرار کند، این صندوق مسئولیت را به عهده می‌گیرد و خسارت را جبران می‌کند. البته این مورد نیز شرایطی دارد؛ مثلا باید مجهول بودن مسئول حادثه اثبات شود.

نقش بیمه‌ها بعد از تصادف

حال فرض را بر این بگیرید که بعد از تصادف شرکت بیمه بخواهد پرداخت‌کننده خسارت باشد؛ باید بدانید که در این مورد نیز قوانین و مقررات زیادی وجود دارد. برای نمونه اگر هنگام بروز تصادف طرفین به توافق برسند و میزان خسارت آن زیر ۳ میلیون تومان باشد لازم به کشیدن کروکی و گزارش پلیس نیست و دو طرف می‌توانند با هماهنگی یکدیگر به مراکز پرداخت خسارت بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند. باید به خاطر داشته باشید اگر قصد حل کردن مشکل به این روش را دارید طبق قوانین بیمه، خودرو مقصر و زیاندیده نباید تعمیر شده باشند ضمن آنکه برای دریافت خسارت، حضور دوطرف یعنی زیاندیده و مقصر الزامی است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر با شخصی تصادف کرده‌اید و او مقصر حادثه است باید به شرکت پرداخت خسارت بیمه‌نامه فرد مقصر مراجعه کنید. برای مثال اگر شما بیمه شخص ثالث بیمه ایران دارید و فرد مقصر بیمه شخص ثالث بیمه البرز، باید به واحد پرداخت خسارت بیمه البرز مراجعه کنید نه به واحد پرداخت خسارت بیمه ایران.

اگر با مقصر به توافق نرسیدید

در حالت ذکرشده نیازی به مامور نیروی انتظامی نبود زیرا دو طرف با هم به نتیجه رسیده بودند اما گاهی پیش می‌آید که طرفین تصادف به نتیجه نمی‌رسند و مقصر تقصیر خود را نمی‌پذیرد؛ در این جاست که باید پلیس وارد میدان شود. در این زمان می‌توانید با پلیس راهنمایی رانندگی از طریق شماره ۱۱۰ تماس بگیرید. در نظر داشته باشید تصادفاتی که خسارتش زیر ۳ میلیون ریال باشد و طرفین بر سر این موضوع توافق نرسند در صورتی که افسر راهنمایی و رانندگی در صحنه حاضر شود کروکی صادر نخواهد کرد و طرفین باید به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کنند. کروکی فقط به تصادف‌های بالای این رقم تعلق می‌گیرد.
البته این مورد فقط مربوط به تصادف‌های خسارتی است و در مواقع تصادفی که منجر به جراحت و خسارت جانی شود حضور افسر راهنمایی و رانندگی الزامی است و برای پرداخت خسارت نیز به کروکی و گزارش پلیس نیاز است. همچنین در بیشتر تصادفات که منجر به جرح نمی‌شود می‌توانید صحنه تصادف را به هم بزنید و خودروها را منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنید و از محل حادثه قبل از بر هم زدن صحنه تصادف و خودروها عکس بگیرید یا فبلمبرداری کنید که برای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز قابل استناد باشد.

یکی دیگر از انواع تصادف

همیشه طرف دوم تصادف فرد یا خودرو نیست گاهی نیز پیش می‌آید که اتومبیل با جسم دیگری برخورد می‌کند. باید بدانید که در برخورد اتومبیل با جسم ثابت مانند جدول، درخت و .. برای دریافت خسارت نیاز به کروکی و برگه گزارش پلیس است و در این نوع حادثه فقط بیمه بدنه برای بیمه‌گذار جبران خسارت می‌کند و خسارت بیمه شخص ثالث هیچگونه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.
همچنین اگر در هنگام بروز تصادف بر اثر ضربه وارد شده اتومبیل شما نیز به جسم ثابتی برخورد کند برای دریافت خسارت قسمت زیاندیده اتومبیل بر اثر برخورد با جسم ثابت از شرکت بیمه حتما کروکی پلیس لازم و ضروری است.

یک نکته ضروری

اینکه بعد از تصادف علاوه بر خسارت ریالی بخش زیادی از وقت خسارت‌دیده نیز تلف می‌شود صحت دارد اما بد نیست بدانید که جبران این خسارت نیز در قانون پیش‌بینی شده است. در تصادف رانندگی، فرد زیان‌دیده می‌تواند علاوه بر دریافت خسارت‌های وارده به خودرو از طریق بیمه، تمام هزینه‌های مرتبط با تصادف را محاسبه کند و از طریق شکایت حقوقی، از طرف مقابل، مطالبه کند. این راهی است که براساس قانون «مسئولیت مدنی» پیش پای زیاندیدگان گذاشته شده است و اینکه کسی تا به حال از این حق استفاده نکرده، نمی‌تواند دلیلی باشد بر اینکه، این حق اساساً وجود ندارد. هرگاه بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی و یا عدم رعایت نظامات دولتی و یا عدم مهارت رانندگی منتهی به قتل غیرعمدی شود، مرتکب علاوه بر پرداخت دیه، به حبس نیز محکوم می‌شود. البته اگر «گواهینامه رانندگی نداشتن» مرتکب را به این موارد اضافه کنیم، مجازات جدی‌تر خواهد شد و قاضی باید شدیدترین مجازات را در این گونه موارد انتخاب کرده و شخص مقصر را به آن مجازات محکوم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۶۹
زیان دیده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
متاسفانه با وجود اینكه طبق مقررات رانندگی می كنی افرادی پیدا می شوند كه حتی در بزرگراه ها كارهایی می كنند كه موجب تصادف می شوند هر چند كه به عقیده آنها مقصر نیستند و زیان دیده مقصر هست و به ناچار تا رسیدن پلیس باید صبر كرد و بعد از محكوم شدن مقصر ، مدارك رد و بدل می شود(یعنی كارت ماشین و بیمه نامه مقصر را تحویل زیان دیده و كارت ماشین زیان دیده را به مقصر می دهند.) و مقصر 40هزار تومان جریمه می شود و باید فردا از كار و زندگی بیفتی بروی بیمه و با وجود داشتن مدارك دائم این استرس را داشته باشی كه طرف به قول معروف دبه كنه به نظر پلیس تمكین نكند . تا ساعت 11 باید منتظر باشی كه مقصر با خونسردی كامل تشریف بیارند و فرم پركنی و در صف بایستی و بعد از یكی دو ساعت و مراحل متعدد چك بیمه را می دهند . اینجا كار مقصر تمام می شود و اول بیچارگی زیان دیده كه باید از این صافكاری به آن صافكاری و لوازم یدكی بروی و بعد از یك هفته البته به شرط اینكه خودت سریع لوازم را بخری ماشین درست می شود . از آنجایی كه تعمیركارها عادت دارند از هر 2 پیچ یكی را نبندند و اضافه اوردند تعدادی پیچ و مهره كه كارخانه اضافه رو ماشین گذاشته !!! در نتیجه از هر جای ماشین یك صدایی میاد بگذریم . نتیجه اینكه در تصادف غیر از اینكه وقتت ارزش نداره اعصابت و دیگه ماشینت رنگ دار و تصادفی میشه و از قیمتش می افته . این بود خاطره یك هفته مانده به عید من .
نمی خواهم بگویم مقصر گناه بزركی كرده چون پیش می آید شاید یك روز همان زیان دیده مقصر باشد ولی بعضی از افراد رفتارهای پرخطری انجام می دهند یا از اصول اولیه تخطی می كنند كه بعد از تصادف باز هم همان اشتباه را تكرار می كنند . لااقل انتظار می رود مقصر به اشتباهش پی ببرد تا تكرار نشود . و در قوانین برای وقت زیاندیده قوانینی در نظر گرفته شود كه بهتر و سریع الاجراتر باشد . و مردم یا مسئولین از این حق مسئولیت مدنی اگاه باشند .
مهندس ذوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
۰
۲
لطفا در مورد افت قیمت خودرو بعد از تصادف از جهت دریافت و قانونی بودن چه بعد از دریافت خسارت بیمه چه قبل آن به صورت كامل توضیح دهید ؟
میثم مقیمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
۰
۰
سلام وخسته نباشید من درسال 93 منجر به تصادف شدم وحالابعدازگدشت یك سال حكم واسه من اومده تصادفم بایك عابربوده الان دیه سه نفرونیم واسه طرف نوشتن ومن به مدت 6روزدرزندان بودم خواستم ابگم توروخداواقعن صندوق خسارت میده به خداهیچ گونه درامدی ندارم وفرزندجانباز35درصدمیباشم مشعول درس خواندن دردانشگاه هستم اگر واقعن توروبه امام حسین كمكم كنیدخواستم خودكشی كنم مدارك هم تكمیله اینم شمارمه .... باتشكر.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
سلام دوست عزیز یكی از دوستانم همین مشكل براش پیش اومد
از طریق یك شركت حقوقی تونست مشكلشو حل كنه اینم شماره ای كه ازشون دارم09155688205
هادی
-
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
۰
۰
میخواستم بدونم میتونم پول بیمارستانم از راننده ماشین بردارم مقصر اون هست صددرصد
محمد
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
با سلام وخسته نباشید.می خواستم بدونم برای ارائه ی مدارك به بیمه برای دریافت دیه نیاز به حضور هر دو طرف هست؟یا تنها حضور شخص شاكی كافیست؟در صورت امكان پاسخ به ایمیل ارسال شود با تشكر از راهنمایی شما.
منا میراخورلی
-
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید
من در سال بهمن 94 تصادف كردم و بدن من اسیب دید كه یكی یكی این اسیبها را برای شما نام میبرم و درخواست محاسبه و حساب كردن دیه را از شما دارم :

1 - پارگی بخیه شده سمت راست پیشانی (دامیه) 2 - پارگی بخیه شده (دامیه)روی پلك فوقانی چشم راست 3 - سیاه شدگی سمت چپ گردن 4 - تورم و كبودی اطراف چشم راست 5 - سائیدگی (حلرصه ) ساق پای راست 6 - كبودی دست چپ 7 - حسب مشاوره تخصصی و گرافیگهای انجام شده شكستگی در شاخ فوقانی و تحتانی استخوان عانه(پوبیس)چپ و شكستگی ستون فقرات در ناحیه استخوان خاجی وجود دارضایعات فوق در اثر اصابت جسم سخت بوده .

از شما درخواست محاسبه را دارم
مسعود
-
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
من یك سال پیش داشتم باری راروی وانت میگذاشتم كه راننده حركت كرد ومن افتادم ابتدارفتم پیش شكسته بندخانگی بعدش متوجه شدم كمرم آسیب دیده وتحت جراحی قرارگرفتم آیا الان میتوانم قانونی كنم واز بیمه ماشین مذكور استفاده كنم.ممنون
علی
-
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
این شامل تصادف نمیشه ولی میتونی از راننده مطالبه دیه كنید
رضا
-
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۰
۱
سلام.بنده درجاده به همراه خانواده باخودرو چپ كردم كارشناس بعد سه روز مراجعه برصحنه تصادف، بنده گواهیناهه رانندگی دارم ولی برادرم كه سرنشین بود فاقدگواهینامه است من راننده بودم ولی كارشناس اسم برادرمن راراننده مقصرنوشت خسارت جانی هم داشتیم ولی گزارش اولیه پلیس اسم بنده رانوشت
رئیسی
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
باسلام، بنده حدود یكماه پیش به دنبال همسرم كه در منزل دوستش مهمان بود رفتم. دوست ایشان از همسرم خواست كه ماشینی(پراید هاچ بك مدل 93) را كه در پاركینگ بود و متعلق به همسر ایشان بوده به آدرسی منتقل كنم. من هم چون عجله داشتم، متآسفانه سرعت مجاز را در شهر رعایت نكرده و منجر به تصادف شدم، در این تصادف، خودرویی كه من و همسرم در آن سوار بودیم به یك ماشین پژو پارس برخورد كرد و ماشین پارس به یك ماشین تویوتا، بیشترین خسارت را پراید هاچ بك دید. خوشبختانه این تصادف هیچ گونه خسارت جانی بدنبال نداشت. من بدلیل ناراحتی روحی ناشی از این تصادف، متأسفانه صحنه تصادف را قبل از رسیدگی به همراه همسرم ترك كردم. دوست همسرم كه از این موضوع خبر دار شده بود علیرغم اینكه من قبول كرده بودم خسارت ماشین ایشان را نیز بپردازم. شبانه به همراه دو مرد و یك زن ناشناس به خانه ما حمله كردند و باعث رعب و وحشت همسر و مادر و خواهرم و همچینین همسایگان شدند و به ما تهمت سرقت خودرو زدند. مادر بنده كه از این اتفاق بسیار وحشت زده شده بودند و حال نا مساعدی داشتند بدون هماهنگی با بنده و برای خاتمه دادن به قائله، دست خطی به آن خانم دادند كه تمامی خسارت ماشین را پرداخت می كنند. همان شب آن ماشین به پاركینگ ماشین های تصادفی منتقل شد. از آن پس هر چه من و مادرم با آن خانم برای حل و فصل موضوع تماس گرفتیم پاسخ ما را ندادند و فقط من و همسرم را تهدید می كردند كه بلایی بر سر خودت و همسرت خواهیم آورد و شما باید یك ماشین صفر كیلومتر برای ما بخرید و خسارت آن 2 ماشین را هم بدهید. مادر اینجانب مددجوی كمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد و بنده نیز مدت زیادی نیست كه سر كاری موقت رفته ام و هنوز پس اندازی ندارم. بعد از كلی تماس همسر آن خانم با ما تماس گرفت كه بیمه خسارت یكی از ماشین ها را داده، شما خسارت ماشین دیگر و خسارت ماشین من را باید پرداخت كنید با اینكه قبول كردیم هر شب یك پیشنهاد جدید به ما می كنند یكبار گفتند كه شما پول را دستی به ما بدهید تا به ماشین دیگر بدهیم و وقتی گفتیم این مسئله در حضور كلانتری صورت بگیرد قبول نكردند .خلاصه هر روز كه از این ماجرا میگذرد پول پاركینگ هم به خسارت اضافه می شود و با توجه به دستخطی كه مادرم به این خانم داده و تهدیدات شبانه روزی آنها كه بعضی از آنها را كه از طریق پیامك به همسرم فرستاده اند، این مسئله باعث مشكلات روحی و ناراحتی من و خانواده ام شده است. خواهشمند است بنده را در این خصوص راهنمایی بفرمائید كه موضوع را چگونه پیگیری و حل و فصل نمایم. پیشاپیش از راهنمایی شما بسیار سپاسگزارم.
كشاورز
-
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
با سلام
مهدی4969
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۱
سلام ببخشید یه سوال داشتم
میشه از بیمه شكایت كرد؟
من تصادف كردم. بعداز انجام كارها. پروندم رو دادم به بیمه كه 2ماه بعد بهم پول دیه رو بدن. 2ماه بعد رفتم گفتن پرونده رفته تهران برای بررسی . دوباره 4ماهه كه تهرانه. هر موقع كه میرم میگن هنوز نیومده. به خوده تهران هر دفعه زنگ میزنم میگن كاراشو انجام دادیم تا چند روز دیگه میفرستیم كرمان. (یروز رفتم تو بیمه. رییس اتومبیل نبود. رفتم تو بخش مالی بهشون گفتم پرونده من اومده؟ اسممو زدن تو سیستم گفتن اره اومده فقط رییس بخش اتومبیل باید بیاد ببینه تایید شده یا نه. فرداش كه رفتم. رییس اتومبیل گفت نیومده. گفتم بهم گفتن كه اومده. گفت اونا نمیدونن. هنوز نیومده)
من الان نمیدونم میتونم از بیمه شكایت كنم برای این ماجرا یا نه؟
اهورا
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
سلام دوست عزیز
شما میتونین از بیمه شكایت كنین
اما راه آسان تری هم هست شما جهت تماس وارد سایت بیمه مركزی بشین و شكایت خودتون از شركت بیمه ای كه احقاق حق نمكینه مطرح كنین
از طرق بازرسی و حراست شركت بیمه كه باید خسارت رو بهتون بده هم میتونین میتونین اقدام كنین بازرسی تهران تماس بگیرین

كشاورز
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
با سلام،من حدود سه هفته پیش با خودروی پراید آموزش رانندگی تصادف كردم كه پشت فرمان فردی بود كه آموزش میدید،ظاهرأ مقصر من بودم،سپر عقب من در حین گردش به راست به گلگیر پراید اصابت كرد،ماشین من اصلأ آسیب ندید ولی گلگیر پراید خیلی كم فرو رفت،من قبول كردم كه پرایدو ببرم صافكاری و درستش كنم من جلوتر رفتم و پراید پشته سر من ،ولی درجایی كه من پیچیدم راننده پراید مستقیم رفت و منو گم كرد، بعد از مدتی شخصی زنگ زد و گفت من از دادگستری تماس میگیرم شما یك تصادف داشتید كه طرف شكایت كرده تا چند وقت دیگه برگه اخضاریه دم خونه میاد،آیا من میتونم ثابت كنم طرفو گم كردم، حكم قاضی چیست ،هزینه كارهای دادگاه را از من میگیرن و كارهایی كه من باید انجام بدم چیست
زهرا
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
سلام
من ماشینمو توكوچه پارك كردم ویكی اومده زده بهش در سمت راننده كامل رفته داخل گل گیرشم داغون شده بردم صافكاری گفته دوتومن خرجه.همون روزپلیس اومد واون طرف مقصربود امروز بیمه فقط یه تومن خسارت واسم نوشته اون طرفیم كه زده به ماشینم میگه بقیه خسارتو نمیدم الان من باید چیكاركنم؟اصلن میشه كاریش كرد؟
علیرضا
-
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۱
با سلام و احترام. حدود 10 روز پیش داشتم از فرعی میومدم به خیابان اصلی كه متاسفانه به علت نقص فنی خودروام و عمل نكردن صحیح ترمز خودرو با یك موتورسوار كه با سرعت بالا در خیابان اصلی در حال حركت بود برخورد كوچكی داشتم. خوشبختانه موتورسوار آسیب جرحی ندید و موتورش نیز آسیب زیادی ندید. سر صحنه موتورسوار كارت ملی ام را گرفت و گفت شب بیا كه باهم صحبت كنیم.من نیز شب رفتم و كارتم را از ایشان پس گرفتم و رضایت شفاهی از ایشان گرفتم. قابل ذكر است كه سر صحنه به پلیس زنگ نزدیم چون واقعا تصادف كوچكی بود .بعد از گذشت 10 روز ایشان هرروز با من تماس میگیره و تهدید به شكایت و خوابوندن خودروی بنده میكنه .به نظرتون باید چیكار كنم؟
علیرضا
-
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۱
با سلام و احترام. حدود 10 روز پیش داشتم از فرعی میومدم به خیابان اصلی كه متاسفانه به علت نقص فنی خودروام و عمل نكردن صحیح ترمز خودرو با یك موتورسوار كه با سرعت بالا در خیابان اصلی در حال حركت بود برخورد كوچكی داشتم. خوشبختانه موتورسوار آسیب جرحی ندید و موتورش نیز آسیب زیادی ندید. سر صحنه موتورسوار كارت ملی ام را گرفت و گفت شب بیا كه باهم صحبت كنیم.من نیز شب رفتم و كارتم را از ایشان پس گرفتم و رضایت شفاهی از ایشان گرفتم. قابل ذكر است كه سر صحنه به پلیس زنگ نزدیم چون واقعا تصادف كوچكی بود .بعد از گذشت 10 روز ایشان هرروز با من تماس میگیره و تهدید به شكایت و خوابوندن خودروی بنده میكنه .به نظرتون باید چیكار كنم؟
جاسم
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
باسلام . حدود ۳ روز پیش با موتورم با ماشین پراید تصادف كردم با در راننده برخورد كردم كمی به داخل رفته ودر عقبش هم كمی آسیب دیده این آقا قبول ندارد كه ماشین او را ببریم صافكاری درست كنیم‌ می گوید حدود ۲ ملیون تومون پول نقد می خواد درصورتی كه هزینه درست شدن ماشین اش آنقدر نیست حدود یك میلیون است و هر لحظه به من زنگ میزند میگوید كه شكایت میكنم . چكار كنم؟
ساسان
-
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۱
۰
سلام خسته نباشید
من با خودرویی در شهرستان دیگه تصادف كردم،،وخودروی من یه مقدار آسیب دید وخود طرف قبول كرد مقصر است ویك برگ كوپن بیمه اش را داد به من حال من در شهر خودم میتوانم با برگه كوپن آن شخص اقدام به دریافت خسارت نمایم؟
ساسان
-
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
ممنون از پاسختون،،،آیا امكانش هست بنده رو راهنمایی بفرمایید كه چگونه اقدام نمایم،،،
ساسان
-
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
با تشكر از پاسخ به سوال بنده،،،لطف میفرمایید این حقیر رو بیشتر راهنمایی نمایید كه چگونه میتوانم خسارت رو مطالبه نمایم
علی
-
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
۰
۰
با سلام من حدود 17 ماه پیش تصادف كردم پرونده ما در دادگاه تمام شده حالا به بیمه مراجعه كردیم برای دریافت دیه كه بعد از تحویل مدارك به بیمه مراجعه كردم گفت پرونده رو باید دكتر ببینه بعد باید بره شورا جوابش كه اومد زنگ میزنیم الان 20 روز گذشته اما جوابی ندادند از كارشناس بیمه سوال كردم گفت بیمه موظفه 15 روزه دیه شما رو بپردازد
علی
-
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
باسلام من كروكی را به بیمه اطلاع دادم خسارات راپرداخت نمیكند راهنمایم كنید
علی
-
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خسارت پرداخت نمیشود
نازیلا
-
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
سلام من دارای گواهینامه وبیمه و... هستم شهروندیم كه به قانون ارزش زیادی میدهم ده روز پیش بچه ای جلو ماشینم پرید و من بلافاصله ترمز كردم بچه آسیبی ندید ولی مادر بچه بسیار بمن توهین كرد .تقریبا سه ربعی من به خانم التماس به رفتن به دكتر كردم درحضور چندین شاهد و حاضرنشد تا پسررادكتر ببرم و دست بچه را گرفت ورفت تا سوار ماشینش شود من نیز به خیال اینكه تمام شد سوار ماشینم شدم ورفتم فردای ان روز از مدیر مدرسه شنیدم كه پس از من به ۱۱۰زنگ زدن وشواهدی پیدا كرده كه من پسرش را زیرگرفتم وفرار كردم حال من چه كاری میتوانم بكنم آیا مقصرم ؟آیا قانون از من حمایت میكند ؟وشر این خانواده شرور را از سرم باز میكند؟؟ یا محكومم و مجازات میشوم؟؟؟؟
ساسان
-
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
با سلام،،،ببخشید بیمه تا سقف مبلغ چقدر بدون كروكی پرداخت میكنه،،

،آیا بودن هر دو تا ماشین در صورت نبودن كروكی الزامی هست،،

اگر مقصر خودش بیاد زیان دیده ماشین بیاره آیا كافی هست؟
محمد
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
سلام
اگه به در(در باز باشد) ماشینی كه پارك كرده برنی مقصر كیه؟
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
من دیروز تصادف كردم. طرف مقابل مقصره. كارت ماشین و یك فقره كپن بیمه طرف دست منه و كارت ماشین منم دست اون. بیمه نیومده. ادرس منزلشم اشتباه ست. میخواستم بدونم هزینه شكایت دادگستری چقدره و باید چیكار كنم؟
آرش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۳
سلام
ماشین من حدود یك ماه پیش با یك پیكان بار تصادف كرد كه من مقصر شناخته شدم چون در ماشین طرف مقابل فردی دچار آسیب كمی شده بود ماشینها را به پارگینگ انتقال دادند پلیس كروكی را كشیده ماشین من بیمه فول دارد بعد از دادگاه رفتن من ماشین خودم را آزاد كردم حال طرف مقابل برای آزادی ماشین خود می گویید شما باید هزینه پاركینگ و ید كش را پرداخت كنید سوال من این است با توجه به این كه طرف مقابل از بیمه شخص ثالث من استفاده میكند آیا باید این هزینه ها را من پرداخت كنم و آیا طرف مقابل میتواند از من بخاطر این كه ماشینش در پاركینگ بوده و كار نكرده درخواست خسارت نماید تشكر
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۱
باسلام ببخشید سقف پرداخت بیمه به تصادف بدون كروكی چقدر هست
2:ایا بودن هر دوماشین در بیمه برای گرفتن خسارت از بیمه در صورت نبودن كروكی الزامی هست؟
3:فقط با در دست داشتن كوپن بیمه شخص مقصر برای گرفتن خسارت چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟
كریمی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
با سلام، چندی پیش یك خودرو در حال حركت بسمت عقب به خودرو من برخورد كرد كه باعث خسارت شد و به تشخیص افسر مقصر شناخته شد، كارت خودرو و گواهینامه به توصیه افسر بین من و مقصر رد وبدل شد ولی مقصر از حضور در بیمه برای پرداخت خسارت سربازمیزنه تكلیف چیه؟ با سپاس فراوان
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
منم همین مشكل دارم الان.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
منم همین مشكل رو دارم لطفا اگه راحلی داشتید با این شماره تماس بگیرید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
۰
۰
من تصادف كردم با ماشین نا مشخص ولی پلیس راهنمایی قبول نكرد دادگاه قبول كرد پول بیمارستان تمام دادم بدون هیچ بیمه ای بنظرتون چگونه از تخفیف بیمارستان قائل شم چون پول اصلا ندارم
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
با سلام
امروز ظهر من از یه سراهی با چشمك زن زرد درحال عبور بودم كه پرایدی بعد از گردش به چپ بدون اینكه نگاه كنه به توقف لحظه ای خودشو به حركت به سمت خیابان سه راهی ذكر شده ادامه داد كه منجر به برخورد چراغ سمت راست پراید با جلوی گلگیر خودرو من شد.. راننده پراید با اطرافیان خواستن كه راه رو باز كنیم كه من بعد از چند تا عكس كه انداختم همین كارو هم انجام دادیم كه راننده پراید با اینكه كارت خودروش دست من بود صحنه تصادف رو برای رساندن مسافرش ترك كرد كه بعد از تعقیب و برگردوندنش به محل و تماس گرفتن با ۱۱۰ حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر گذشت، كه افسرها بعد از رسیدن به محل بدون خروج و شنیدن و دیدن واقعه و... تهمت تبانی و صحنه سازی زدن و راننده پراید هم كه بدش نمیومد و كمكی نمیكرد و همینطور تهدید كردن درصورت تماس دوباره با شماره های یادداشتی جریمه هنگفتی به ما تحمیل میكنند و كارت ها رو دادن و رفتند و هرچه تماس گرفتم با اپراتور ۱۱۰ و راهور بی نتیجه و حتی با بی حوصلگی و لحن طلبكارانه این مهندس سرباز بی كار رو با خسارتی به جا مانده بر امانت مردم كه باید جوابگو باشم، بگذریم .... حالا بنده از شما استدعا دارم، عنایت بفرمایید كه من به فرض یقه افسرم میگرفتم و با تهدید به شكایت كردن مجبورش میكردم كه پروسه معمول رو پی گیری كنه!! به نظرتون چند درصد امكان داشت كه از منی كه وقت مباركشون رو گرفتم و برخلاف میل و نظرشون، مجبور به انجام كاری در زمان احتمالی صرف ناهار و استراحتشون كردم، خورده نگیرند و درصدد تلافی با مقصر كردن یا ۵۰ -۵۰ كردن تقصیر و یا حتی جریمه ای كه ابتدا امر جهت خط و نشان كشیدن فرمودند برنیایند؟؟ آگه راهی هست كه با عكس های صحنه اونم درحالی كه راننده پراید بی نام و نشانی(جز یه ش.پ) رفت كه رفت اونم با گلایه از هدر دادن وقتش كه تنها راه ممانعت از رفتنش راهی بود كه بشر در ابتدا بیشتر امورش رو باهاش رفع رجوع میكرد و فیصله میداد باقی مانده بود كه بدور از عقل بنده حتی در این آشفته بازار بی قانونی و ضرب‌المثل معروف هرچه بگندد.... می آمد به هر جهت،، این بنده گزیده شده از قانون و بی قانونی رو راهنمایی بفرمایید یا حداقل با دلیلی موجه این حفره كه چه عرض كنم این دالان قانونی رو قابل هضم بفرمایید....با تشكر فراوان
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
با سلام خدمت شما سروران گرامی
اینجانب در تاریخ دوم فروردین سال 95 با یك دستگاه پراید به همراه همسرم و فرزندم راهی مسافرت بودیم كه با یك پژو كه انحراف به چپ كرد تصادف كردیم به صورت تقریبا شاخ به شاخ ودر همان موقع پراید پشت سر من با كشیدن خط ترمزی به طول 13 متر با عقب من برخورد كرد و بنده و همسرم كه جلو ماشین نشسته بودیم به سختی مجروح شدیم و فرزندم كه پشت سر من بود با شكستگی دست مواجه شد. اینجانب بنا به اظهارات راننده پراید پشت سر من كه از اقوام بودند رضایت دادم و ایشون ماشینش را آزاد كرد كه بعدا متوجه شدم خسارات وارده از ایشون به ماشین بنده طبق گفته های خودش نبوده و خسارت بیشتری وارد كرده و دیگر اینكه من رضایت داده ام.اكنون من و همسرم در حال انجام پزشك قانونی هستیم.ضمنا راننده پژو هزینه پاركینگ و حتی جریمه تعهدات مالی بیمه را نپذیرفت و گفت من ندارم وخودم متقبل شدم كه كارم زودتر انجام بگیرد فقط به خاطر مسافت زیاد دو استان .و حتی ایشون یك تماس در این 10 ماه انجام نداده تا حال من را جویا شود.
كروكی تصادف به این شرح بود :علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو 405 به علت انحراف به چپ نسبت به سواری پراید بنده ونقض ماده 125 آیین نامه راهور كه خسارت وارده به پراید من از ناحیه جلوبندی و گلگیر ودرب راننده از ناحیه پژو بوده است و همچنین بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید كه پشت سر من بود به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به خسارت وارده به گلگیر عقب سمت چپ و درب عقب سمت چپ و چراغ سواری پراید بنده مقصر میباشد.
جراحات وارده به من كه كلا پای چپم از سه ناحیه شكسته و خورد شده كه از پلاتین استفاده شده و اینكه كف پام حس نداره و غیره دست همسرم كه شكسته و پلاتین شده و غیره
و اما سوالات بنده از این ماجرای تصادف:
1-الان در حال پزشك قانونی هستم اقدامات و مراحل بعدی من به ترتیب بعد از پزشك قانونی؟
2-نظر به كروكی گفته شده دیه من از ناحیه پژو حساب میشود یا اینكه پراید پشت سر من كه رضایت دادم دخیل هستند؟
3- اگر پراید پشت سر دخیل باشند چه اقدام مفیدی میتوانم انجام دهم؟
4-اگر از پژو رضایت نداشته باشم آیا پرونده باز هم اجرا میشود و من به دیه خودم میرسم.؟
5- طول درمان تا چه موقعی باید انجام پذیرد و آیا در دیه تاثیر دارد.؟
6- كلا این جریانات چقدر زمان میبرد.؟
7- الان كه من 10 ماه است خانه نشین شده ام و بیشتر از این هم طول میكشد چه كسی جوابگوی مخارج من و خانواده ام می باشند.؟
8- ایا با ارایه فاكتور مخارجم دستم به جایی بند هست ؟
9- اگر خودم مایل به ادامه پزشك قانونی نباشم به خاطر روند زودتر پرونده چطور میشود.؟
10- ممنون میشوم این بنده حقیر را راهنمایی كنید چون روزگار سختی را از همه لحاظ دارم میكشم.؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
سلام خسته نلاشید بنده پارسال ۹۴.۱۰.۳داشتم از خیابان عبور میكردم یه سوزوكی یهم زد وفرار كرد دادگاه فقط بخاطر اینكه شهود یه شماره را اشتباه گفتند قرار منع تعقیب صادر شد دوباره تجدید نظر زدم اما رد اعتراض وتآیید مفاد قرار مورد اعتراض را صادر كرد متن از این قرار بود:با توجه به اینكه با در نظر گرفتن نوع ومیزان ومحل ورود صدمات جسمی احتمال ورود صدمات در حادثه تصادف منتفی است
لطفا بهم بگید حالا كه رای قطعی است میتوانم از خزانه دولت دیه خود رادریافت كنم با تشكر
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
با سلام
لطفا راهنمایی بفرمایید
من چندی پیش در حال دور زدن روی خط ممتد بودم كه راننده ای از پشت به من زد و من مقصر حادثه شدم و بیمه خسارت ماشین را داد آیا در صورت رضایت كامل زیاندیده من هم میتوانم برای جبران خسارت ماشینم از بیمه شخص ثالث زیاندیده هم اسفاده كنم

قبلا از همكاری شما كمال تشكر و قدردانی را دارم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
با سلام
بنده سال92 با خودروی سواری خارج از شهر در منطقه مسكونی با عابر پیاده تصادف كردم
كه خوشبختانه فقط منجر به فوت نشد.
بعداز مراحل قانونی الان كه سال 95 میشه از طرف بیمه میهن برای گرفتن دیه برای طرف مقابل ظاهرا اعلام كردند باید شخص خاطی كه صاحب خودرو میشه دو نیم درصد از دیه رو پرداخت كنه تا دیه طرف آسیب دیده بتونه دیه خودش رو بگیره .
مبلغ خواسته شده از طرف بیمه به مبلغ سه میلیون و هفتصد و بیست و شش تومان می باشد .
لطف كنید من رو راهنمایی كنید
آیا این مبلغ خواسته شده درست است یا نه
ممنون میشم من رو راهنمایی كنید با تشكر
.
كامبیز صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
سلام خسته نباشید دو روز پیش خانوم بنده هنگام رانندگی دچار نقض فنی شده و چون ماشین در حال ایستادن بوده بنابر این نتونسته خودشو به انتهای راست بكشه و مجبورن كنار جدول در منتها علیه سمت راست توقف كرده. با وجود روشن بودن فلاشر ها همون لحظه خودروی پراید از پشت با سرعت زیاد به ماشین ما برخورد كرده كه صورت پسر كوچیكم با گردن همسرم ضربه دیده و ماشین ما هم كلا اوراق شده میشه لطفا بفرمایین مقصر ماجرا تو این تصادف كدوم خودرو میباشد لطفا راهنمایی بفرمائید با تشكر
سید رضا مزینانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
۰
۰
باسلام
اینجانب سیدرضا مزینانی راننده تریلی ولوو میباشم كه در هفته گذشته با یك سواری تصادف نمودم از آنجایی كه سواری مقصر این تصادف شناخته شد و باتوجه به اینكه خسارت وارد شده به تریلی زیر دو میلیون تومان می باشد با مراجعه ما به نمایندگی این بیمه گذار بیمه كوثر ایشان از پرداخت خسارت امتناع نموده و خسارتی پرداخت ننمود
و درخواست كروكی نموده است .حال با توجه به اینكه افسر مراجعه كننده اذعان داشت بابت این تصادف نیازی به كروكی نمی باشد راهنمایی فرمایید چرا شركت بیمه گر خسارت را پرداخت نمیكند
09126858551
سینا سیدابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
باسلام خسته نباشید ...من و سه نفر از دوستانم عید امسال در جاده تصادف كردیم ...من و دونفرازسرنشینان خودرو از راننده شكایت كردیم كه چند روز قبل قاضی حكم دیه هر سه رو دادند راننده بیمه داره و تصادف ناشی از لغزش جاده بوده و راننده رو ملزم به پرداخت ششصد هزارتومان جریمه كردند ..پرونده رو به بیمه بردیم ...بامراجعه به بیمه رییس شعبه به ماگفت پرونده رو به تهران فرستادیم ببینیم بیمه دیه شمارو پرداخت میكنه یانه یا بیمه دیه رو پرداخت كنه بعد راننده دیه رو به بیمه پرداخت كنه ...سوال من اینه درچه صورت بیمه دیه رو پرداخت نمیكنه؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
با سلام و خسته نباشید
من چهار روز پیش با یه خودرو تصادف كردم وتصادف به این صورت بود كه من سر چراغ قرمز میدون وایساده بودم و وقتی كه چراغ سبز شد حركت كردم ومیخواستم گردش به راست كنم كه یه پراید باسرعت اومد از سمت راست من رد بشه و مسیرش مستقیم بود وقسمت در جلو و عقب گرفت به جلوی ماشین من حالا میخوام ببینم من كه میخواستم گردش به راست كنم مقصرم یا اون پرایدی كه با سرعت میخواست از سمت راست من ردبشه
ممنون
حمیدرضاكریمی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
۰
۰
باسلام من راننده تریلی هستم ودرحال رانندگی لاستیك تریلی كه از مفابل درحركت بود خارج وباعث واژگونی تریلی كه من رانندگی میكردم شد چون جراحاتم كوفتگی شدید بود وزخمهایم كم اورژانس نخاستم روز بعد بخاطر سردشدن بدن وافزایش درد به بیمارستان رفتم وتاكنون همه مخارج دومانیم راازجیب خودم دادم ومالكان تریلی حاظربه پرداخت هزینه درمان نیستن وكروكی ومزارك كه بنام من هست رابمن نمیدهند من چكارباید انجام دهم برای هزینه درمانم
احمد
United States
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۰
۰
با سلام و احترام
در صورتی كه سقف بیمه خودرو مقصر كمتر از میزان خسارت خود رو مقابل باشد چه بایدكرد .
رحمت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
با سلام سه خودرو در اتوبان همت تصادف میكنند . خودرو A در لاین كنار در حركت است ناگهان خودرو B منحرف میشود وبا خودرو A تصادف میكند وقتی هردو خودر بعد از طی مسافتی ایستادن راننده خودرو B اظهار میدارد كه خودرو C به من زد و این باعث عدم كنترل وتصادف با خودرو A شدم قابل ذكر است خودرو C فرار كرد. پلیس راهنمایی به علت فراری بودن مقصر اصلی یعنی خودرو C كروكی نكشید . كلانتری گزارش حادثه را نوشت وپس از ارجاع به شورای حل اختلاف ونامه نگاری بازبینی دوربینها به هیچ نتیجه ای نرسیدم حالا خواهشمند است راهنمایی بفرمائید تكلیف خسارت خودروهای A و B چیست با توجه به اینكه هردو فقط بیمه شخص ثالث دارند
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
سلام منم همین اتفاق واسم افتاد دیروز متاسفانه من جای ماشین bبودم و ماشین cفرار كرد الانم دو میلیون فقط خسارت ماشین خودمو جلوای رو دادم .ولی ماشین cشكایت كردم ناچاره ك خسارت بده باید بری دادگاه تصادفات طرفم میاد مجبورع ك خسارت بده
خرم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
سلام ماشین من تو پاركینگ بوده همسایه ای موقع خروج از رمپ پاركینگ دنده عقب میاد ومیزنه به جلوی ماشین من كه پارك بوده پلیس قبول نمیكنه بیاد تو پاركینگ كروكی بكشه این افا هم شفاهی میگه خسارت میدم ولی كتبی حاضر نیست بپذیره من ایشون روخیلی نمیشناسم لطفا راهنمایی كنید
عادل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
باسلام و خسته نباشید و خداقوت
می خواستم بدونم اگر در یك حادثه رانندگی چنانچه راننده ی وسیله مقصر فوت شده باشد و در همان حادثه از وسیله ی دیگر هم دو نفر فوت شود و بعد از طی مراحل اولیه قانونی پرونده به علت فوت راننده مقصر توقف شده و به اولیاﺀ دم وسیله ی زیان دیده توقف پرونده ابلاغ شود… اولیاﺀ دم در این حالت باید به توقف پرونده اعتراض كنند یانه… و اگرنه پس برای دریافت دیه در ادامه كار چكار باید كرد باتوجه به اینكه راننده وسیله ی مقصر بیمه نامه شخص ثالث معتبر داشته و تمامی مدارك هم ضمیمه پرونده است
جهانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
درصورتی مقصر حادثه فوت میكند دادسری قرار موقوفی تعقیب صادر میكند در این حالت قرار موقوفی و سایر مدارك مورد نیاز بیمه به شركت بیمه ارائه میشود و بیمه موظف است تمام دیه پرداخت نماید و نیاز به رای نیست.
برای اطلاعات بیشتر هم می توانید به این كانال مراجعه كنید : yektaadl@
خداداده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
باسلام و ادب... راننده ای كه در تعقیب و گریز مامورین بوده برای فرار از دست مامورین با خودروی من كه در پارك بوده تصادف میكنه و خسارت میزنه از طرفی راننده مقصر مالك خودرو نیست و سند و بیمه ماشین بنام پدرش میباشد، از طرفی دیگه پلیس راهنمایی رانندگی حاضر به كشیدن كروكی نشد به همین دلیل بنده راه قانونی را پیش گرفته ام. حال بااین اوضاع آیا من میتونم بابت خسارت و افت قیمت ماشینم كه مبلغش را كارشناس رسمی تعیین كرده در صورت عدم پرداخت از طرف راننده مقصر، ماشین را توقیف كنم تا جبران خسارت بشه یا اینكه بایستی بیخیال بشم؟؟؟؟؟
محمد فلاحی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
من در تاربخ 1395/12/1در ساعت 19:40دقیقه ماشین خود را در خیابان دوطرفه پارك كردم ودر ساعت20:05دقیقه برگشتم دیدم خانمی با شی روی كاپوت وصندق عقب ماشین ضربه زده و خط كشیده زنگ زدم 110گزارش و نوشته حالا میخوام فردا برم دادگستری شكایت كنم میشه میشه راهنمایی كنید چه كاری باید انجام بدم
افسانه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
با سلام خانم 59 ساله ایی هستم كه درتاریخ 30 اردیبهشت روی خط عابر ماشینی به من زد كه دراثر این اصابت استخوان ساق پایم شكست و عمل شدم راننده فرار كرد ولی دو نفر عابرپیاده شماره پلاك را یاداشت كرده به پلیس دادند كه از طریق راهنمایی و رانندگی شناسایی شد. حالا بعد از چندین ماه كه به دادگاه رفتیم جرم رو نمی پذیره ومیگه شاید اون دونفر خطای دید داشتن وبه من میگن باید شاهد بیاری كه این ماشین بوده منم باشدت دردی كه داشتم حواسم نبوده تا از اون دونفر شماره یا آدرسی بگیرم فقط راننده رو میتونم شناسایی كنم كه خود صاحب ماشین نبوده و احیانا پسر ایشون بوده دراین رابطه مرا راهنمایی كنید. با تشكر معلم باز نشسته
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
سلام اگر شما میگفتید راننده زده و فرار كرده شماره پلاك نمیدادی میتونستی از طریق صندوق خسارت های جانی بیمه مركزی خیلی راحت خسارت بگیرید
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
با سلام
دیروز عصر ماشینمو توی كوچه ای پارك كردم و رفتم ، زمانی كه برگشتم دیدم یكی با شدت زده به ماشینم وصندوق و گلگیر عقب سمت راننده را نابود كرده و رفته ،، حالا من باید چیكار كنم؟؟لطفا كمكم كنید.ممنون
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
سلام.تصادف كردم طرف مقصر بوده بیمه هم كوپن طرفو كنده الان دوروزمیگذره ولی خسارتشو بیمه به حسابم واریز نكرد چیكارباس بكنم؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
ببخشید من یك زن بار دار بودم با یك ماشین تصادف كردم و به بیمارستان رفتم كه بچم افتاد ولی نه پلیس و نه به بیمارستان نگفتم ایا میتونم برای دیه شكایت كنم شاهد هم دارم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
با سلام
ببخشید كسی هست بنده را راهنمایی كنه.
بنده با یك نیسان تصادف كردم و راننده نیسان طبق كروكی پلیس راه مقصر شناخته شد. در ضمن راننده نیسان نیز نه گواهینامه داره و نه بیمه. پرونده ما نیز انتقال داده شد به دادگاه و بنده بنا به ضرورت ماشین را باهزینه خودم درست كردم و فاكتورها را نیز كارشناس تایید كرد.
حال برای گرفتن هزینه ها، افت قیمت ماشین و همچنین هزینه اتلاف وقت بنده در ایام عید باید چكار كنم.
لطفا بند و تبصره قانونی پاراگراف آخر هزینه اتلاف وقت را قید فرمائید.
بی نهایت سپاسگزارم
شیرزاد
United Kingdom
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
سلام من در تاریخ 7/1/96 تصادف كردم وطرف هم مقصر شناخت شده و گفته از بیمه استفاده میكنم الان دوروزنیومده بیمه من باید چكار كنم لطفا كمكم كنید .
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
سلام شرمنده در تصادف وقتی طرف مقابل مقصر باشه میشه هم از بیمه شخص مقابل استفاده كرد هم بیمه بدنه خودمون یا نه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
با سلام و خسته نباشید . تصادفی داشتم با یك وانت . طبق نظر كارشناس مقصر اعلام شدم . راننده وانت جدا از خسارت ماشین خواستار خسارت خوابیدن ماشینش در پارگینگ است و میگوید منبع درامدش است . اما پروانه كسب یا بیمه بار هم ندارد . ایا میتوان جلویش را گرفت ؟ بنده وسع مالی خوبی ندارم ماشین خودمم یه پرایده 7 تومنیه . ممنون میشم پاسخ بدهید
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
سلام.۵ماهه تصادف كردم.به علت نداشتن قطعه خودرو ۵ماه در نمایندگی توقف داشته.آیا میتونم خسارت خواب خودرو بگیرم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
با سلام ۷/۱/۹۶ با یه پیكان كه از پشت زده تصادف كردم وقتی افسر امد تا امد ماشین منو نگاه كنه راننده پیكان فرار كرد البته شماره شو دارم حالا طرف شماره شهرستان داره دادسرا میگه باید بری شهرستان شكایت كنی حالا تكلیف چیه
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
سلام. خواهد بنده در تاریخ 6/1/96تصادف كردن و از نظر پلیس هم مقصر شناخته شدند چو ن از فرعی به سمت اصلی در حركت بودن.و در تصاد ف لگن پاشون آسیب دیده آیا بیمه به اون خسارت پرداخت می كنه؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
سلام در تصادفی ماشین جلویی انحراف به چپ داشته و ماشین عقبی با ان برخورد كرده سه افسر به صحنه تصادف امده افسر اول ماشین عقبی رو مقصر دانسته افسر بعد 50 به 50 افسر سوم مقصر ماشین جلویی را تشخیص داده شده ماشین جلویی بخشی از هزینه ماشین عقب رو تا سقف بیمه اش پرداخت كرده اما افت قیمت خودرو و خواب ماشین و مابقی خسارت رو مقصر عهده دار نمیشود و ادعا دارد كه اگر شكایت كنید مقصر شناخته میشوید یا اینكه 50 به 50 میشود از تاریخ تصادف 35 روز گذشته است ایا با شكایت راه به جایی میرود
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
با سلام من در تاریخ ۹۵.۶.۱۷شب از یه مسیری بر میگشتم دقیق یادم نیست چطوری ولی تو دره سقوط كردم سی روز تو كما بودم بعد این كه بدونم چی به كیه بیمه ماشینم رو بجریان انداخته بودن از نوع حوادث راننده همه مراحل پزشك قانونی رو رفتم سیزده درصد نوشت حالا كه به بیمه رسیده ده در صد نوشته میخواستم بدونم دیه چقد شامل من میشه
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
باسلام وخسته نباشی ایابیمه شخص ثالث درمقابل كسی كه دیه ی ان بیش ازسقف بیمه است قبولدارمیشودیانمیشودیابیش ازسقف بیمه رابایدخودراننده متقبل بشود.مانندكسی كه سالها به كمامیرودیاكسی كه عضوی ازبدنش راازدست بدهدودیه ی ان بیش سقف بیمه باشیدایابایدراننده بدهدیابیمه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
۰
۰
باسلام. ۲ روز پیش تو اتوبان پشت فرمون ماشین با یك نفر بصورت لفظی حرفمون شد كه طرف یهو با سر ماشینش زد تو در عقب سمت راننده. افسر اومد و اونا صد در صد مقصر كرد. ولی قلل از اینكه بره گفت من هیچ هزینه ای بهت نمیدم و الان كروكی و گزارش كامل تصادف را از افسر گرفتم كه ببرم شورتی حل اختلاف... طرف گفت میرم شكایت میكنم چون بهم فحش دادی...
میخوام بدونم میتونم با این كروكی و مدارك طرف كه دستمه خسارتمو ازش بگیرم؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها