هفت فیلم تلویزیونی از محصولات مرکز سیمافیلم در دهه فجر از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۰۸۶

به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، فیلم‌های پلکان 1 و پلکان 2، بنی آدم اعضای یکدیگرند، روزنامه دیواری، ترانه پاییزی، پلاک 7 کوچه پاییز و مرگ یک شاعر فیلم‌هایی است که در این ایام به نمایش درمی‌آید.

شبکه یک

فیلم «مرگ یک شاعر» به نویسندگی و کارگردانی حسن هدایت و تهیه‌کنندگی محمود رضایی داستان زندگی میرزاده عشقی است که در ایام دهه فجر از شبکه یک پخش می‌شود.

امیررضا دلاوری، محمد ساربان، ساره بیات، کیوان حبیبی، مهرداد ناعمی، اسفندیار ابراهیمی، علیرضا جاویدنیا، محمد عباس‌نژاد، علیرضا مهران، امید شاپوری و مسعود لواسانی بازیگران این تله‌فیلم هستند.

شبکه دو

تله‌فیلم بنی آدم اعضای یکدیگرند از فیلم‌هایی است که قرار است دهه فجر از شبکه دو به نمایش درآید، این فیلم به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی فرزاد کاشف تولید شده است. این تله‌فیلم براساس متنی از محمد رضایی‌راد تولید شده و داستان دو پسربچه به نام‌های قاسم و مهران را روایت می‌کند که سعی دارند به سرایدار مدرسه کمک کنند تا هزینه جراحی همسر بیمارش را تهیه کنند، اما اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

حسین محجوب، جمشید جهانزاده، جمال اجلالی، سیامک اطلسی و ناصر آقایی از بازیگران این فیلم هستند.

«روزنامه دیواری» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی فرزاد کاشف یکی دیگر از تله‌فیلم‌هایی است که قرار است از شبکه دو پخش شود. این تله‌فیلم با فیلمنامه‌ای از محمد رضایی‌راد درباره بچه‌های یک مدرسه است که تصمیم به تهیه یک روزنامه دیواری می‌گیرند، اما در متن روزنامه بدون منظور خاصی به درج مسائلی چون ترور کندی می‌پردازند و این امر سبب بروز اتفاقاتی می‌شود.

مریم کاظمی، مریم بوبانی، جمشید جهانزاده و کامران فیوضات برخی از بازیگران این فیلم هستند.

شبکه سه

شبکه سه فیلم‌های پلکان 1 و 2 به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر و تهیه‌کنندگی جواد ظهیری را برای مخاطبان خود در نظر گرفته که براساس نمایشنامه‌ای از زنده‌یاد اکبر رادی، سیر تحول و مسیر زندگی مردمی را از ابتدای جوانی که ساکن روستا بوده تا سال‌های پایان زندگی‌اش روایت می‌کند که تبدیل به ارباب می‌شود و از پلکان ظلم برای رسیدن به اوج قدرت بهره می‌برد.

علی عمرانی، آشا محرابی، گلاره عباسی، خسرو احمدی و سینا رازانی بازیگران اصلی این دو تله‌فیلم هستند.

شبکه تهران

فیلم «ترانه پاییزی» به کارگردانی بهمن زرین‌پور و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم و با فیلمنامه‌ای از امیرحسین کامیار براساس یک عکس از وقایع انقلاب اسلامی سال 57 شکل گرفته که تلاش دانشجویان برای پیروزی انقلاب را به تصویر می‌کشد. این فیلم برای پخش از شبکه تهران تدارک دیده شده است.

عمار تفتی، ساره بیات، امیرمحمد زند و ارسطو خوش‌رزم از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «پلاک 7 کوچه پاییز» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم براساس متنی از آرش برهانی روایتگر قصه خبرنگاری است که سراغ نویسنده‌ای مشهور می‌رود تا برای چاپ رمانش به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود. در ادامه درمی‌یابیم که رمان نویسنده واقعیت دارد و ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد.

داریوش فرهنگ، احمد ساعتچیان، نازنین‌ فراهانی، احسان عیوضی‌نژاد، زویا امامی و امین امیری بازیگرانی هستند که در این تله‌فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها