به گزارش مهر، عبدالجبار کاکایی شاعر و دبیر جشنواره شعر فجر در یادداشتی که در وبلاگ خود با عنوان «سالهای تا کنون» نوشته چنین آورده است: فیلم «چ» حاتمی کیا از نظر فنی بیشتر از تصور من درباره سینمای ایران بود اما من بیشتر در سینما، محتوا محورم و متاسفانه به موضوع توجه می کنم نه صرفا سینما.
«چمران» حاتمی کیا جلوه هایی از «عباس» آژانس شیشهای داشت، هر دو دلسوزی شان برای جان مردم به یک اندازه بود، هر دو خدامحور و تکلیفگرا بودند اما اصغر وصالی فیلم «چ» شباهت زیادی به «حاج کاظم» آژانس داشت. هر دو شجاع اما شایسته توجه و ترحم ...
تحلیل حاتمیکیا را البته با این استنباط خودم از فیلم هایش می پسندم. برای نسل من که بیشتر با اصغر وصالی ها و حاج کاظم ها زندگی کرد، اما آرزوهای بزرگتری داشت این نگاه منصفانه و واقع گرایانه است. هم احترام اصغر وصالی و حاج کاظم حفظ می شود هم طراز انقلابی گری در اندازه چمران و عباس طرح می گردد.
نگاه ابراهیم حاتمی کیا به کردستان تا حدی تابع قرائت رسمی نظام های سیاسی مرکزگرا بود اما گوشه های قابل اعتنایی دارد که می شود آن را قرائتی آزاد از اختلافات سیاسی آن سال ها تلقی کرد.
نهایت این که حاتمی کیا در معرفی چمران با اتکا به حافظه نسل خودش خیلی عمیق نشده برای بیننده ای که کهنه چریکی را می بیند که مرتب عینکش را پاک می کند و گاهی حواسش به صدای اذان است، چمران هنوز آدمی ناشناخته است ...
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد