وقوع چند انفجار در عراق

منابع امنیتی عراق از وقوع چند انفجار در جنوب بغداد خبر داده و می‌گویند در این انفجارها بیش از صد نفر کشته و زخمی شده‌اند. این درحالی است که روز گذشته یک خودروی بمبگذاری شده نیز در نزدیکی دفتر وزارت دفاع عراق منفجر شد. این خودرو که یک فرد انتحاری آن را هدایت می‌کرد در نزدیکی دفتر سرپرست وزارت دفاع عراق منفجر شد، اما هنوز از خسارت‌های آن گزارشی دریافت نشده است.
کد خبر: ۶۵۳۱۶۷

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی عراق می‌گویند در انفجارهای سه خودروی بمبگذاری شده در منطقه الحله واقع در جنوب بغداد دست‌کم 71 نفر کشته و 38 نفر زخمی شدند. در شهرک الصدر واقع در جنوب بغداد نیز بمبی در یک قهوه‌خانه منفجر شد و چهار نفر را کشته و 15 نفر را زخمی کرد. انفجار بمب دیگری در مرکز بغداد سه کشته و 23 زخمی برجای گذاشت. به گفته مسئولان پلیس عراق، شدیدترین حملات در منطقه الحله در جنوب بغداد رخ داد.

انفجارهای اخیر در شرایطی رخ می‌ دهد که عملیات ارتش عراق در استان الانبار همچنان ادامه دارد. در همین حال اختلافات سیاسی بین مقامات عراقی و کردستان نیز بار دیگر تشدید شده است. به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با بیان این‌که اختلافات میان اربیل و بغداد اختلافی جدید و فقط بر سر نفت یا بودجه نیست، تهدید کرد: اگر مسئولان عراقی مواضع خود را حفظ کنند، اقدامات لازم برای جدایی از دولت بغداد را اتخاذ می‌کنیم. وی افزود: ما در روابط خود با بغداد بازنگری می‌کنیم، زیرا کردها دیگر نمی‌توانند با تهدید و تحقیر زندگی کنند.

در یک خبر دیگر مربوط به عراق دیروز کمیساریای عالی مستقل انتخابات روز بیست و پنجم مارس (پنجم فروردین) را روز آغاز تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها