استرالیا؛ دومین حریف آسیایی امیدهای ایران

تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا در شرایطی امروز به مصاف استرالیا می‌رود که در صورت کسب پیروزی در این دیدار شانس صدرنشینی گروه سوم را خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۵۴۷۱

به گزارش جام‌جم، شاگردان هومن افاضلی در آغاز رقابت‌های زیر 22 سال آسیا در مسقط پایتخت عمان برابر تیم ژاپن با تساوی 3 بر 3 متوقف شدند. دیداری که طی آن بهنام برزای (7) و کاوه رضایی (50 و 55) برای ایران و ناکاجیما شویا(9 و 66) و آسانو تاکوما (30) برای ژاپن گلزنی کردند. این در حالی بود که در دیگر بازی گروه سوم، استرالیا موفق شد یک بر صفر از سد کویت بگذرد. بدین ترتیب در حالی در پایان روز نخست این رقابت‌ها استرالیا با سه امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و تیم‌های ایران و ژاپن با یک امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. اما نتیجه دیدارهای امروز می‌تواند رده‌بندی گروه‌ها را دستخوش تغییر کند. شاگردان افاضلی چنانچه امروز در دیداری که از ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود، بتوانند از سد استرالیا بگذرند به صدر جدول صعود خواهند کرد. البته مشروط بر این‌که ژاپن در دیگر بازی تقریبا همزمان برابر کویت یا پیروز نشود یا از نظر تفاضل گل شرایط بهتری نسبت به تیم کشورمان نداشته باشد.

اما در دیگر بازی‌های روز اول در گروه چهارم، عراق 3 بر یک عربستان را شکست داد و ازبکستان 2 بر یک از سد چین گذشت. بدین ترتیب امروز در این گروه دیدارهای حساس عـــراق ـ ازبکستان و چین ـ عربستان برگزار خواهد شد.

ضمـــن این‌که بازی‌های گروه اول و دوم نیز شب گذشته برگزار و تیـــم‌هایی چون کره‌جنوبی، عمان و امارات به میدان رفتند.

افاضلی: آغاز خوبی بود

اما پس از دیدار تیم‌های ایران و ژاپن، هومن افاضلی، سرمربی تیم زیر 22 سال ایران گفت: در اولین دیدار مقابل تیم قوی و هماهنگ ژاپن بازی کردیم که هر دو چشم به دفاع از اعتبار فوتبال خود داشتند.

وی با بیان این‌که ایران با تیم اصلی خود در این رقابت‌ها شرکت نکرده است، اظهار کرد: در هر دو نیمه شروع خوب و کنترل بازی را در دست داشتیم و به اعتقاد من نباید نتیجه مساوی می‌شد.

افاضلی بابیان این‌که برای کسب پیروزی تلاش کردیم، در عین حال تصریح کرد:این موضوع برای تیم ژاپن نیز صادق بود و هر دو تیم بازی بسته‌ای انجام ندادند.

این در حالی بود که ماکاتو تیگورا موری، سرمربی تیم فوتبال زیر 22 سال ژاپن نیزگفت: همواره دیدارهای افتتاحیه سخت است و تیم‌ها تعدادی گل می‌زنند و تعدادی دریافت می‌کنند. از طرفی به دلیل دور بودن از شرایط مسابقات، گلزنی برای تیم ما در اولین دیدار سخت بود.

وی افزود: در این دیدار سه گل دریافت کردیم و باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها