ژان رنو با لئون به شبکه نمایش می‌آید

تعدادی از فیلم‌های سینمایی ژان رنو، بازیگر مطرح سینمای جهان در هفته جاری از شبکه نمایش پخش می‌شود. این شبکه هر هفته به مرور پرونده کارگردانان و بازیگران مطرح سینمای جهان و ایران می‌پردازد.
کد خبر: ۶۳۱۷۶۳
ژان رنو با لئون به شبکه نمایش می‌آید

ژان رنو در سال ۱۹۴۸ در مراکش و از والدینی اسپانیایی به دنیا آمد. وی در هفده سالگی به فرانسه رفت و برای دریافت تابعیت فرانسه مجبور شد تا در ارتش ثبت‌نام کند، اما تحصیلاتش در زمینه بازیگری باعث شد در بخش نمایشی به‌کار گرفته شود. پس از اتمام خدمت سربازی به پاریس رفت و در دهه 70 نقش‌های کوچکی در تئاتر و تلویزیون گرفت تا این‌که در سال ١٩٧١ با ایفای نقش کوچکی در فیلم «نور زن» اثر کوستا گاوراس به دنیای سینما راه یافت. این نقش کوچک ستایش فراوانی برای رنو به همراه آورد و باعث شد نقش مناسبی در فیلم سینمایی «قصه ما» به او پیشنهاد شود.

ده سال پس از آن بود که لوک بسون، کارگردان مطرح سینمای جهان سراغ رنو آمد. نتیجه همکاری بسون و رنو برای هر دو شهرت و موفقیت بود. اولین همکاری‌شان فیلم کوتاهی به نام «ماقبل آخر» رقم خورد و پس از آن رنو با حضور در فیلم سینمایی «آبی بزرگ» یکی دیگر از ساخته‌های این کارگردان، اولین نقش بزرگ خود را بازی کرد. او با بازی در فیلم سینمایی «لئون: حرفه‌ای» در سال١٩٩٤ به شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافت. نمایش این فیلم، رنو را به میانه جریان فیلمسازی هالیوود پرتاب کرد. بوسه فرانسوی و ماموریت غیرممکن از فیلم‌های آمریکایی است که او در آنها نقش‌آفرینی کرده است.

بازی او در فیلم کمدی «قبر روزینا» چندان به مذاق تماشاگران خوش نیامد و به نظر می‌رسید که مخاطبان او را در گونه اکشن می‌خواستند، بنابراین در بازسازی آمریکایی «گودزیلا» بازی کرد که تنها نقطه قوت فیلم، بازی او بود. در همین سال بخت بازی در کنار اسطوره بازی هالیوود رابرت دنیرو در فیلم «رونین» نصیبش شد. رنو در سال ٢٠٠٠ فیلم «رودخانه‌های سرخ» را بازی کرد؛ فیلمی پلیسی با استانداردهای هالیوود که بازی رنو در نقش بازرس نیمان، سهم عمده‌ای در موفقیت فیلم داشت. حاصل حضور این بازیگر در سینمای جهان حضور در 60 فیلم سینمایی بوده است.

شبکه نمایش امشب فیلم سینمایی «لئون» به کارگردانی لوک بسون محصول سال 1994 فرانسه را پخش می‌کند. فیلم «امپراتوری گرگ‌ها» محصول 2005 فرانسه نیز روز یکشنبه از این شبکه پخش می‌شود. همچنین فیلم «زره پوش» محصول سال 2009 آمریکا در روز دوشنبه و «پسران پرواز» نیز سه‌شنبه تقدیم علاقه‌مندان سینما می‌شود. فیلم‌های «به‌خاطر روزانا»، «22 گلوله» و «ساکت شو» هم روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از این شبکه به نمایش درمی‌آید. این فیلم‌ها ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها