چرا باشگاه نفت به رای رحمتی اعتراض کرد؟

اخلاق مداری مصلحتی و قواعد بیانیه نویسی

فوتبال ایران یک نوع بیانیه نویسی خاص را متداول کرده که در آن به جای نوشتن حرف هایی ضابطه مند و قانونی ، هتک حرمت افراد بیشتر مدنظر است.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۶
اخلاق مداری مصلحتی و قواعد بیانیه نویسی

به گزارش جام جم ورزشی ، بعد از اعلام رای کمیته انضباطی درباره تخلف سید مهدی رحمتی باشگاه نفت بیانیه ای صادر کرد و در آن نسبت به رای این کمیته واکنش نشان داد. جملاتی که در این بیانیه علیه رحمتی بکاررفته بود باشگاه استقلال را نیز وادار کرد تا دست به اقدام متقابل زده و علیه بیانیه باشگاه نفت شدیدا موضع بگیرد. استقلالی ها بلافاصله تهدید به شکایت از باشگاه نفت کردند و اعلام کردند از دادسرای عمومی انقلاب پیگیر این شکایت می شوند. در پی این اقدام استقلالی ها مدیر عامل باشگاه نفت مراتب عذرخواهی باشگاه را از استقلال و رحمتی اعلام کرد. منصور قنبرزاده گفت: من در جلسه بودم که فهمیدم روابط عمومی باشگاه‌مان بیانیه که نه بلکه تحلیلی درباره رأی کمیته انضباطی صادر کرده و خدا را شاهد می‌گیرم که قبل از اینکه بیانیه باشگاه استقلال و مطالب مرتبط با آن را بخوانم از این موضوع متأسف شدم. این اولین بار است که در سایت باشگاه نفت تهران بدون مجوز من مطلبی این چنین روی سایت می‌رود. قنبرزاده رسما از استقلال و رحمتی عذرخواهی کرد.این قائله که ظاهرا با عذرخواهی جناب مدیر به پایان رسید یک بار دیگر ثابت کرد در بخش های مختلف باشگاههای فوتبال نظارت کافی وجود ندارد و باشگاهها در زمان نزدیک شدن به رویارویی با رقبای خود به ایجاد جنگ روانی با روش های غیر متداول و غیر اخلاقی متوسل می شوند.باشگاه نفت نیز به تبع بیشتر تیم ها در این بیانیه به دنبال اهدافی بود تا بلکه پیش از بازی استقلال – نفت در لیگ برتر بتواند رحمتی را با محرومیت های سنگین تر روبرو کند.اگر چه باشگاه ها برای گرفتن بهترین نتیجه حق دارند از امکانات مختلفی استفاده کنند اما باشگاهی مانند نفت چرا باید در مسائل اخلاقی تا این حد ریز شده و بابت جریمه میلیونی بازیکن استقلال واکنش نشان دهد و با جوسازی بخواهد شرایط را برای دروازه بان آبی ها سخت تر کند؟ بیانیه نویسی در فوتبال ایران مانند بسیاری از کارهای دیگر این ورزش وارونه شده است و معمولا بیانیه نویسی ها با هتک حرمت افراد و به خاک مالیدن پشت حریف اشتباه گرفته می شود.در شرایطی که اعتراض از مسیر قانونی و اصولی در جامعه ما حق همگان شمرده می شود بیانیه نویسی با سبک و سیاق کنونی که هر بار از پستوی خانه مربی و بازیکن و باشگاه معترض بیرون می آید جز شایعه پراکنی و غوغاسازی و متاسفانه هتک حرمت افراد هدف دیگری ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
یعنی تمام بازیكنان نفت و بیانیه نویس مربوطه پسر پیغمبرند!این ترفندها دیگه نخ نما شده و سید مهدی رحمتی كه جزو خدام افتخاری امام هشتم میباشد بنظر نمی آید كاری ناپسند انجام دهد و شاید برداشتها غلط بوده است!

نیازمندی ها