هشتم تیر مصادف با آغاز ماه رمضان است و شبکه‌های یک، دو و سه تولید سریال برای این ماه را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۱
چراغ سریال‌های رمضان روشن شد

شبکه یک سریال پرده‌نشین را برای این ایام تولید می‌کند، سریال مثل من مثل تو در شبکه دو تولید می‌شود و سریال شمعدانی برای پخش در شبکه سه ساخته می‌شود.

پرده‌نشین در شبکه یک

سریال پرده‌نشین به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول گلبن قرار بود سال گذشته برای ماه رمضان در شبکه یک تولید شود، اما پس از ارائه طرح سریال دودکش مدیران این شبکه تولید سریال پرده‌نشین را به زمانی دیگر موکول کردند و اکنون قرار است این سریال برای پخش در ماه رمضان امسال تولید شود.

فیلمنامه این سریال 30 قسمتی را گلبن با همکاری منصور براهیمی نوشته، اما تصویربرداری آن هنوز آغاز نشده است. براساس توضیحات این نویسنده سریال پرده‌نشین زندگی سه نفر از شاگردان مردی به نام حاج‌آقا الماسی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها به شوشتر برمی‌گردند. حضور دوباره آنها در شهر با حوادث و وقایع ناخواسته‌ای همراه می‌شود که حاج آقا الماسی و شاگردانش را در معرض انتخاب‌های سرنوشت‌سازی قرار می‌دهد.

مثل من، مثل تو در شبکه 2

شبکه دو که شبکه کودک و زندگی نام گرفته، برای ماه مبارک رمضان یک سریال نوجوانانه تدارک دیده است. سریال مثل من، مثل تو به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی محمود معظمی در 33 قسمت تولید می‌شود.

قچاق درباره تولید این سریال گفت: این سریال که تصویربرداری نماهای خارجی آن آغاز شده داستان دختری است که درست اول ماه رمضان نه ساله و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

وی افزود: در این سریال یک خانواده فرهیخته را در نظر گرفتیم که در آن پدر پزشک و مادر تصویرگر کتاب کودک است و در خانه آنها فرایض مذهبی و رعایت مسائل اخلاقی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته قچاق فیلمنامه این سریال را علی‌اکبر محلوجیان نوشته و برخی از بازیگران سریال نیز مشخص شده‌اند که از آن جمله می‌توان به شهرام عبدلی و نگین معتضدی، بازیگر نقش عمو و زن‌‌عمو، ثریا قاسمی و روشنک عجمیان اشاره کرد. سریال مثل من، مثل تو که به سفارش گروه کودک و خردسال شبکه دو تولید می‌شود، برای کودکان و نوجوانان ساخته شده و معضلات و مسائل مبتلابه امروز این گروه سنی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

این سریال که دو سری از آن قبلا از شبکه دو به نمایش درآمده برشی از زندگی یک خانواده ایرانی را به نمایش می‌گذارد که اعضای آن اخلاق‌مدار و متحد هستند و در مواجهه با مشکلات به یاری یکدیگر می‌آیند.

قچاق تاکید کرد با ایجاد تغییراتی در این سریال سعی دارد سریالی نمونه و مثال‌زدنی برای نوجوانان بسازد که پیش از این برای این گروه سنی تولید نشده است.

شمعدانی برای شبکه 3

سریال ماه رمضانی شبکه سه که به کارگردانی سروش صحت ساخته می‌شود، شمعدانی نام دارد و تصویربرداری آن اواخر سال گذشته آغاز شد.

فیلمنامه این سریال را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند و پیمان قاسمخانی به عنوان مشاور با صحت همکاری می‌کند و مهراب قاسمخانی نیز طراحی صحنه سریال را برعهده دارد.

داستان شمعدانی درباره دو خانواده است که هر بار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی و شهری روبه‌رو می‌‌شوند. این بار نیز سروش صحت مانند دیگر آثارش ناهنجاری‌های اجتماعی را نشانه رفته و به صورت ویژه مشکلات شهری و شهروندی را در این سریال به نقد و طنز می‌کشد.

به گفته سروش صحت، شمعدانی داستان خانواده عطا و هوشنگ است. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست‌داشتنی است، اما کنجکاوی‌های این کودک ماجراهای بسیاری برای خانواده عطا و هوشنگ رقم می‌زند. تصویربرداری این سریال روز یکشنبه یازدهم اسفند در لوکیشنی در منطقه قیطریه تهران آغاز شد و قرار است در ۴۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای نمایش در ماه رمضان تولید شود. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به آتنه فقیه‌نصیری، محمدرضا داوودنژاد، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، محسن قاضی‌مرادی، امیر کاظمی و محمد نادری اشاره کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها