یک کارشناس حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی گفت: در فصل بهار باید موادغذایی لطیف و سبک بیشتر مصرف شود و برعکس، از گوشت‌ها، تخم مرغ و غذاهای غلیظی مانند فست فود‌ها، ماکارونی، الویه و غذاهای چرب پرهیز شود.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۲

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: در فصل بهار که از نظر تقویم رومی تقریباً از نیمه دوم فصل زمستان آغاز می‌شود به دلیل اینکه استیلای بلغم (مزاج سرد و تر) از بین رفته یعنی در فصل زمستان مواد سرد و تر در بدن‌ها به دلیل نوع فصل، نوع خوراک و موارد دیگر تجمع پیدا کرده و منافذ پوست سرد و بسته شده است شده و خروجی وجود نداشته به دلیل گرمی هوا هیجانی در خون ایجاد می‌شود و مواد زائد در خون روان می‌شود. لازم است در این فصل موادغذایی لطیف و سبک بیشتر مصرف شود، همچنین در این فصل از گوشت‌ها و تخم مرغ و غذاهای غلیظ مانند فسد فود‌ها، ماکارونی، الویه و غذاهای چرب پرهیز شود.
وی افزود: مصرف سوپ‌ها و آش‌ها در این فصل بیشتر توصیه می‌شود و از موادغذایی مانند سیر و پیاز خام که خود در خون هیجان ایجاد می‌کند پرهیز شود چرا که این موادغذایی دارای طبیعا گرم و تر بوده و موافق مزاج فصل بهار است به همین دلیل نباید مصرف شود. نوشیدن مسهل و انجام اعمال یداوی مانند فصد و حجامت با تشخیص پزشک طب سنتی دانشگاهی در این ماه پسندیده است که تقریبا اواسط ماه فروردین آغاز می‌شود مصرف مسهل موجب کاهش مواد مرطوب و زائد از سطح رگ‌ها می‌شود که به صحت بدن کمک می‌کند.|سلامانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها