سیستما؛ مبارزه خیابانی روسی

کشور بزرگ (روسیه ) در طول تاریخ، مجبور به دفع مهاجمان از شمال، جنوب، شرق، و غرب بود. همه مهاجمان دارای سبکی متمایز از مبارزه تن به تن و سلاح بودند. جنگ در نقاط مختلف و پراکنده صورت می‌گرفت، در طول زمستان انجماد و یخبندان و در تابستان گرمای سوزان، روس‌ها را به این نتیجه رساند که، رزمندگان روسی باید سبکی جنگی و رزمی داشته باشند که دارای روح قوی همراه با تاکتیک‌های بسیار نوآورانه و چند منظوره و مرگبار و عملی و موثر در برابر هر نوع دشمن باشد.
کد خبر: ۶۴۸۹۹۹
سیستما؛ مبارزه خیابانی روسی

سیستما سبکی طبیعی و آزاد است در حالی که هیچ قانون سخت، ساختار سفت و سخت یا محدودیت (به جز موارد اخلاقی) ندارد. تمام تاکتیک بر اساس واکنش های غریزی، نقاط قوت و ویژگی‌های منحصر به فرد است، به طور خاص این سبک برای یادگیری سریع طراحی شده است. هنگامی که کمونیست ها در سال 1917 به قدرت رسیدند، این سبک را سرکوب و تمام کسانی را که این سبک رزمی را آموزش می‌دادند به شدت مجازات می‌کردند. با این حال، مقامات مسئول به سرعت متوجه بقا و قدرت این سبک رزمی روسی شدند و به این ترتیب آن را برای واحد نخبگان Spetsnaz محفوظ کردند. از زمان فروپاشی نظام شوروی، بسیاری دیگر از سبک مبارزه روسیه دوباره ظهور پیدا کردند، این سبک ها عبارتند از: سامبو (سبک کشتی)، Slaviano Goretskaya Borba (سبک StormWarrior)، سبک نظامی A. Kadochnikov، به علاوه انواع سبک های عامیانه (به عنوان مثال Busa، Skobar، جنگل جنگجو، Kozachiy Sploch، و مبارزه با مشت به توسط Gruntovsky).

SYSTEMA یا Система به معنای واقع کلمه مجموعه ای از مهارت‌هایی است که مخصوص شرایط خاص به خصوص دوران جنگ است . این سبک رزمی (( توجه کنید که سیستما هنر رزمی نیست، یک سبک است )) از آن کشور روسیه است . این سبک به صورت تدریجی و با سرعت بسیار کند کامل شد، قبل از به وجود آمدن سیستما یک سیستم مشابه به نام Boya Rukopashnogo استفاده می‌شد . بعضا به اشتباه فکر می‌کنند که در سیستما از sambo هم استفاده شده، که البته به طور کلی اشتباه است. این سبک رزمی بیشتر به نیروهای ویژه و نیروهای Spetsnaz روسیه آموزش داده می‌شود. در گذشته سیستما مثل تمام سبک های نظامی سری بوده. در این سبک سیستم تنفسی، سیستم عصبی، عضلات و .... و همچنین روانشناسی ( در حد محدود و مورد نیاز ) آموزش داده می‌شود. از سلاح‌های سرد فقط کار با چاقو ، زنجیر و تبر آموزش داده می‌شود.

جواد ودودزاده

منابع: http://www.shihan.blogfa.com

http://forum.persiantools.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها