مدیر عامل توتال بار دیگر از علاقه مندی این شرکت برای از سرگیری فعالیت در بخش های بالادستی صنعت نفت و گاز ایران در صورت لغو تحریم ها خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۸۷۲
علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری پلاتس، کریستوفر دومارژی، اعلام کرد: در صورتی که شرایط قراردادهای ایران در بخش بالادستی به اندازه کافی جذاب باشد، شرکت توتال علاقه مند است پس از لغو تحریم ها در ایران سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به این که توتال به قوانین بین المللی پایبند است، گفت: توتال تا زمانی که ایران تحریم است با این کشور قراردادی امضا نمی کند.

مدیر عامل این شرکت فرانسوی گفت: درباره هیچ طرحی گفت و گو و قراردادی امضا نمی کنیم تا این که تحریم ها برداشته شوند.

تهران در نظر دارد پیش نویس مدل تازه قراردادهای نفتی بخش بالادستی خود را در اسفند ماه امسال رونمایی کند و امیدوار است این مدل برای شرکت های نفت و گاز خارجی جذاب باشد.

دومارژری در این باره گفت: هنوز اطلاعی درباره مدل تازه قراردادهای نفتی تهران نداریم اما وزیر نفت ایران، بیژن زنگنه در خلال نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد که که در حال کار بر روی این مدل هستند.

وی تصریح کرد: وزیر نفت ایران در این اجلاس گفت که باید شرایط جدید را تعیین کنیم، می دانیم که شرایط پیشین جذاب نبوده اند اما هنوز آماده نیستیم، این ها حرف های زنگنه بود و نه من.

توتال در گذشته حضور فعالی در صنعت نفت و گاز ایران داشته است، این شرکت در دهه ١٣٧٠ شمسی با پذیرش قراردادهای بیع متقابل ایران، میدان نفتی فراساحلی سیری در خلیج فارس را توسعه داد.

شرکت توتال با وجود اعمال تحریم علیه صنعت نفت ایران قرارداد توسعه فازهای ٢ و ٣ پارس جنوبی را با ایران امضا کرد، این شرکت فرانسوی همچنین در پروژه فاز ١١ توسعه میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه حضور داشته است.

شرکت های نفت و گاز فرانسه روز ١٥ بهمن امسال در نشست هیئت تجاری فرانسه در تهران در گفت و گوهای گروه نفت، گاز و پتروشیمی با همتایان ایرانی خود دیدار کردند.

در جریان این دیدار نمایندگان شرکت های توتال، جی دی اف سوئز و تکنیپ در گفت و گو با مقام های وزارت نفت ایران از آمادگی خود برای بازگشت به پروژه های ایرانی در صورت لغو تحریم خبر دادند.(شانا)

newsQrCode
برچسب ها: توتال نفت و گاز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها