آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

توهین به مقدسات با خشم مردم مواجه می‌شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه فتنه‌گران حتی به عزاداری امام حسین(ع) رحم نکردند، گفت: فتنه‌گران و کسانی که گاهی قلم به دست می‌گیرند و به اعتقادات مردم توهین می‌کنند، بدانند که با خشم مردم مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۱۵۱۲
توهین به مقدسات با خشم مردم مواجه می‌شود

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران خود با تاکید بر اینکه جامعه اسلام باید نسبت به هم «رحماء بینهم» گفت: جامعه‌ای که با هم مهربان هستند هیچ گاه همدیگر را تخریب نمی‌کنند و به هم زخم‌زبان، افترا و تهمت نخواهند زد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های جاری این هفته گفت: ملت ایران در عزاداری‌های محرم و صفر به حق در ارادت به اهل بیت سنگ تمام گذاشت و این عزاداری‌ها کشور را بیمه کرده است.

وی افزود: سفارش من این است که نور عزاداری را روشن نگه دارید، این چشمی که برای اهل بیت گریه کرده است حیف است به گناه آلوده شود. این دستی که برای عزیز فاطمه به سینه زده شده است حیف است به گناه آلوده شود.

وی با اشاره به سالروز 19 دی ماه در سالهای انقلاب گفت: این روز آغاز جریان انقلاب در مرحله دوم بود که حرکت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. آفرین بر مردم قم و حوزه علمیه که از السابقون انقلاب شدند و بحمدالله قم سنگر مستحکم بصیرت و ولایتمداری است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: بعد از قم، ملت اجازه نداد آن جرقه‌ای که روشن شد خاموش شود. مردم قهرمان تبریز در اربعین شهدای قم به صحنه آمدند، در اربعین دیگر مردم قهرمان یزد آمدند تا این اربعین‌ها گور شاه را کند و گل پیروزی در کشور در 22 بهمن سال 57 به بار نشست.

وی با بیان اینکه حماسه  9 دی، حماسه عشق به اباعبدالله(ع) بود، تصریح کرد: در پنجم و ششم دی که عاشورای سال 88 بود، فتنه‌گران به عزاداری سید الشهدا(ع) هم رحم نکردند. عزاداری سید‌الشهدا(ع) محور وحدت ملت ماست. من در همین تهران نماز روز عاشورا را در یکی از میدان‌های بزرگ شهر خواندم، گویی تهران، میدان جنگ شده بود. وحشتی که در تهران بود در جبهه دیده نمی‌شد. روز عشق به اباعبدالله(ع) را تبدیل به میدان جنگ کردند اما شما مردم امان ندادید به خصوص مردم تهران دیگر آرام نداشتند.

خطیب نمازجمعه تهران خطاب به فتنه‌گران گفت: این پیام را بگیرند، هم فتنه‌گران و هم دیگرانی که فتنه‌گر فرهنگی هستند که این مردم درباره مقدساتشان حساس هستند. آن روز چون اهانت به سید‌الشهدا(ع) کردید آمدند و تو دهان شما زدند و دیگران هم که در این حال و هوا هستند و قلم به دست دارند و اوج معصومیت اهل بیت را تحقیر می‌کنند، بدانند با این خشم روبرو خواهند شد.

خاتمی ادامه داد: حماسه 9 دی ماه حماسه بیعت نظام اسلامی و ولایت بود، دیدند فتنه‌گران 8 ماه به مصاف ولایت آمدند، مردم با عمق جان خود به این نتیجه رسیدند که اینها با نظام ولایی طرفند، آمدند و عملا نشان دادند که اهل کوفه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه این مردم همچنان بر این بیعت وفادارند، پیام دیگر 9 دی را تبری از ولایت‌ستیزان عنوان کرد و افزود: پیام 9 دی همانگونه که تولی جلوه داشت، در تبری از ولایت ستیزان نیز جلوه باشکوهی را به نمایش گذاشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: پیام دیگر 9 دی، نفرت از بیگانگان مداخله‌گر بود. روانشناسی مردم ما این است که از بیگانگان مداخله‌گر نه تنها از متدینین بلکه حتی آنها که وطن را دوست دارند، متنفرند. مردم بدشان می‌آید که آمریکا از فتنه‌گران حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی‌ و سازمان جهنمی منافقین، استحاله شده‌ها و رقاصه‌ها در اردوگاه ضدیت با نظام قرار گرفتند. پیام مردم به خارجی‌های مداخله‌گر، به آمریکای جنایتکار، به رژیم صهیونیستی این بود که فضولی موقوف و نفرت ما با این کار از آنها چند برابر شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل بین‌المللی گفت: در کنفرانس ژنو 2 با فشار آمریکا، ایران را دعوت نکردند که در رابطه با مسئله سوریه است. الحمدالله ایران اسلامی هیچ نیازی به این مسئله ندارد اما بدانید بدون حضور ایران کنفرانس ژنو 2 شکست خورده است و راه به جایی نمی‌برد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: شما چه بخواهید و چه نخواهید، ایران امروز یک قدرت بزرگ در جهان اسلام است و حضور ایران در هر مجمعی که حضور یابد، حضور منطق و استدلال است و دنیای استکبار اینها را نمی‌خواهد.

وی افزود: تکفیری‌های آدمکش در سوریه روز به روز جنایت می‌کنند و تنها یک تکفیری، 350 نفر را کشته است. در لبنان، عملیات تروریستی انجام می‌دهند. در عراق هم عملیات تروریستی انجام می‌دهند. ما به دولت عراق خدا قوت می‌گوییم که با تروریست‌ها مقابله کرده و به مسئولین عراقی می‌گوییم تروریست‌ها را قلع و قمع کرده تا آرامش در عراق برقرار شود وگرنه تا اینها هستند، عراق روی آرامش را به خود نمی‌بیند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: سر نخ تمام اینها آمریکا است، آمریکا جهان اسلام را ناامن می‌خواهد و عامل اجرای توطئه‌های آمریکا، عربستان سعودی است. به صراحت خودشان گفتند که در جنایات لبنان و عراق حضور دارند.

خاتمی ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانانش برای رسیدن به اهداف شیطانی خود، حاضرند جهان اسلام را به آتش بکشند اما به فضل خدا نخواهند توانست.

وی خاطرنشان کرد: در این عرصه‌هاست که وجدان‌ها بیدار می‌شود و علمای اهل سنت به همراه علمای شیعه اعلام کنند این جنایتکاران خارج از اسلامند و با این کار خود، آبروی اسلام را خواهند خرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها