فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: حجم سلاح‌هایی که عربستان سعودی سالانه از آمریکا و جاهای دیگر خریداری می‌کنند، بیش از عدد آدم‌های موجود در درون کشور است.
کد خبر: ۶۴۶۶۸۴
حجم سلاح‌های عربستان بیش از مردم این کشور است

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در کرمان گفت:آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است. سوریه که الان محور جدال اساسی است، در یک طرف همه دنیا قرار دارد و یک طرفش ایران، بعضی‌ها تز روشنفکری می‌دهند که حالا این آقا برود و یک نفر دیگر بیاید و می‌گویند فرض کنید مرده، زیرا حقیقت موضوع را نمی‌دانند.

وی بیان داشت: بعد از رفتن سادات به سرزمین های اشغالی که در فرودگاه بِنگورین دست تکان داد و پیاده شد، پس از چند ماه امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد دست تکان داد و پیاده شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و از ورود امام، سیر صعودی جهان اسلام آغاز و جلوی آن حرکت قهقرایی و انحطاط و جلوی سیر شدید نزولی جهان اسلام گرفته و به سیر صعودی تبدیل شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سرانه درآمد کشورهای اسلامی و عربی در حالی که فلسطینی‌ها با سنگ مقاومت می‌کردند، حدود یک هزار میلیارد دلار بوده است و مخازن سلاح‌های گوناگون که از کشورهای اروپایی خریداری کرده بودند هم پر بود.

وی خاطرنشان کرد: امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد، امام آمد و این جسارت را داد، این موشکی که به تلاویو خورد، نخستین بار که به تلاویو خورد، بر خلاف همه جنگ‌هایی که بین اعراب و رژیم صهیونیستی بود، این موشک عربی نبود، این موشک مصری نبود، این موشک ترکی مدعی دوره عثمانی نبود، امام آن را ارتقاء داد. و در بعد مکتب، همه عالم اسلامی مدیون امام است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اذعان داشت: خدا می‌داند اگر امام نبود و اگر این انقلاب و نظام را بر پا نکرده بود، این نزول الهی به وقوع نپیوسته بود، جهان اسلام چه وضعی داشت کما این که هنوز پاره‌ای از آن دارای چنین وضعی است.

سلیمانی گفت: در بعد مذهب، ما شیعه هستیم و افتخار کشور این است که 92 درصد از جمعیتش را شیعیان تشکیل می‌دهند از سال 40 هجری که امیرمومنان علی (ع) به شهادت رسید، طی تاریخ اسلام تا تاریخ انقلاب اسلامی دوره‌ها را نگاه کنید، 80 سال بنی امیه حکومت کرده، 600 سال بنی‌عباس حکومت کرده، 400 سال عثمانی‌ها حکومت کردند، هیچ کجا شیعه جرئت ابراز مذهب خودش و مذهبیت خودش را نداشت.

وی با طرح این سئوال که احیای شیعه چیست؟ بیان کرد: احیای شیعه با مرجعیت ایران یک قطبیت و یک قدرت به ایران در بعد سیاسی، امنیتی و اقتصادی می‌دهد، اینکه می‌گویند، هلال شیعی، سیاسی نیست، هلال شیعی، هلال اقتصادی است مهمترین مسئله اقتصادی جهان، نفت است.

سلیمانی ابراز داشت: ما می‌دانیم سه کشور در جهان ایران، عربستان و عراق بیشترین نفت جهان را دارند که عربستان نخست، ایران و عراق دوم و سوم هستند و تقریبا 70 درصد نفت جهان در این سه کشور واقع شده که همه این 70 درصد در منطقه شیعه‌نشین است.

وی عنوان کرد: نفت عراق در همین کُریدور بصره و بغداد، کوت و عربستان 80 درصد نفتش در منطقه شیعه‌نشین دمام، قطیف قرار دارد و ایران هم که مشخص است.

سلیمانی افزود: مرجعیت سیاسی شیعه به ایران یک قدرت مضاعف از قومیت بخشید، ضمن این که به شیعه برای بازیافت قومیت شیعی کمک کرد که این از اثرهای ماندگار است.

وی ادامه داد: امام این ملیت و قومیت را بیمه کرد، ایران امروز دارای یک قدرت حقیقی است با همه افسانه‌های تاریخی و قدیمی ایران کاملاً متفاوت است از حضور قدرتمند ایران در شرق مدیترانه می‌توان نام برد، این منطق ایران است، هیچ کجا ایران بر مبنای روش‌هایی که دشمنان ایران عمل می‌کنند، عمل نکرده است و با زور و جنگ و حتی با پول توسعه نداده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها