یک جراح و متخصص زنان با اشاره به این که رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی منظم و کنترل وزن، اصول اساسی درمان در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است، گفت: استفاده از درمان‌های دارویی و بویژه هورمون درمانی به دلیل اختلالات هورمون‌های جنسی می‌تواند در بهبود علائم این بیماری موثر باشد، ولی استفاده از این داروها یک نوع درمان علامتی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۴۹۰

دکتر الهام‌السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که سندرم تخمدان پلی‌کیستیک از اختلالاتی است که علائم آن از سنین بلوغ در دختران ایجاد می‌شود، افزود: بیماری شامل برخی اختلالات هورمونی است که معمولا با چاقی، قاعدگی‌های نامنظم، کیست‌های متعدد ریز در تخمدان، ریزش موی مردانه، موهای زائد و در نهایت اختلالات باروری همراه است.

وی یادآور شد: فعالیت بدنی و ورزش‌های هوازی منظم در از بین بردن مقاومت به انسولین کمک شایانی می‌کند. پیاده‌روی منظم روزانه در شکستن مقاومت به انسولین و نیز بهبود علائم بسیار کمک‌کننده است. کسانی که حتی به طور ژنتیکی استعداد بالای ابتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را دارند، با شیوه زندگی صحیح می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کرده یا عوارض آن را کنترل کنند.

تخلیه بموقع ادرار سدی در برابر عفونت کلیه‌

یک متخصص کلیه گفت: تخلیه به موقع ادرار می‌تواند مانع ایجاد عفونت کلیه‌ها شود.

دکتر جعفر حیدرنژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با توجه به شایع بودن عفونت‌های ادراری بویژه در زنان اظهار کرد: عفونت‌های ادراری در زنان در دوره‌های کودکی، نوجوانی و سنین باروری بسیار شایع است. علت این موضوع، کوتاه بودن مجرای ادراری در زنان و نزدیکی سیستم ادراری آنها به دستگاه گوارش تحتانی است که دسترسی میکروارگانیسم‌های روده‌ای به سیستم ادراری را آسان می‌کند.

وی با بیان این که درمان عفونت‌های ادراری بسادگی و به وسیله آنتی‌بیوتیک‌ها قابل انجام است، یادآور شد: در زمینه عفونت‌های ادراری تحتانی مانند عفونت مثانه، آنتی‌بیوتیک خوراکی کفایت می‌کند و در صورت عود مجدد این نوع عفونت بررسی‌های بیشتر لازم است. البته ابتلا به این نوع عفونت‌ها به صورت دو سال یکبار طبیعی بوده و به اقدامات پیشگیری نیاز ندارد. البته افراد باید از نگهداشتن ادرار خود در مثانه خودداری کنند تا فرصت تکثیر میکروب‌ها در مثانه گرفته شود و آنها نتوانند خود را به کلیه برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها