گفتگوی جام جم آنلاین با پدری که محیط بان دنا را بخشید

پسرم فقط یک عکاس بود / خون را با خون نباید شست

رئیس پارک ملی دنا از مجروح شدن محیط بان پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: سه شب پیش بعد از اعلام گزارشی مبنی بر مشاهده شکارچی متخلف در پارک ملی دنا در منطقه میمند، راس ساعت دو بامداد چند نفر از محیط‌بانان پارک ملی دنا برای پیگیری و شناسایی متخلفان احتمالی به منطقه اعزام و در این ماموریت به یک خودرو مشکوک شدند.
کد خبر: ۶۶۰۸۱۳

علی افشار افزود: زمانی‌ که محیط‌بانان قصد بازرسی از افراد مشکوک را داشتند، چند خودروی دیگر نیز به متخلفان ملحق شده و یکی از خودروها با سرعت سرباز وظیفه، «احمد پایه‌گذار» را زیر گرفت و با وجود شلیک هوایی و صدور فرمان ایست از سوی ماموران، از محل متواری شدند.

وی با بیان این که موضوع در حال پیگیری و شناسایی خودروی ضارب است، تصریح کرد: با کمک نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در جریان است./ ایسنا

ایجاد مراکز توزیع بذر گیاهان دارویی در 10 استان کشور

مجری طرح ملی گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از ایجاد مراکز توزیع بذر، نشاء و قلمه گیاهان دارویی در 10 استان کشور طی امسال خبر داد.

فریبرز غیبی با بیان این که اعتباری نیز برای این بخش لحاظ شده است، افزود: این مراکز در استان‌های تهران، گیلان، ایلام، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، هرمزگان و البرز ایجاد خواهد شد.

وی هدف از ایجاد این مراکز را ارائه خدمات‌رسانی مناسب به متقاضیان کشت گیاهان دارویی عنوان و تصریح کرد: وجود چنین مراکزی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشت گیاهان دارویی کشور داشته باشد.

غیبی یادآور شد: ایستگاه‌های توزیع بذور گیاهان دارویی در تمام نواحی رویشی ایران ازجمله نواحی خزری، ارسبارانی، ایرانی تورانی، زاگرسی، خلیج فارس و عمانی در نهالستان‌های دولتی ایجاد می‌شود تا خدمات مناسبی را به متقاضیان کشت گیاهان دارویی ارائه دهد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، گفت: طرح توسعه کشت باریجه (گیاه دارویی صنعتی) در خراسان رضوی، آنقوزه در استان‌های کرمان و یزد، کشت سماق و ذغال اخته در آذربایجان شرقی و گونه‌های مورد، بنه، آویشن، موسیر و کرفس کوهی نیز در دستور کار قرار دارد./ ایرنا

قطع درختان در «سراب خاصان» و «تخت شاه» لرستان

یک کارشناس محیط زیست از قطع بی‎رویه درختان جنگلی واقع در سراب خاصان و تخت شاه منطقه کهمان لرستان خبر داد و از مسئولان خواست تا جلوی این اقدام را بگیرند.

علی‎رستم خانزاده افزود: متأسفانه برخی افراد بومی در منطقه نمونه گردشگری کهمان، به تصرف عدوانی زمین‎های واقع در سراب خاصان و تخت شاه اقدام کرده و در این زمینه تاکنون درختان جنگلی بسیاری از قبیل بلوط، زالزالک و بیدهای وحشی را قطع کرده و به جای آنها درخت گردو کاشته‎اند.

وی با بیان این که یک درخت جنگلی سال‌ها طول می‎کشد تا رشد کند و به ثمر بنشیند و در کار تلطیف هوا، نفوذ آب‎های زیرزمینی و گرفتن ریزگردها تأثیر داشته باشد، خاطرنشان کرد: بیش از میلیون‎ها حشره و موجود به این درختان وابستگی غذایی دارند و روا نیست که این‎گونه بی‎رحمانه و کاملا بی‎تفاوت آنها را قطع کرد.

این کارشناس محیط زیست با تاکید بر این که درختان جنگلی جزو انفال محسوب می‎شوند و متعلق به شخص خاصی نیستند، گفت: قطع بی‎رویه این درختان در درازمدت سبب تخریب خاک، افت سطح آب چاه‎های کشاورزی در دشت‎ها و کاهش آب سراب‎ها می‎شود و لازم است اقدام عاجلانه‎ای در این زمینه صورت گیرد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها