اصول حفظ سلامتی در مسافرت

تغذیه در سفر: چی ببریم، چی بخوریم؟

یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است در طول سفر از مصرف سبزی‌های خام و سالاد در مکان‌های عمومی خودداری شود.
کد خبر: ۶۵۷۸۳۹

نیلوفر حیدری درباره تغذیه در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در طول سفر به رستوران‌های معتبر که اصول بهداشتی درآنها رعایت شده مراجعه کنید.
وی افزود: وضعیت بهداشت سالن، دستشویی‌ها، کارگران و... تا حدی می‌تواند معیار سطح بهداشت رستوران باشد.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حتما در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات پاستوریزه دقت کنید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود 2 تا 3 لیوان شیر یا ماست استفاده کنید.
وی افزود: در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشید. بهتر است از آب‌های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده کنید.
حیدری عنوان کرد: برای برطرف شدن نیاز بدن به مایعات آب بهترین نوشیدنی است، همچنین توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف آبمیوه‌های مصنوعی و نوشابه‌های گازدار پرهیز شود.
حیدری ادامه داد: به منظور جلوگیری از یبوست از میوه‌ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده کنید.
این کارشناس تغذیه تاکید کرد: به جای مصرف غذاهای سرخ شده، از غذاهای آب پز، کبابی و تنوری استفاده کنید. تا حد امکان از مصرف سوسیس، کالباس و ساندویچ های آماده پرهیز کنید.
وی افزود: در صورت مصرف غذاهای کنسروی قبل از مصرف از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده برآمدگی و فرورفتگی از مصرف آن‌ها خودداری کنید|کائنات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها