اگر مراسم عروسی‌تان به همین زودی‌هاست و می‌خواهید از هر نظر عروس جذاب و زیبایی باشید فقط به توصیه‌ اطرافیان در نوع آرایش، لباس گرفته تا انتخاب سالن و نوع غذایی که قرار است سرو شود، اکتفا نکنید و کمی در این روزها به تغذیه‌تان بیشتر اهمیت دهید.
کد خبر: ۶۴۸۵۹۵
بخور و نخورهای قبل از عروسی

جام جم سرا: اگر می‌خواهید در این شب بیشتر از اینها بدرخشید و خوش‌اندام و خوش‌هیکل باشید بهتر است از خوردن موادغذایی زیر اجتناب کنید.

کافئین
از اثر کافئین بر بدنتان غافل نشوید. مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار باعث بروز یا تشدید علایم عصبی در برخی از افراد می‌شود. از آنجا که در این روزها دغدغه فکری‌تان برای برگزاری مراسم کم نیست، بهتر است نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخورید. هیچ فردی نمی‌خواهد که در مراسم عروسی‌اش به خاطر عصبی‌بودن مدام در حال حرکت باشد بنابراین توصیه می‌شود اگر از طرفداران پروپاقرص قهوه هستید، چند هفته قبل از شروع مراسم برای پیشگیری از بروز این حالت، مصرف آن را کاهش دهید. در ابتدا ممکن است با کم کردن نوشیدنی قهوه نشانه‌هایی مانند ترک دارو مثلا سردرد، خستگی و کوفتگی در شما تظاهر پیدا کند اما بروز این علایم موقتی است. بهترین نوشیدنی، آب است. نوشیدن آب صبح آن هم ناشتا به سوخت‌وساز بیشتر بدن کمک می‌کند. فراموش نکنید حتی از دست دادن خفیف آب می‌تواند انرژی شما را کم کند.

غذاهای نفخ‌دار
شما همچنین باید از مصرف غذاهایی که باعث تولید گاز می‌شود مثلا لوبیا، کلم بروکلی، کلم بروکسل و... اجتناب کنید.

غذاهای چرب
به توصیه متخصصان تغذیه بهتر است طی چند هفته مانده به مراسم عروسی، در برنامه غذایی‌تان مصرف غذاهای کم‌چرب و غنی از پروتئین را بگنجانید. مصرف مواد غذایی چرب مثل محصولات لبنی پرچرب، گوشت، پنیر و غذاهای سرخ‌شده ممکن است در عملکرد هضم اختلال ایجاد کند و باعث شود احساس پری داشته باشید.

آدامس
هرچند مهم است که در طول مراسم، دهانتان خوشبو باشد اما جویدن آدامس راه‌حل نیست. مصرف آدامس باعث تولید گاز بیشتر در معده می‌شود و نفخ ایجاد می‌کند. طی یکی، دو هفته مانده به مراسم هم بهتر است نوشیدنی‌هایتان را با لیوان بنوشید تا نی. چون از بلع هوای بیشتر و ایجاد نفخ و گاز پیشگیری می‌کند.

پس چه بخوریم؟
بیشتر افراد قبل از شروع مراسم به دلیل استرس و جنب و جوش زیادی که دارند، میلی به خوردن غذا ندارند. اما به هر حال بدن نیاز به انرژی دارد و اگر به اندازه کافی انرژی دریافت نکنید، عصبی، کج‌خلق و پرتنش خواهید بود به همین دلیل بهتر است هوشیارانه در روز عروسی‌تان غذا بخورید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند ماده غذایی که انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی انرژی لازم را تامین کند و احساس شادی به شما بدهد. به غیر از یک تکه از کیک عروسی که اجازه خوردن آن را دارید، بهتر است روز عروسی خود را با خوردن یک صبحانه غنی از غلات کامل و میوه‌هایی مانند موز شروع کنید و عصر قبل از شروع مراسم هم سالاد سبزیجات همراه پروتئین و موادغذایی کم قند یا پروتئین‌هایی مثل کراکر با کره بادام زمینی بخورید.|سلامانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها