وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نیازمند صندوق خطرپذیری برای کارآفرینان هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دنیا با سرعت زیاد حرکت می کند و اگر نتوانیم فاصله ها را کم کنیم شکاف ما با دنیا بیشتر می شود.
کد خبر: ۶۲۹۴۱۸
نیازمند صندوق خطرپذیری برای کارآفرینان هستیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، «علی ربیعی» در هشتمین جشنواره ملی تجلیل از کارآفرینان برتر با اشاره به کاربرد فراوان مفهوم کارآفرینی در سال های اخیر افزود : دنیا با سرعت در حال حرکت است و ما حق نداریم در ماشینی بنشینیم که سرعت کمی داشته باشد و یا دنده عقب برود.

وی اضافه کرد: باید به نحوی حرکت کنیم که جامعه از رشد و پیشرفت محروم نشود و امروز مفهوم کارآفرینی موتور توسعه اجتماعی،  اقتصادی و حتی سیاسی کشورها است.

ربیعی ادامه داد: سودآوری تنها هدف کارآفرینی نیست و افراد باید جرات حرف زدن داشته باشند .

وی افزود: گام اول کارآفرینی خلاقیت و داشتن روحیه نقد و انتقاد است البته در حرکت‌های کارآفرینی دولت به جای مداخله گری باید نقش هدایت گر و باغبانی داشته باشد و از حرکت های کارآفرینی در کشور حمایت کند.

ربیعی ادامه داد: دولت در این زمینه تمام تلاش خود را طی 4 سال آینده به کار می گیرد و رئیس جمهور معتقد است باید یک نهضت فرهنگی برای جنب و جوش در جامعه فراهم کنیم که بتوانیم کشور را به سمت تعالی پیش ببریم زیرا اگر هنرمندان به ما بخندند حتما جامعه نیز به ما خواهد خندید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت در نظر دارد تا شرایط بهتری را برای حرکت کارآفرینی دنبال کند و در برنامه پنجم توسعه نیز در این زمینه پیش‌بینی هایی صورت گرفته است.

ربیعی با بیان اینکه دولت رفع موانع پیشرفت جامعه را در دستور کار دارد، گفت: البته این اقدامات به قیمت کارهای غیر کارشناسی نیست و باید صدای کارآفرینان در جامعه بیشتر شنیده شود.

ربیعی از راه اندازی بانک اطلاعات کارآفرینان، طراحی ایجاد نظام کارآفرینی و نظارت بر توسعه مراکز کارآفرینی به عنوان برنامه هایی نام برد که در برنامه 100 روزه پایه ریزی شد و در آینده نزدیک اجرایی می شود.

وی گفت: نیاز به صندوق خطرپذیری برای فعالیت کارآفرینان داریم که از معاون اول رئیس جمهور می خواهیم این موضوع را در دولت مطرح کند البته ایجاد صندوق خیران و وقف کنندگان کارآفرین نیز از دیگر برنامه های ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها