به گفته یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، آووکادو خون ساز است، بنابراین کسانی که دچار کم خونی هستند می‌توانند از این گیاه استفاده کنند.
کد خبر: ۶۵۲۸۳۵
کم‌خونید؟ آووکادو بخورید

جام جم سرا: محمد اکبرزاده افزود: عناصر معدنی موجود در میوه آووکادوی تولید شده در مازندران شامل آهن، منگنز، مس و عناصر نیتروژن، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. آووکادو برای تقویت معده، درمان یرقان و قلیایی کردن بدن مفید است. آووکادو به دلیل اینکه دارای شکر و مواد نشاسته‌ای کمی است برای کسانی که بیماری قند دارند نیز مناسب است و بیخوابی را درمان می‌کند.
اکبرزاده اظهار کرد: آووکادو با نام علمی Persea Americana درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می‌رسد. برگهای این درخت ضخیم و سبز و گلهای آن کوچک و سبز رنگ است. میوه آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت و به رنگ سبز تیره و یا سیاه است.
وی با بیان اینکه آووکادو متعلق به نواحی استوایی و نیمه استوایی است و در قسمت‌های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش می‌یابد، ادامه داد: منشاء آووکادو، آمریکای جنوبی بوده و این گیاه در دهه ۴۰ شمسی از اکوادر وارد ایران شده است. یک تعداد از پایه‌ها دچار سرما زدگی شد و تعدادی از پایه‌ها بعد از سازگاری در مازندران پرورش یافت.|آرمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها