رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

اختصاص تسهیلات برای جبران خسارت برف در استان‌های شمالی

اخبار تأیید نشده از مرگ تعدادی از شهروندان تنکابنی بر اثر برف و سرما خبر می‌دهند؛ برخی از این اخبار از مرگ چهار نفر و برخی دیگر از مرگ بیش از 10 نفر در جریان برف و سرمای چند روزه اخیر حکایت دارند؛ البته تاکنون هیچ‌یک از منابع رسمی این اخبار را تأیید نکرده‌اند؛ اطلاع دقیق از میزان خسارات وارد شده به مردم بواسطه وضعیت بحرانی منطقه ممکن نیست.
کد خبر: ۶۴۳۲۲۲
اخبار ضد و نقیض از مرگ مردم زیر برف شمال

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، با وجود تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های امدادی در استان‌های شمالی، بحران برف و سرما در این استان‌ها همچنان ادامه دارد.

در آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌های غیر رسمی، اخباری مبنی بر مرگ تعدادی از شهروندان تنکابنی بر اثر برف و سرما مخابره شده است؛ روزنامه شرق امروز در خبر خود به نقل از پزشک اورژانس بیمارستان شهیدرجایی تنکابن که تنها بیمارستان این شهر است، از فوت قطعی چهاربیمار به دلیل مشکلات ناشی از برف خبر می‌دهد.

تا این لحظه سه بیمار دیالیزی و یک بیمار دارای ضایعه مغزی ساکن در روستاهای اطراف شهر تنکابن به‌دلیل نرسیدن به بیمارستان در خانه محل زندگی خود فوت کرده‌اند.

بر اساس اعلام این پزشک بارش شدید برف که تا آخرین ساعات روز گذشته همچنان ادامه داشت موجب بسته‌شدن راه‌های روستایی و شهری منتهی به شهر تنکابن شده است و همین موضوع باعث شد بسیاری از بیماران نیازمند به درمان‌های سریع و اضطراری نتوانند خود را به بیمارستان برسانند و به‌همین‌دلیل فوت کرده‌اند.

او در این‌باره اینگونه گفت: «تا این لحظه سه بیمار دیالیزی و یک بیمار دارای ضایعه مغزی ساکن در روستاهای اطراف شهر تنکابن به‌دلیل نرسیدن به بیمارستان در خانه محل زندگی خود فوت کرده‌اند. بیماران دیالیزی قرار بود برای انجام دیالیز به بیمارستان مراجعه کنند، بیمار دیگر نیز که دچار ضایعه مزمن مغزی بود نیاز به بستری‌شدن در آی‌سی‌یو داشت که به‌دلیل بسته‌بودن راه‌ها نتوانستند خود را به بیمارستان برسانند.»

این پزشک درباره امکانات بیمارستان تنکابن نیز گفت: «برق شهر رفته است اما خوشبختانه ژنراتور برق اضطراری بیمارستان را روشن کرده‌ایم و از این لحاظ مشکلی نداریم، سه آمبولانس ما در حال گشت‌زنی در شهر هستند اما چون هنوز برف در حال بارش است امکان تردد جز در خیابان‌های اصلی شهر را ندارند، هم‌اکنون راه‌های روستایی و خیابان‌های فرعی شهر به‌صورت کامل بسته است. در خیابان‌های اصلی شهر هم تنها ماشین‌های شاسی‌بلند و دارای امکانات فنی توانایی عبورومرور دارند.»

به گفته دبیر مجمع نمایندگان مازندران، در منطقه رودبار رامسر هنوز از 14 روستا هیچ خبری در دست نیست.

برخی رسانه‌ها نیز آمار بالاتری را مخابره و از مرگ بیش از 10 نفر بر اثر تداوم موج برف و سرما خبر داده‌اند؛ خبرگزاری ایسنا نیز از مرگ 15 نفر خبر داده و به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده است که تاکنون هیچ فردی بر اثر سرما و یخ زدگی جان خود را از دست نداده است اما 15 نفر از مردم غرب استان مازندران بر اثر بیماری‌هایی که داشته و در بیمارستان‌ها بستری بودند جان خود را از دست دادند.

قطع مدار برق در 570 کیلومتر از نوار غرب مازندران

قطع برق بر اثر بحران برف و سرما از دیگر مشکلات بوجود آمده در غرب مازندران است؛ مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران امروز از قطع مدار برق در 570 کیلومتر از نوار غربی مازندران در بارش برف و بحران سرما در غرب مازندران خبر داده و اعلام کرده است: در روز اول بارش برف 25 ایستگاه برق رسانی در غرب مازندران دچار پارگی شد و مدار برق در 570 کیلومتر از منطقه غرب از دسترسی خارج شده بود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران همچنین از وصل شدن برق در 70 درصد شهرستان‌های تنکابن و رامسر تاکنون خبر داده و گفته است: به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی با نوسانات برق مواجه هستیم.

مشکلات شبکه گاز تا پایان امروز برطرف می‌شود

قطع گاز بر اثر سرما و افت فشار از دیگر مشکلاتی بود که موجب ایجاد بحران برای مردم شمال کشور شد؛ اخبار دریافتی از حل مشکل گازرسانی به مناطق غربی مازندران خبر می‌دهند؛ حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید این موضوع اعلام کرد: قرار شده است با افزایش فشار گاز مشکلات تا پایان امروز برطرف شود.

از 14 روستای رامسر خبری در دست نیست

بارش سنگین برف در برخی مناطق شمالی کشور موجب قطع کامل ارتباط روستاها با سایر بخش‌ها شده است؛ به گونه‌ای که به گفته دبیر مجمع نمایندگان مازندران، در منطقه رودبار رامسر هنوز از 14 روستا هیچ خبری در دست نیست.

فرماندار ساری از ارسال بیش از 15 هزار قرص نان به همراه 2 هزار قوطی کنسرو به غرب مازندران خبر داد.

«قاسم احمدی لاشکی» با ابراز تاسف از شرایط بوجود آمده برای مردم تنکابن گفت: برای مردم منطقه تنکابن ناراحتم چون آنها در شرایط بسیار سختی قرار دارند و اینقدر شرایط برف بحرانی است که حتی به داخل فرمانداری آن هم نمی‌توان رفت.

ارسال 30 هزار قرص نان به غرب مازندران

بعد از انتشار اخباری مبنی بر کمبود مواد غذایی در استان‌های شمالی، اقدامات اکیپ‌های امدادی برای تامین نیازهای مردم سریعتر شده است؛ ارسال بطری‌های آب آشامیدنی، نان و برخی مواد غذایی دیگر از جمله این کمک هاست.

در همین زمینه فرماندار ساری از ارسال بیش از 15 هزار قرص نان به همراه 2 هزار قوطی کنسرو به غرب مازندران خبر داد. وی همچنین از ارسال مقدار قابل توجهی پتو به مناطق حادثه دیده غرب استان مازندران خبر داد و اعلام کرد که این کمک ها از سوی مردم و بخش خصوصی تأمین شده‌ بودند.

خسارت 88 میلیارد تومانی طوفان و برف در بابل

تداوم برف و سرما و قطع بودن ارتباط با بسیاری از مناطق مانع از امکان برآورد دقیق خسارات موج بارش اخیر بوده است؛ با این وجود معاون عمرانی فرماندار اعلام کرده که طوفان و برف اخیر در بابل بیش از 88 میلیارد تومان خسارت زده است.

رئیس شورای بخش رامسر با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق روستایی به بیش از 170 سانتی‌متر نیز رسیده است؛ گفت: 20 روستای رامسر هنوز در محاصره برف قرار دارند.

وی در توضیح این برآورد گفته است: براساس برآورد به عمل آمده از خسارت ناشی از طوفان و برف در شهرستان بابل، از روز جمعه تاکنون یک و نیم میلیارد خسارت مسکونی در بخش مسکن، یک و نیم میلیارد تومان در بخش راه و تسهیلات جاده‌ها، 43 میلیارد تومان در حوزه محصولات کشاورزی و 42 میلیارد تومان در بخش از بین رفتن نهال‌ها و درختان مرکبات را شاهد بودیم.

البته وی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از خسارت وارده در دست نیست، گفت: این آمار غیر از خسارتی است که در بخش دام و طیور، ماهی، زنبور عسل و دیگر موارد بودیم و هنوز آمار دقیقی از این خسارت‌ها به ما اعلام نشده است.

20 روستای رامسر در محاصره برف

با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی اکیپ‌های امدادرسانی از جمله نهادهای دولتی، هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی مشکلات روستاهای درگیر برف در منطقه رامسر همچنان ادامه دارد؛ تا آنجا که آخرین اخبار بدست آمده از محاصره بیش از 20 روستای این منطقه در برف حکایت دارد.

مصطفی مکارمی رئیس شورای بخش رامسر با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق روستایی به بیش از 170 سانتی‌متر نیز رسیده است؛ گفت: 20 روستای رامسر هنوز در محاصره برف قرار دارند.

وی با اعلام اینکه برق بخشی از مناطق روستایی در رامسر وصل شده است؛ از همکاری مسئولان دولتی بری برقراری جریان برق خبر داد و گفت: دهیاران و شوراهای روستاها با پای پیاده ماموران برق را به روستاها بردند تا نسبت به اتصال برق اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نصرت
United States
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
برف نعمت وبركت خدااست انشائالله بازهم بیشتر ببارد باید اطلاع رسانی كامل وجدی دنبال میشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
نعمت را با همشهری آزاری و گران كردن 250%اجناس تبدیل به عذاب كردند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها