استاندارد سایز صفحه‌نمایش در اسمارت‌فون‌های مدرن امروزی به سادگی از مرزهای تعیین شده برای این صنعت فراتر رفته است، جایی‌که مدل‌های با سایز صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۴.۵ اینچ را به سادگی در اکثر برندهای بزرگ می‌توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۶۵۴۹۳۹
بررسی ال جی آپتیموس وی یو P895

با عبور از سایزهای معمول در این رده و با گذر از ابعاد استاندارد یک گوشی هوشمند آرام‌آرام به دسته جدیدی به نام فبلت‌ها وارد می‌شویم که دارای صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر از یک اسمارت‌فون معمول و کوچک‌تر از یک تبلت بوده و غالبا با یک قلم حساس برای نوشتن روی صفحه‌نمایش ارائه می‌شوند؛ از جمله بهترین مثال‌ها در این زمینه دو فبلت Note و Note II از سامسونگ است که همچنان فروش بالایی را بازارهای جهانی تجربه می‌کنند. دیگر کره‌ای موفق بازار یعنی LG نیز فبلت متفاوتی را به بازار ارائه کرده که در همان نگاه اول حساب خود را از دیگر اسمارت‌فون‌ها و فبلت‌های معمول جدا می‌کند، این مدل که Vu (با تلفظ وی یو) خوانده می‌شود برای اولین بار در این رده از نسبت تصویر ۴:۳ استفاده کرده که برای این سایز نسبت کاملا عجیب و غریبی بوده و کاربران با دست‌های کوچک را برای در دست‌گیری این مدل با مشکل روبرو می‌سازد. این مدل که P895 نیز خوانده می‌شود، نخستین بار با قابلیت ارتباطی LTE در کشور کره متولد شد و به تازگی نسخه ۳G آن در بازارهای جهانی و البته بازارهای داخلی ارائه شده است. در ادامه مطلب با گوشی شاپ همراه شوید تا با هم به بررسی گوشی Optimus Vu بپردازیم.

جعبه محتویات


طراحی جعبه P895 به شیوه متفاوت و جالبی صورت پذیرفته است؛ در این جعبه که برای مدلی به ابعاد Vu تا حدودی کوچک می‌نماید بجز خود گوشی یک کابل USB، شارژر دستگاه و البته هدست سیمی آن دیده می‌شود و از این لحاظ نکته خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. در این جعبه همچنین دو تا سه عدد تگ NFC قابل برنامه‌ریزی قرار داده شده که اطلاعات آن‌ها به دلخواه کاربر قابل تغییر خواهد بود. اما با گذر از موارد معمول حاضر در این جعبه مطمئنا قابل توجه‌ترین قطعه ارائه شده همراه با Vu و از جمله عوامل نامیده‌شدن این مدل بعنوان فبلت قلم حساس همراه گوشی است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، اما دو نکته منفی مشهود نیز در آن به چشم می‌خورد این قلم از ابعاد بسیار بزرگ‌تری نسبت به قلم‌های مشابه در این زمینه مثل قلم همراه با Note II برخوردار است و جدا از این جایی نیز روی گوشی برای قرار دادن این قلم تعبیه نشده و لذا در هر لحظه امکان گم شدن آن وجود دارد.

طراحی ظاهری
شکل متفاوت Vu با طراحی چهارگوش و عرض بیش از اندازه دستگاه نخستین نکات در رابطه با شکل ظاهری این مدل است نکته‌ای که Vu را بیش از اندازه به محصولات اپل که معمولا از نسبت تصویر ۴:۳ استفاده می‌کنند شبیه می‌کند. بدنه گوشی بطور کامل از پلاستیک ساخته شده اما با در دست‌گیری آن حس محصولی ارزان‌قیمت به کاربر منتقل نمی‌شود نکته‌ای که قطر اندک دستگاه نقش مهمی در آن ایفا می‌کند؛ پلاستیک مات بکار گرفته شده در این مدل بخوبی در برابر ماندن اثر انگشت مقاوم است.

ابعاد و اندازه
ابعاد Vu برابر با ۸.۵×۹۰.۴×۱۳۹.۶ میلی‌متر که مقایسه آن با Note II‌ نزدیک به ۱۱.۵ میلیمتر کاهش ارتفاع و نزدیک به ۱۰ میلی‌متر افزایش عرض را نشان می‌دهد و در نتیجه در دست‌گیری این گوشی برای طولانی مدت با یک‌ دست کاملا مشکل و حتی در مواردی در مورد افراد با دست‌های کوچک غیر ممکن خواهد شد. در سوی دیگر قطر ۸.۵ میلیمتری این مدل نکته مثبت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که نزدیک به ۱ میلیمتر Slimتر از Note II است. Vu در زمینه وزن نیز نسبتا موفق عمل کرده و با ۱۶۸‌ گرم وزن همچنان فاصله خود را با سنگین‌وزن‌های این رده بخوبی حفظ می‌کند.

صفحه‌ نمایش
بی‌شک مهم‌ترین نکته در مورد Vu صفحه‌نمایش این مدل است که مشخصات منحصر به فردی را ارائه می‌دهد؛ ‌این پنل ۵ اینچی دارای وضوح ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل است که رزولوشنی منحصر به فرد در این کلاس محسوب شده و نسبت به وضوح HD در حالت واید ۱۶:۹ (۱۲۸۰×۷۲۰) پیکسل‌های کمتری در آن به چشم می‌خورد. فشردگی پیکسلی این پنل با این وضوح و ابعاد به ۲۵۶ppi می‌رسد که نسبت به Note II با ۰.۵ اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و فشردگی ۲۶۷ppi همچنان رقم کمتری محسوب می‌شود. استفاده از نسبت تصویر ۴:۳ در این پنل بگفته LG شرایط ایده‌آلی برای استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های مختلف (Multitasking) بعنوان امری حیاتی برای فبلت‌ها را فراهم می‌آورد. فناوری ساخت این پنل از نوع IPS TFT است و با اینکه میزان اشباع، زوایای دید و کنتراست فوق‌العاده پنل‌های AMOLED در آن دیده نمی‌شوند اما میزان روشنایی، بازتولید رنگ‌ها و عملکرد این پنل در نور مستقیم خورشید بسیار مناسب و راضی‌کننده ارزیابی می‌شود.

بالا و پایین پنل
زیر صفحه‌نمایش دستگاه از چهار دکمه لمسی خازنی شامل back، جست‌و‌جو، Home و منو استفاده شده که در هنگام عدم استفاده و با خاموش شدن نور پس‌زمینه بخصوص در ورژن سفید رنگ دستگاه از دید پنهان می‌شوند. بالای صفحه‌نمایش نشان LG‌ در مرکز همراه با اسپیکر تماس، سنسورهای تنظیم نور و Proximity و البته دوربین دوم گوشی قرار دارد. وضوح این دوربین ۱.۳ مگاپیکسل است و به وضوح فیلم‌برداری آن نیز در مشخصات رسمی دستگاه اشاره‌ای نشده است.

کناره‌های دستگاه
در سمت چپ این مدل در بالا تنها محلی برای جای‌گذاری سیم‌کارت در نظر گرفته شده که با پلاستیک متصل به بدنه محافظت می‌شود؛ در سمت راست نیز دو کلید جداگانه تغییر صدا با ابعاد و فیدبک مناسب دیده می‌شود. اما شلوغ‌ترین قسمت این تبلت بخش بالایی آن است در این قسمت و به ترتیب از چپ به راست جک ۳.۵ میلیمتری هدست، میکروفون دوم حذف نویز و صدابرداری استریو، دکمه جدید Quick Memo برای استفاده بهتر از قلم دستگاه، پورت اتصالات سیمی Micro USB با روکش کشویی و بلاخره دکمه پاور در منتهی‌الیه سمت راست دیده می‌شود. دکمه پاور دستگاه در هنگام خاموش کردن پنل با نوار نورانی سرتاسری روشن می‌شود.

بخش زیرین گوشی نیز تنها به میکروفون اصلی دستگاه تعلق دارد. در دو سمت پایین گوشی دو پیچ وجود دارد که احتمالا برای دسترسی به باتری در نظر گرفته شده است.

بخش پشتی
بخش پشتی گوشی از ساختار نسبتا ساده‌ای برخوردار است در این قسمت در پایین سمت چپ اسپیکر اصلی گوشی قرار دارد و در بالا بجز نشان LG، دوربین اصلی گوشی و تک فلش LED آن به چشم می‌خورند.

ساختار منو

ال جی Optimus VU به نسخه 4.0.4 آندروید (Gingerbread) مجهز است که آن را زیر پوسته رنگی شخصی خود مخفی می کند. ال جی تعدادی از ویژگی های جدید خود را نیز در این گوشی قرار داده است. ال جی در Optimus VU از یک صفحه قفل شخصی استفاده می کند که دارای یک ساعت با دو منطقه زمانی ، اطلاعات قابل مشاهده شارژ باطری و یک میانبر برای شماره گیر است. در VU مانند گوشی های ICS بخش کشویی هشدار وجود ندارد. با عبور از صفحه قفل ، صفحه اصلی مشخص می شود.

پنج میانبر در پایین صفحه وجود دارد که در تمامی پنل های صفحه اصلی و حتی در فهرست کشویی نرم افزار قابل مشاهده است. این میانبرها شامل تلفن ، مخاطبین ، نوت بوک ، پیام ها و نرم افزارها است. کاربر می تواند چهار میانبر نخست را بدلخواه خود تغییر دهد اما میانبر پنجم قابل تغییر نیست که نرم افزار / خانه می باشد. علاوه براین می توانید پوشه ها را نیز در این قسمت قرار دهید.

برای اضافه کردن آیتم به صفحه اصلی ، یک منو با ساختار Tab وجود دارد که به شما امکان می دهد بین Widget ، میانبر ، پوشه و پیش زمینه یکی را انتخاب کنید. با انتخاب یک آیتم در گروه مورد نظر می توانید آن را از لیست کشویی drag کنید. با اجرای drag ، لیست کشویی نیز محو می شود.

با نیشگون گرفتن صفحه در صفحه اصلی حالت نمای کلی ظاهر می شود که از اینجا می توان پنل های صفحه اصلی را دوباره مرتب کرد ، پنل پیش فرض را انتخاب نمود و پنل هایی را که مورد نیاز نیستند حذف کرد. امکان اضافه کردن پنل ها نیز وجود دارد اگرچه نمی توان بیش از هفت پنل اضافه نمود.

یک ویژگی جالب در منوی Optimus VU این است که با فشار دادن و نگه‌داشتن انگشت روی یک میانبر و رها کردن آن در همان نقطه ، یک آیکن کوچک قلمو در گوشه آن ظاهر می شود و با ضربه زدن روی آن می توانید آیکن دیگری را برای آن میانبر از یک لیست از پیش تعیین شده انتخاب کنید. امکان استفاده از فایل های آیکن بیرونی وجود ندارد.

بخش هشدار دارای تعدادی سوئیچ برای صدا ، Wi-Fi ، بلوتوث ، GPS ، داده ، NFC و چرخش اتوماتیک صفحه است. با ضربه زدن روی آنها می‌توان ویژگی موردنظر را فعال /غیرفعال کرد. برای رفتن به صفحه مربوطه در تنظیمات نیز می‌توانید انگشت خود را روی آن فشار داده و نگه دارید. در صورت اجرای نرم افزار پخش موسیقی ، کنترل های سریع نشان داده می شوند. Task Switcher هشت نرم افزاری را که اخیرا استفاده شده اند نشان می‌دهد. دکمه مدیر نرم افزار نیز وجود دارد که Task manager را با اطلاعات در رابطه با هر نرم افزار (CPU و RAM مصرفی) ارائه می‌دهد. نرم افزارها را می‌توان یکی یکی یا با هم غیرفعال کرد.

فهرست کشویی نرم افزار دارای سه حالت مشاهده براساس صفحه ، گروه و لیست است. در حالت مشاهده صفحه می‌توان بطور افقی مرور کرد و میانبرها را دوباره مرتب کرد. حالت مشاهده گروه ، نرم افزارها را بصورت گروه مرتب می‌کند. با نیشگون گرفتن صفحه می‌توانید گروه‌ها را مدیریت کنید ، آنها را دوباره مرتب کنید ، گروه‌های جدید اضافه کنید یا آنهایی را که اضافه کرده‌اید حذف کنید. گزینه ای برای انتخاب یک تم متفاوت برای صفحه اصلی وجود دارد.

در کل چهار تم از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارد که می تواند پیش زمینه و ظاهر آیکن ها را تغییر دهد اگرچه کارایی آنها تغییر نمی کند.Home Selector نیز در صورت تمایل به نصب یک راه انداز third party به کاربر کمک می‌کند تا انتخاب کند که در زمان ضربه زدن به کلید home کدام یک از آنها نشان داده شود.

تماس و دفترچه تلفن

دفترچه تلفن دارای ساختار tab است که سومین tab در آن تمامی مخاطبین را طبق الفبا مرتب می‌کند. تصاویر مخاطب در صورت موجود بودن ، نشان داده می‌شود و مرور سریع طبق الفبا نیز در طرف راست وجود دارد. علاوه بر این نوار جستجوی معمولی در بالای لیست مخاطبین قابل مشاهده است. tab های دیگر عبارتند از شماره گیری ، log تماس و گروه ها. فیلترها به مرتب کردن دفترچه تلفن کمک می‌کنند و شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام گروه‌ها نشان داده شده و کدام گروه ها مخفی شوند.

لیست را می‌توان طبق اسم کوچک یا اسم فامیل تفکیک کرد و علاوه بر این نحوه نمایش مخاطبین را نیز می‌توان انتخاب نمود (اسم کوچک ، اسم فامیل یا ...). مخاطبین سریع نیز وجود دارد که با ضربه زدن روی عکس مخاطب به دکمه های تماس ، پیام ، ایمیل و... دسترسی پیدا می‌کنید. ال جی از عرض صفحه استفاده کرده است و در Optimus VU دکمه‌هایی را روی خط برای برقراری تماس و ارسال پیام به مخاطب قرار داده است که سرعت بالایی دارند.

با ضربه زدن روی نام یک مخاطب ، اطلاعات آن ظاهر می‌شود. این منو نیز دارای ساختار Tab است. Info اطلاعات اصلی مخاطب را در بر دارد اگرچه می‌توان تاریخچه تماس را بین کاربر و مخاطب همراه با به روزرسانی SNS و عکس ها از حساب فیس بوک چک کرد. Agenda رویدادهایی را نشان می دهد که شامل مخاطب مورد نظر می شود.

ویرایش یک مخاطب بسیار ساده است و شما می توانید زمینه های مورد نیاز را اضافه یا حذف کنید ، انواع شماره تلفن را مشخص نمایید ، آدرس های ایمیل و زنگ را تعیین کنید و حتی یادداشت اضافه کنید. هر زمینه شماره تلفن و آدرس ایمیل دارای کلیدهای تماس / پیام روی خط است که در صورت وجود چندین شماره تلفن و ایمیل ، سودمند هستند.

ال جی Optimus VU شاید از نظر شکل ظاهر برای تماس مناسب نباشد اما دارای قابلیت‌های کامل تماس صوتی و تصویری است. این گوشی حتی در مناطقی که پوشش ضعیفی دارند نیز مشکل آنتن دهی ندارد و کیفیت صوتی در طول مکالمه رضایت بخش است. شماره گیر با سایر بخش های دفترچه تلفن ادغام شده است و دارای ویژگی شماره گیری هوشمند است که مخاطب موردنظر را نشان می‌دهد (این ویژگی ، اسامی و شماره تلفن ها را تطبیق می‌دهد) و در صورتی که بیش از یک مخاطب پیدا شود یک فلش رو به پایین مابقی آنها را نشان می‌دهد.

log تماس هوشمند است و بعضی تماس ها را گروهبندی می‌کند ( برای مثال: 3 تماس ناموفق از یک مخاطب در یک روز). عدد نزدیک به نام مخاطب ، تعداد رویدادها را نشان می دهد و بدین ترتیب در فضا صرفه جویی می‌شود.

در طول تماس می‌توان شماره گیر را بصورت pop-up ظاهر کرد و شماره دیگری را نیز شماره گیری کرد. با ضربه زدن روی کلید منو در طول تماس یک کادر سبزرنگ جایگزین بخش هشدار می‌شود و مانند یک میانبر برگشت به تماس عمل می کند.

مجموعه دوربین
دوربین P895 یک نمونه ۸ مگاپیکسلی اتوفوکوس با یک فلش LED است که از قابلیت‌های متعددی نظیر عکاسی پانوراما، امکان HDR، Continuous shot و Beauty Shot همراه با تشخیص لبخند و چشمک، ۸ برابر زوم دیجیتال و لرزش‌گیر دست بهره می‌برد. ساختار منویی این دوربین نیز همانند اکثر اسمارت‌فون‌های این کلاس شامل دو ستون در چپ و راست صفحه‌نمایش در حالت دید افقی می‌شود که در ستون سمت راست سوئیچر تعویض بین عکاسی و فیلم‌برداری، شاتر دوربین همراه با آخرین عکس گرفته شده و در ستون سمت چپ چهار تنظیم مهم و میانبر ورود به سایر تنظیمات به چشم می‌خورد. در بخش بالایی این دوربین نیز اطلاعات دیگری نظیر ظرفیت باتری و وضعیت شاتر دیده می‌شود. برای اعمال فوکوس در تصاویر این دوربین می‌توان از لمس نقطه دلخواه و قابلیت تاچ‌فوکوس بهره گرفت که در رابطه با اسمارت‌فون‌های فاقد دکمه شاتر قابلیت مهمی به شمار می‌رود.

کیفیت تصاویر این دوربین علیرغم اختلاف نسبت به بزرگان رده ۸ مگاپیکسلی در سطح مناسبی قرار دارد و با اینکه دستگاهی به بزرگی Vu عموما نمی‌تواند بعنوان گجتی برای تصویربرداری مطرح شود اما در کل کیفیت تصویر آن مناسب ارزیابی می‌شود.

فیلم‌برداری این دوربین حداکثر با وضوح ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه انجام می‌شود که وضوح معمول اسمارت‌فون‌های مدرن سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. کیفیت ویدئوهای این دوربین بسیار مناسب به نظر می‌رسد و در مواردی همچون کیفیت رنگ‌ها، میزان کنتراست و کنترل نویز نتیجه نسبتا موفقیت‌آمیزی از سوی Vu ثبت می‌شود.

سیستم‌عامل و ساختار منویی
Vu بصورت پیش‌فرض با نسخه ۴.۰.۴ اندروید موسوم به ICS‌ به بازار ارائه شده و احتمال ارائه نسخه رسمی Jelly Bean نیز کاملا برای آن وجود دارد ساختار منویی دستگاه شباهت نزدیکی به دیگر تجربه‌های ال‌جی در این زمینه داشته و از لحاظ کارایی و جذابیت‌های ظاهری به تجربه سامسونگ در این زمینه و پوسته TouchWiz نزدیک است. در صفحه قفل این ساختار منویی از ۵ میانبر در زیر صفحه‌نمایش استفاده شده و با حرکت دادن دست روی پنل برای unlock کردن گوشی نیز نمایی از منوی زیر صفحه قفل در زیر دست پدیدار می‌شود. تعداد میانبرهای زیر صفحه‌نمایش در Home Screen به لطف عرض بسیار زیاد Vu به ۶ عدد رسیده است که در میان نمونه های معمول بازار با سایزهای زیر ۵ اینچ امکانی نادر به حساب می‌آید. Pinch Zoom رو به داخل برای نمایش thumbnail تمامی صفحه‌های Home Screen در یک بخش با قابلیت حذف و اضافه از دیگر امکانات قابل ذکر در ساختار منویی Vu است.

با نگه‌داشتن دست روی صفحه‌نمایش P895 در هوم‌اسکرین منویی شامل چهار بخش Apps، Downloads، Widgets و Wallpapers در پایین صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که همانطور که از نام آن‌ها نیز کاملا مشخص است از طریق این منو می‌توان گزینه‌های مختلف و متفاوت را به Home Screen‌ افزود. این تقسیم بندی بدون Wallpaper در بخش بالایی منوی اصلی دستگاه نیز در دسترس قرار دارد.

با زدن دکمه جدید بالای صفحه‌نمایش بخش Quick Memo برای استفاده از قلم و نوشتن مستقیم روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود در این صفحه علاوه بر قلم با دست نیز می‌توان به نوشتن متن دلخواه پرداخت و سرعت و دقت نوشتن متن در آن نیز کاملا رضایت‌بخش است. نوشته حاضر در این قسمت را می‌توان روی صفحه دسک‌تاپ نیز منتقل کرد و با استفاده از یک گزینه جداگانه قابلیت به اشتراک گذاشتن آن از طرق مختفی همچون ایمیل، بلوتوث، فیس‌بوک و گوگل+ وجود دارد. نتیجه نهایی را نیز به دلخواه می‌توان در گالری یا دفترچه یادداشت دستگاه ذخیره کرد.

چیپ‌ست پردازشی و حافظه
عملیات پردازش در Vu از طریق چیپ‌ست nVidia Tegra 3 با چهار هسته ARM A9 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز انجام می‌شود که از این لحاظ شباهت کاملی با hTC One X دارد. گرافیک این چیپ‌ست نیز طبق معمول از نوع Geforce ULP است که معمولا از عملکرد میانه‌ای نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه برخوردار است. نتیجه تست کلی Quadrant در این مدل رقمی بیش از ۴۷۰۰ را نشان می‌دهد که از این لحاظ تا حدودی نسبت به One X نتیجه بهتری محسوب می‌شود. حافظه RAM دستگاه ۱ گیگابایت است و به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بدون امکان ارتقا مجهز شده است.

نرم افزار
نسخه 4 سیستم عامل قدرتمند و محبوب اندروید، سیستم عامل منتخب ال جی برای این گوشی است. با وجود این سخت افزار قدرتمند و البته نسخه 4 سیستم عامل اندروید، می‌توان گفت که تقریبا همگی برنامه های موجود برای اندروید را می‌توان به راحتی بر روی Optimus VU نصب و اجرا کرد. باز کردن قفل صفحه نمایش به زیبایی هر چه تمام‌تر و با کشیدن انگشت از وسط یک دایره به طرفین صورت می‌پذیرد که کاملا منحصر به ال جی است. در صفحه اصلی، 5 آیکون دفتر تلفن، تماس‌ها، نوت بوک، پیام‌ها و برنامه‌ها قرار دارند. همچنین 4 میانبر قابل تغییر نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به هر برنامه ای تخصیص داد. از خوبی‌های گوشی‌های ساخت ال جی می‌توان به وجود ویجت های متنوع و کاربردی موجود در گوشی‌های ساخت این کمپانی اشاره نمود. در این گوشی هم ویجت های متنوعی وجود دارد. به صورت پیش فرض بیش از 40 برنامه بر روی این گوشی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به App Manager، Backup، Google Chrome، File Share، Gmail، LG Tag Plus، Maps ، QuickMemo، PolarisOffice، VideoWiz و Weather اشاره کرد. اما یکی از بهترین قابلیت‌های این گوشی، وجود NFC بر روی آن است. ال جی با قرار دادن 3 تگ NFC در داخل جعبه این گوشی، امکان شخصی سازی آن‌ها را به کاربران داده است. به این صورت که کافیست آن‌ها را در محل کار، ماشین و یا منزل خود بچسبانید و تنظیمات هر کدام را نیز مطابق میل خود انجام دهید و مثلا برای محل کار تنظیمات مربوط به Wi-Fi، Data Network، میزان صدا، Wi-Fi hotspot و بلوتوث و برای ماشین تنظیمات مربوط به مسیر یاب، مقصد، بلوتوث و موزیک را شخصی سازی کرد. بدین ترتیب به محض ورود به ماشین یا محل کار و نزدیک کردن گوشی به چیپ NFC موجود، کلیه تنظیمات گوشی مطابق میل شما تغییر خواهد کرد. این یک امکان فوق‌العاده است که ال جی به کاربران Optimus VU هدیه داده است. در کل، از نظر نرم افزاری نیز مشکل خاصی با این گوشی نخواهید داشت. فقط امیدواریم ال جی در مورد Optimus VU سنت شکنی کرده و نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید را برای این گوشی دوست داشتنی ارائه کند. در ضمن، با وجود 32 گیگابایت حافظه داخلی، این گوشی یک مالتی مدیا پلیر نیز هست که می‌توان برای گوشی دادن به موسیقی روی آن حساب کردد. البته پیشنهاد می‌کنیم که برای این کار، از هدفون استفاده نمایید، چرا که کیفیت بلند گو ها چندان رضایت بخش نیستند.

ارتباطات
Vu در فرکانس‌های معمول هر دو شبکه GSM و ۳G‌ قادر به دریافت و برقراری تماس است و سریع‌ترین گزینه اتصال تحت شبکه آن نیز HSDPA با سرعت ۲۱Mbps است. وای‌فای گوشی از نوع ۱۱n است و هر سه قابلیت Wi-Fi Direct (برای نقل و انتقال فایل تحت شبکه وای‌فای)، امکان DLNA و تشکیل hotspot‌ در آن فعال است. بلوتوث گوشی از نوع کم‌مصرف و پر سرعت ورژن چهارم است و امکان NFC، بلوتوث باقابلیت MHL و گیرنده GPS نیز در آن دیده می‌شود.
قلم Rubberdium
همراه با Optimus VU، یک قلم نیز ارائه گردید که ال جی آن‌را Rubberdium نامیده است. این قلم نه از نظر ظاهری و نه از لحاظ کارایی، شباهت زیادی به قلم Note های سامسونگ ندارد و بیشتر می‌توان آن‌را یک قلم کمکی نامید که در کار با گوشی به کاربر کمک می‌نماید اما قابلیت‌های فوق‌العاده ای ندارد. بیشترین کاربرد این قلم در هنگام کار با برنامه Memo می‌باشد. جایی که یک دفتر چه یادداشت به صورت پیش فرض قرار دارد که می‌توان در آن هر چیزی را به هر شکلی که دوست دارید ثبت نمایید. اما یک نکته منفی در مورد این گوشی، عدم وجود یک شکاف برای قرار گیری قلم در گوشی است که باعث می‌گردد همواره نگران گم شدن قلم باشید.

باتری
باتری موجود بر روی Optimus VU یک باتری 2100 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی می‌باشد. به نظر می‌رسد که این باتری برای یک گوشی در این سطح مقداری ضعیف باشد. البته در تست‌های ما این باتری تا یک و نیم روز استفاده عادی دوام آورد و جالب اینکه در حالت آماده به کار، بیش از 14 روز شارژ دهی کرد.

جواد ودودزاده

منبع: http://pc30.ir

http://tv.digikala.com/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها