نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

ولایتی: اتحاد ایران، عراق، لبنان و سوریه، تعیین‌کننده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از کشورها نمی‌خواهند میان ایران و متحدانش مجموعه‌ای قدرتمند شکل بگیرد، به‌همین دلیل لزوم آسیب‌شناسی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۹۸۸

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی که دیروز در سمینار جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، همکاری‌ها، چالش‌ها و افق آینده صحبت می‌کرد، افزود: روابط با همسایگان، برای ما اولویت دارد. وی اظهار کرد: ایران با 15 کشور از طریق خشکی و آب همسایه است و این همسایگی می‌تواند برای ما فرصت باشد و اگر هوشیاری لازم را نشان بدهیم باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: همسایگی ما با 15 کشور فرصت استفاده از ویژگی ترانزیتی را برای ما فراهم می‌کند. ما با استفاده از این فرصت می‌توانیم درآمدی بیش از دیگر درآمدهای کشورمان داشته باشیم، زیرا در همسایگی ما کشورهایی هستند که گازی بیشتر از نیازشان دارند و در مقابل کشور دیگری وجود دارد که به انرژی و گاز نیاز دارد؛ بنابراین ما با استفاده از این فرصت ترانزیتی می‌توانیم درآمدهای زیادی را برای کشورمان کسب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌زمینه‌های گسترده همکاری بین ایران و عراق خاطرنشان کرد:‌ همبستگی روزافزون ایران و عراق می‌تواند یک مجموعه‌ نزدیک به هم، منسجم و متحد را در منطقه ایجاد کند که ازهر مجموعه‌ دیگری قدرتمندتر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها