هادی کارگردان سریال«خوب، بد، زشت» گفت: یک مجموعه تلویزیونی باید دارای فیلم نامه‌ای باشد که پر از موقعیت‌های طنز باشد که بر اساس آن، طنز را ایجاد کند و نه اینکه سر صحنه بازیگر با بداهه تماشاچی را بخنداند.
کد خبر: ۶۵۷۹۷۳
کارگردان «خوب، بد، زشت»: با لودگی و بداهه گویی مخالفم

مجموعه تلویزیونی «خوب، بد، زشت» به کارگردانی منوچهر هادی در زمستان 92 فیلم برداری شده است و برای نوروز 93 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. فیلمنامه «خوب، بد، زشت» را بابک کایدان بر اساس طرحی از محسن کیایی نوشته است. منوچهرهادی کارگردان فیلم‌های سینمایی «قرنطینه»، «زندگی جای دیگری است» است و در رمضان سال 90 سریال مناسبتی «خداحافظ بچه» را ساخت که با استقبال همراه بود. مجموعه تلویزیونی «خوب، بد، زشت» دومین سریال مناسبتی این کارگردان سینما و تلویزیون است و به همین بهانه گفتگویی در مور روند ساخت سریال داشتیم.

منوچهر هادی کارگردان سریال «خوب، بد، زشت» در مورد ساخت این سریال گفت: بعد از سریال خداحافظ بچه پیشنهادهای زیادی برای ساخت سریال داشتم ولی اکثر متن ها آن‌جور نبود که من را جذب کند. اگر پیشنهاداتی را هم راجع به متن برای بازنویسی داشتم توسط تهیه کننده حمایت نمی‌شد و یا اینکه نویسنده موافقت نمی‌کرد که نظرات من را اعمال کند مثلا سریال «عصرپاییزی» از جمله‌ی این نمونه‌ها بود.

هادی ادامه داد: من برای انتخاب و ساخت سریال مناسبتی این فاکتور را درنظر دارم که پخش سریال در ماه رمضان باشد و یا اینکه در روزهای عید ساخته شود چون در این مناسبت‌ها پربیننده‌ترین زمان دیده شدن از سوی مخاطبی است که کارهای تلویزیونی را دنبال می‌کند.

/Media/Image/1392/09/24/635226635161469213.jpg

وی با اشاره به نوع ساخت سریال خود گفت: در سریال‌هایی که می‌سازم با این سبک طنزی که قرار است سر صحنه و از سوی بازیگر اتفاق بیافتد و با لودگی و تیکه کلام‌هایی که بازیگر به هر قیمتی تماشاگر را بخنداند، موافق نیستم. یک مجموعه تلویزیونی باید دارای فیلم‌نامه‌ای باشد که پر از موقعیت‌های طنز باشد که بر اساس آن، طنز را ایجاد کند و نه اینکه سر صحنه بازیگر با بداهه تماشاچی را بخنداند.

هادی اضافه کرد: فیلم نامه اولیه ای که محسن کیایی نوشته بسیار جذاب و دوست داشتنی بود ولی فضای این فیلم‌نامه فانتزی و موقعیت‌های غیر قابل باور داشت و با سلیقه‌ام که دوست دارم فضای کارهایم به واقعیت نزدیک باشد منافات داشت. بنابراین وقتی فیلمنامه را خواندم شرطم این بود که بتوانم قصه را از ابتدا بنویسم و طرح فیلم نامه را با رضایت نویسنده اول تغییر دهم.

هادی افزود: در واقع نویسنده این سریال بابک کایدان است و در مرحله نگارش متن، فیلم نامه قوی شد و برای رسیدن به ریتم و تدوین و بازیگران جلسه‌ای با تهیه کننده هم داشتیم.

کارگردان سریال«خداحافظ بچه» افزود: البته بازیگران بر اساس فیلم نامه محسن کیایی قرارداد را بستند ولی وقتی که نگارش دوباره فیلم نامه را شروع کردیم جلساتی را با بازیگران داشتیم.

هادی به این سوال که چه قدر شخصیت بهادر که امین حیایی آن را بازی کرده است را نزدیک به کارهای قبلی این بازیگر می‌بیند، این‌گونه پاسخ داد: وقتی یک کار مناسبتی برای عید انجام می‌دهیم دیگر این فرصت را نداریم که با بازیگر کاری برای شخصیت پردازی داشته باشیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: «خوب، بد، زشت» اولین سریال مناسبتی است که امین حیایی در آن حضور دارد و شاید مشابه این نقش را در فیلم‌های سینمایی بازی کرده است ولی برای این نقش هم شاخصه‌هایی گذاشتیم که تیپی ساخته شود که تا به حال بازی نکرده است.

هادی با اشاره به حضور موثر امین حیایی در این سریال اظهار داشت: امین حیایی یک پختگی دارد. با اتدهایی که اجرا می‌کند ذهنیت ما نسبت به این نقش را شکل می‌دهد و نقش را دوست داشتنی از آب در می‌آورد و امیدوارم این سریال با حضور او جذاب شود و برای نوروز امسال حرفی برای گفتن داشته باشد.

منوچهر هادی در پایان ضمن تبریک سال جدید گفت: از خدا برای مردم سرزمینم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم آغاز سال 93 با پخش سریال «خوب، بد، زشت» دلهایشان خوش و شاد شود. (خبرگزاری تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها