جام جم سرا: وقتی حادثه رخ میدهد در قدم اول باید معلوم شود مسبب اصلی تصادف کیست. باید بدانید که برابر قانون در سوانح رانندگی کسی که حادثه مستقیما از فعل وی ناشی شده، مسئول و قابل تعقیب است و قانون جدید هم مانعی بر سر این مسئله ایجاد نکرده است.
به نقل از حمایت، در تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون بیمه اجباری آمده است:«مسئولیت دارنده وسیله نقلیه مانع از مسئولیت شخصی که حادثه منسوب به فعل یا ترک فعل او است، نیست».
به عبارتی در حوادثی که مطالبه زیان ناشی از آن مشمول قانون اصلاحی است، میتوان علیه مقصر حادثه طرح دعوا کرد. مقصود از مسبب حادثه شخصی است که مرتکب فعل قابل سرزنشی شده است. در واقع ممکن است بدون ارتکاب تقصیر هم تصادفی رخ دهد و زیانی به بار آید که در این صورت احتمال دارد شخص بیگناه مسئول شناخته شود. پس مسئول جبران زیان وارده همیشه مقصر نیست.
در تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون بیمه اجباری نیز آمده است که «مسئولیت دارنده وسیله نقلیه مانع از مسئولیت شخصی که حادثه منسوب به فعل یا ترک فعل او است، نیست».
بد نیست بدانید که برابر تبصره ۱ ماده ۱ «قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث»، دارنده همان مالک یا متصرف وسیله نقلیه است و هرکدام که بیمهنامه موضوع این ماده را تحصیل کند تکلیف از دیگری ساقط میشود.
البته در ماده ۱۹ قانون فوق دارنده کسی است که از وسیله نقلیه استفاده میکند و باید بیمهنامه وسیله را به همراه داشته باشد. بر اساس مفهوم ماده، دارنده مسئول جبران زیانهایی است که بر اثر وسیله نقلیه یا یدک یا تریلر یا از محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد میشود.
بیمهگر باید خسارت را بدهد
در سالهای اخیر به دلیل پررنگ شدن حضور بیمهها در کشور در صورت بروز تصادف این شرکتهای بیمه هستند که باید خسارت را جبران کنند. البته این باید، بجز مواردی است که تصادف منجر به کشته شدن فردی شود. این مورد در ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه پیشبینی شده است. در این قانون آمده است که «در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمهگر وسیله نقلیه مسبب حادثه یا صندوق تامین خسارتهای بدنی حسب مورد موظفند پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل ۵۰درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیاندیده پرداخت کرده و باقیمانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند». به یاد داشته باشید که در حوادث رانندگی منجر به فوت، شرکتهای بیمه میتوانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رای مراجع قضایی، دیه و دیگر خسارتهای بدنی وارده را پرداخت کنند.
صندوق تامین خسارات بدنی
البته کم نیستند مواردی که شرکتهای بیمه زیر بار مسئولیت جبران خسارت نمیروند. مواردی مانند تمام شدن مدت بیمه نامه یا بیمه نبودن خودرو از این موارد است در اینجا پای صندوق تامین خسارت بدنی به میان میآید و این صندوق خسارت را پرداخت میکند. این مورد در ماده۱۰ قانون جدید درج شده است. این ماده قانونی میگوید: «به منظور حمایت از زیاندیدگان حوادث رانندگی، خسارتهای بدنی وارد به اشخاص ثالث که به علت فقدان یا انقضای بیمهنامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تامین بیمهگر، فرار کردن یا شناخته نشدن مسئول حادثه یا ورشکستگی بیمهگر قابل پرداخت نباشد یا به طورکلی خسارتهای بدنی خارج از شرایط بیمهنامه باشد (به استثنای موارد مصرح در ماده ۷) توسط صندوق مستقلی به نام صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت خواهد شد.»
در این ماده حتی پیشبینی شده است که اگر راننده خاطی فرار کند، این صندوق مسئولیت را به عهده میگیرد و خسارت را جبران میکند. البته این مورد نیز شرایطی دارد؛ مثلا باید مجهول بودن مسئول حادثه اثبات شود.
نقش بیمهها بعد از تصادف
حال فرض را بر این بگیرید که بعد از تصادف شرکت بیمه بخواهد پرداختکننده خسارت باشد؛ باید بدانید که در این مورد نیز قوانین و مقررات زیادی وجود دارد. برای نمونه اگر هنگام بروز تصادف طرفین به توافق برسند و میزان خسارت آن زیر ۳ میلیون تومان باشد لازم به کشیدن کروکی و گزارش پلیس نیست و دو طرف میتوانند با هماهنگی یکدیگر به مراکز پرداخت خسارت بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند. باید به خاطر داشته باشید اگر قصد حل کردن مشکل به این روش را دارید طبق قوانین بیمه، خودرو مقصر و زیاندیده نباید تعمیر شده باشند ضمن آنکه برای دریافت خسارت، حضور دوطرف یعنی زیاندیده و مقصر الزامی است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر با شخصی تصادف کردهاید و او مقصر حادثه است باید به شرکت پرداخت خسارت بیمهنامه فرد مقصر مراجعه کنید. برای مثال اگر شما بیمه شخص ثالث بیمه ایران دارید و فرد مقصر بیمه شخص ثالث بیمه البرز، باید به واحد پرداخت خسارت بیمه البرز مراجعه کنید نه به واحد پرداخت خسارت بیمه ایران.
اگر با مقصر به توافق نرسیدید
در حالت ذکرشده نیازی به مامور نیروی انتظامی نبود زیرا دو طرف با هم به نتیجه رسیده بودند اما گاهی پیش میآید که طرفین تصادف به نتیجه نمیرسند و مقصر تقصیر خود را نمیپذیرد؛ در این جاست که باید پلیس وارد میدان شود. در این زمان میتوانید با پلیس راهنمایی رانندگی از طریق شماره ۱۱۰ تماس بگیرید. در نظر داشته باشید تصادفاتی که خسارتش زیر ۳ میلیون ریال باشد و طرفین بر سر این موضوع توافق نرسند در صورتی که افسر راهنمایی و رانندگی در صحنه حاضر شود کروکی صادر نخواهد کرد و طرفین باید به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کنند. کروکی فقط به تصادفهای بالای این رقم تعلق میگیرد.
البته این مورد فقط مربوط به تصادفهای خسارتی است و در مواقع تصادفی که منجر به جراحت و خسارت جانی شود حضور افسر راهنمایی و رانندگی الزامی است و برای پرداخت خسارت نیز به کروکی و گزارش پلیس نیاز است. همچنین در بیشتر تصادفات که منجر به جرح نمیشود میتوانید صحنه تصادف را به هم بزنید و خودروها را منتهیالیه سمت راست هدایت کنید و از محل حادثه قبل از بر هم زدن صحنه تصادف و خودروها عکس بگیرید یا فبلمبرداری کنید که برای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز قابل استناد باشد.
یکی دیگر از انواع تصادف
همیشه طرف دوم تصادف فرد یا خودرو نیست گاهی نیز پیش میآید که اتومبیل با جسم دیگری برخورد میکند. باید بدانید که در برخورد اتومبیل با جسم ثابت مانند جدول، درخت و .. برای دریافت خسارت نیاز به کروکی و برگه گزارش پلیس است و در این نوع حادثه فقط بیمه بدنه برای بیمهگذار جبران خسارت میکند و خسارت بیمه شخص ثالث هیچگونه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.
همچنین اگر در هنگام بروز تصادف بر اثر ضربه وارد شده اتومبیل شما نیز به جسم ثابتی برخورد کند برای دریافت خسارت قسمت زیاندیده اتومبیل بر اثر برخورد با جسم ثابت از شرکت بیمه حتما کروکی پلیس لازم و ضروری است.
یک نکته ضروری
اینکه بعد از تصادف علاوه بر خسارت ریالی بخش زیادی از وقت خسارتدیده نیز تلف میشود صحت دارد اما بد نیست بدانید که جبران این خسارت نیز در قانون پیشبینی شده است. در تصادف رانندگی، فرد زیاندیده میتواند علاوه بر دریافت خسارتهای وارده به خودرو از طریق بیمه، تمام هزینههای مرتبط با تصادف را محاسبه کند و از طریق شکایت حقوقی، از طرف مقابل، مطالبه کند. این راهی است که براساس قانون «مسئولیت مدنی» پیش پای زیاندیدگان گذاشته شده است و اینکه کسی تا به حال از این حق استفاده نکرده، نمیتواند دلیلی باشد بر اینکه، این حق اساساً وجود ندارد. هرگاه بیاحتیاطی، بیمبالاتی و یا عدم رعایت نظامات دولتی و یا عدم مهارت رانندگی منتهی به قتل غیرعمدی شود، مرتکب علاوه بر پرداخت دیه، به حبس نیز محکوم میشود. البته اگر «گواهینامه رانندگی نداشتن» مرتکب را به این موارد اضافه کنیم، مجازات جدیتر خواهد شد و قاضی باید شدیدترین مجازات را در این گونه موارد انتخاب کرده و شخص مقصر را به آن مجازات محکوم کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
نمی خواهم بگویم مقصر گناه بزركی كرده چون پیش می آید شاید یك روز همان زیان دیده مقصر باشد ولی بعضی از افراد رفتارهای پرخطری انجام می دهند یا از اصول اولیه تخطی می كنند كه بعد از تصادف باز هم همان اشتباه را تكرار می كنند . لااقل انتظار می رود مقصر به اشتباهش پی ببرد تا تكرار نشود . و در قوانین برای وقت زیاندیده قوانینی در نظر گرفته شود كه بهتر و سریع الاجراتر باشد . و مردم یا مسئولین از این حق مسئولیت مدنی اگاه باشند .
از طریق یك شركت حقوقی تونست مشكلشو حل كنه اینم شماره ای كه ازشون دارم09155688205
من در سال بهمن 94 تصادف كردم و بدن من اسیب دید كه یكی یكی این اسیبها را برای شما نام میبرم و درخواست محاسبه و حساب كردن دیه را از شما دارم :
1 - پارگی بخیه شده سمت راست پیشانی (دامیه) 2 - پارگی بخیه شده (دامیه)روی پلك فوقانی چشم راست 3 - سیاه شدگی سمت چپ گردن 4 - تورم و كبودی اطراف چشم راست 5 - سائیدگی (حلرصه ) ساق پای راست 6 - كبودی دست چپ 7 - حسب مشاوره تخصصی و گرافیگهای انجام شده شكستگی در شاخ فوقانی و تحتانی استخوان عانه(پوبیس)چپ و شكستگی ستون فقرات در ناحیه استخوان خاجی وجود دارضایعات فوق در اثر اصابت جسم سخت بوده .
از شما درخواست محاسبه را دارم
میشه از بیمه شكایت كرد؟
من تصادف كردم. بعداز انجام كارها. پروندم رو دادم به بیمه كه 2ماه بعد بهم پول دیه رو بدن. 2ماه بعد رفتم گفتن پرونده رفته تهران برای بررسی . دوباره 4ماهه كه تهرانه. هر موقع كه میرم میگن هنوز نیومده. به خوده تهران هر دفعه زنگ میزنم میگن كاراشو انجام دادیم تا چند روز دیگه میفرستیم كرمان. (یروز رفتم تو بیمه. رییس اتومبیل نبود. رفتم تو بخش مالی بهشون گفتم پرونده من اومده؟ اسممو زدن تو سیستم گفتن اره اومده فقط رییس بخش اتومبیل باید بیاد ببینه تایید شده یا نه. فرداش كه رفتم. رییس اتومبیل گفت نیومده. گفتم بهم گفتن كه اومده. گفت اونا نمیدونن. هنوز نیومده)
من الان نمیدونم میتونم از بیمه شكایت كنم برای این ماجرا یا نه؟
شما میتونین از بیمه شكایت كنین
اما راه آسان تری هم هست شما جهت تماس وارد سایت بیمه مركزی بشین و شكایت خودتون از شركت بیمه ای كه احقاق حق نمكینه مطرح كنین
از طرق بازرسی و حراست شركت بیمه كه باید خسارت رو بهتون بده هم میتونین میتونین اقدام كنین بازرسی تهران تماس بگیرین
من ماشینمو توكوچه پارك كردم ویكی اومده زده بهش در سمت راننده كامل رفته داخل گل گیرشم داغون شده بردم صافكاری گفته دوتومن خرجه.همون روزپلیس اومد واون طرف مقصربود امروز بیمه فقط یه تومن خسارت واسم نوشته اون طرفیم كه زده به ماشینم میگه بقیه خسارتو نمیدم الان من باید چیكاركنم؟اصلن میشه كاریش كرد؟
من با خودرویی در شهرستان دیگه تصادف كردم،،وخودروی من یه مقدار آسیب دید وخود طرف قبول كرد مقصر است ویك برگ كوپن بیمه اش را داد به من حال من در شهر خودم میتوانم با برگه كوپن آن شخص اقدام به دریافت خسارت نمایم؟
،آیا بودن هر دو تا ماشین در صورت نبودن كروكی الزامی هست،،
اگر مقصر خودش بیاد زیان دیده ماشین بیاره آیا كافی هست؟
اگه به در(در باز باشد) ماشینی كه پارك كرده برنی مقصر كیه؟
ماشین من حدود یك ماه پیش با یك پیكان بار تصادف كرد كه من مقصر شناخته شدم چون در ماشین طرف مقابل فردی دچار آسیب كمی شده بود ماشینها را به پارگینگ انتقال دادند پلیس كروكی را كشیده ماشین من بیمه فول دارد بعد از دادگاه رفتن من ماشین خودم را آزاد كردم حال طرف مقابل برای آزادی ماشین خود می گویید شما باید هزینه پاركینگ و ید كش را پرداخت كنید سوال من این است با توجه به این كه طرف مقابل از بیمه شخص ثالث من استفاده میكند آیا باید این هزینه ها را من پرداخت كنم و آیا طرف مقابل میتواند از من بخاطر این كه ماشینش در پاركینگ بوده و كار نكرده درخواست خسارت نماید تشكر
2:ایا بودن هر دوماشین در بیمه برای گرفتن خسارت از بیمه در صورت نبودن كروكی الزامی هست؟
3:فقط با در دست داشتن كوپن بیمه شخص مقصر برای گرفتن خسارت چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟
امروز ظهر من از یه سراهی با چشمك زن زرد درحال عبور بودم كه پرایدی بعد از گردش به چپ بدون اینكه نگاه كنه به توقف لحظه ای خودشو به حركت به سمت خیابان سه راهی ذكر شده ادامه داد كه منجر به برخورد چراغ سمت راست پراید با جلوی گلگیر خودرو من شد.. راننده پراید با اطرافیان خواستن كه راه رو باز كنیم كه من بعد از چند تا عكس كه انداختم همین كارو هم انجام دادیم كه راننده پراید با اینكه كارت خودروش دست من بود صحنه تصادف رو برای رساندن مسافرش ترك كرد كه بعد از تعقیب و برگردوندنش به محل و تماس گرفتن با ۱۱۰ حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر گذشت، كه افسرها بعد از رسیدن به محل بدون خروج و شنیدن و دیدن واقعه و... تهمت تبانی و صحنه سازی زدن و راننده پراید هم كه بدش نمیومد و كمكی نمیكرد و همینطور تهدید كردن درصورت تماس دوباره با شماره های یادداشتی جریمه هنگفتی به ما تحمیل میكنند و كارت ها رو دادن و رفتند و هرچه تماس گرفتم با اپراتور ۱۱۰ و راهور بی نتیجه و حتی با بی حوصلگی و لحن طلبكارانه این مهندس سرباز بی كار رو با خسارتی به جا مانده بر امانت مردم كه باید جوابگو باشم، بگذریم .... حالا بنده از شما استدعا دارم، عنایت بفرمایید كه من به فرض یقه افسرم میگرفتم و با تهدید به شكایت كردن مجبورش میكردم كه پروسه معمول رو پی گیری كنه!! به نظرتون چند درصد امكان داشت كه از منی كه وقت مباركشون رو گرفتم و برخلاف میل و نظرشون، مجبور به انجام كاری در زمان احتمالی صرف ناهار و استراحتشون كردم، خورده نگیرند و درصدد تلافی با مقصر كردن یا ۵۰ -۵۰ كردن تقصیر و یا حتی جریمه ای كه ابتدا امر جهت خط و نشان كشیدن فرمودند برنیایند؟؟ آگه راهی هست كه با عكس های صحنه اونم درحالی كه راننده پراید بی نام و نشانی(جز یه ش.پ) رفت كه رفت اونم با گلایه از هدر دادن وقتش كه تنها راه ممانعت از رفتنش راهی بود كه بشر در ابتدا بیشتر امورش رو باهاش رفع رجوع میكرد و فیصله میداد باقی مانده بود كه بدور از عقل بنده حتی در این آشفته بازار بی قانونی و ضربالمثل معروف هرچه بگندد.... می آمد به هر جهت،، این بنده گزیده شده از قانون و بی قانونی رو راهنمایی بفرمایید یا حداقل با دلیلی موجه این حفره كه چه عرض كنم این دالان قانونی رو قابل هضم بفرمایید....با تشكر فراوان
اینجانب در تاریخ دوم فروردین سال 95 با یك دستگاه پراید به همراه همسرم و فرزندم راهی مسافرت بودیم كه با یك پژو كه انحراف به چپ كرد تصادف كردیم به صورت تقریبا شاخ به شاخ ودر همان موقع پراید پشت سر من با كشیدن خط ترمزی به طول 13 متر با عقب من برخورد كرد و بنده و همسرم كه جلو ماشین نشسته بودیم به سختی مجروح شدیم و فرزندم كه پشت سر من بود با شكستگی دست مواجه شد. اینجانب بنا به اظهارات راننده پراید پشت سر من كه از اقوام بودند رضایت دادم و ایشون ماشینش را آزاد كرد كه بعدا متوجه شدم خسارات وارده از ایشون به ماشین بنده طبق گفته های خودش نبوده و خسارت بیشتری وارد كرده و دیگر اینكه من رضایت داده ام.اكنون من و همسرم در حال انجام پزشك قانونی هستیم.ضمنا راننده پژو هزینه پاركینگ و حتی جریمه تعهدات مالی بیمه را نپذیرفت و گفت من ندارم وخودم متقبل شدم كه كارم زودتر انجام بگیرد فقط به خاطر مسافت زیاد دو استان .و حتی ایشون یك تماس در این 10 ماه انجام نداده تا حال من را جویا شود.
كروكی تصادف به این شرح بود :علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو 405 به علت انحراف به چپ نسبت به سواری پراید بنده ونقض ماده 125 آیین نامه راهور كه خسارت وارده به پراید من از ناحیه جلوبندی و گلگیر ودرب راننده از ناحیه پژو بوده است و همچنین بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید كه پشت سر من بود به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به خسارت وارده به گلگیر عقب سمت چپ و درب عقب سمت چپ و چراغ سواری پراید بنده مقصر میباشد.
جراحات وارده به من كه كلا پای چپم از سه ناحیه شكسته و خورد شده كه از پلاتین استفاده شده و اینكه كف پام حس نداره و غیره دست همسرم كه شكسته و پلاتین شده و غیره
و اما سوالات بنده از این ماجرای تصادف:
1-الان در حال پزشك قانونی هستم اقدامات و مراحل بعدی من به ترتیب بعد از پزشك قانونی؟
2-نظر به كروكی گفته شده دیه من از ناحیه پژو حساب میشود یا اینكه پراید پشت سر من كه رضایت دادم دخیل هستند؟
3- اگر پراید پشت سر دخیل باشند چه اقدام مفیدی میتوانم انجام دهم؟
4-اگر از پژو رضایت نداشته باشم آیا پرونده باز هم اجرا میشود و من به دیه خودم میرسم.؟
5- طول درمان تا چه موقعی باید انجام پذیرد و آیا در دیه تاثیر دارد.؟
6- كلا این جریانات چقدر زمان میبرد.؟
7- الان كه من 10 ماه است خانه نشین شده ام و بیشتر از این هم طول میكشد چه كسی جوابگوی مخارج من و خانواده ام می باشند.؟
8- ایا با ارایه فاكتور مخارجم دستم به جایی بند هست ؟
9- اگر خودم مایل به ادامه پزشك قانونی نباشم به خاطر روند زودتر پرونده چطور میشود.؟
10- ممنون میشوم این بنده حقیر را راهنمایی كنید چون روزگار سختی را از همه لحاظ دارم میكشم.؟
لطفا بهم بگید حالا كه رای قطعی است میتوانم از خزانه دولت دیه خود رادریافت كنم با تشكر
لطفا راهنمایی بفرمایید
من چندی پیش در حال دور زدن روی خط ممتد بودم كه راننده ای از پشت به من زد و من مقصر حادثه شدم و بیمه خسارت ماشین را داد آیا در صورت رضایت كامل زیاندیده من هم میتوانم برای جبران خسارت ماشینم از بیمه شخص ثالث زیاندیده هم اسفاده كنم
قبلا از همكاری شما كمال تشكر و قدردانی را دارم
بنده سال92 با خودروی سواری خارج از شهر در منطقه مسكونی با عابر پیاده تصادف كردم
كه خوشبختانه فقط منجر به فوت نشد.
بعداز مراحل قانونی الان كه سال 95 میشه از طرف بیمه میهن برای گرفتن دیه برای طرف مقابل ظاهرا اعلام كردند باید شخص خاطی كه صاحب خودرو میشه دو نیم درصد از دیه رو پرداخت كنه تا دیه طرف آسیب دیده بتونه دیه خودش رو بگیره .
مبلغ خواسته شده از طرف بیمه به مبلغ سه میلیون و هفتصد و بیست و شش تومان می باشد .
لطف كنید من رو راهنمایی كنید
آیا این مبلغ خواسته شده درست است یا نه
ممنون میشم من رو راهنمایی كنید با تشكر
.
اینجانب سیدرضا مزینانی راننده تریلی ولوو میباشم كه در هفته گذشته با یك سواری تصادف نمودم از آنجایی كه سواری مقصر این تصادف شناخته شد و باتوجه به اینكه خسارت وارد شده به تریلی زیر دو میلیون تومان می باشد با مراجعه ما به نمایندگی این بیمه گذار بیمه كوثر ایشان از پرداخت خسارت امتناع نموده و خسارتی پرداخت ننمود
و درخواست كروكی نموده است .حال با توجه به اینكه افسر مراجعه كننده اذعان داشت بابت این تصادف نیازی به كروكی نمی باشد راهنمایی فرمایید چرا شركت بیمه گر خسارت را پرداخت نمیكند
09126858551
من چهار روز پیش با یه خودرو تصادف كردم وتصادف به این صورت بود كه من سر چراغ قرمز میدون وایساده بودم و وقتی كه چراغ سبز شد حركت كردم ومیخواستم گردش به راست كنم كه یه پراید باسرعت اومد از سمت راست من رد بشه و مسیرش مستقیم بود وقسمت در جلو و عقب گرفت به جلوی ماشین من حالا میخوام ببینم من كه میخواستم گردش به راست كنم مقصرم یا اون پرایدی كه با سرعت میخواست از سمت راست من ردبشه
ممنون
در صورتی كه سقف بیمه خودرو مقصر كمتر از میزان خسارت خود رو مقابل باشد چه بایدكرد .
می خواستم بدونم اگر در یك حادثه رانندگی چنانچه راننده ی وسیله مقصر فوت شده باشد و در همان حادثه از وسیله ی دیگر هم دو نفر فوت شود و بعد از طی مراحل اولیه قانونی پرونده به علت فوت راننده مقصر توقف شده و به اولیاﺀ دم وسیله ی زیان دیده توقف پرونده ابلاغ شود… اولیاﺀ دم در این حالت باید به توقف پرونده اعتراض كنند یانه… و اگرنه پس برای دریافت دیه در ادامه كار چكار باید كرد باتوجه به اینكه راننده وسیله ی مقصر بیمه نامه شخص ثالث معتبر داشته و تمامی مدارك هم ضمیمه پرونده است
برای اطلاعات بیشتر هم می توانید به این كانال مراجعه كنید : yektaadl@
دیروز عصر ماشینمو توی كوچه ای پارك كردم و رفتم ، زمانی كه برگشتم دیدم یكی با شدت زده به ماشینم وصندوق و گلگیر عقب سمت راننده را نابود كرده و رفته ،، حالا من باید چیكار كنم؟؟لطفا كمكم كنید.ممنون
ببخشید كسی هست بنده را راهنمایی كنه.
بنده با یك نیسان تصادف كردم و راننده نیسان طبق كروكی پلیس راه مقصر شناخته شد. در ضمن راننده نیسان نیز نه گواهینامه داره و نه بیمه. پرونده ما نیز انتقال داده شد به دادگاه و بنده بنا به ضرورت ماشین را باهزینه خودم درست كردم و فاكتورها را نیز كارشناس تایید كرد.
حال برای گرفتن هزینه ها، افت قیمت ماشین و همچنین هزینه اتلاف وقت بنده در ایام عید باید چكار كنم.
لطفا بند و تبصره قانونی پاراگراف آخر هزینه اتلاف وقت را قید فرمائید.
بی نهایت سپاسگزارم
میخوام بدونم میتونم با این كروكی و مدارك طرف كه دستمه خسارتمو ازش بگیرم؟