ثبت‌نام متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در آزمون سراسری 1392 از امروز به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۴۸۰

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا گفت: تعدادی از مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پس از اعلام نتایج آزمون ورودی 1392 برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها به صورت بدون آزمون(بررسی سوابق تحصیلی) صورت می‌گیرد، علاوه بر ظرفیت‌های تکمیل‌نشده در تعدادی از کدرشته‌های قبلی و پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید اعلام ظرفیت کرده‌اند.

حسین توکلی افزود: فهرست رشته‌های مرحله تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از بیست‌وپنجم آذر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی در مورد افرادی که می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت پیام‌نور و غیرانتفاعی‌ها ثبت‌نام کنند، توضیح داد: تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کرده‌اند، صرف‌نظر از این‌که در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده‌اند و داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه‌ای که روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: هر داوطلب می‌تواند حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های گروه آزمایشی مربوط (یکی از گروه‌های آزمایشی پنجگانه) انتخاب و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و از امروز تا پنجم دی از طریق سایت اینترنتی سنجش در تقاضانامه الکترونیک ثبت‌نام درج کند. وی ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی را حدود 270 هزار نفر ذکر کرد.

تبدیل واحدهای بین‌الملل پزشکی به پردیس خودگردان

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعیین تکلیف شعب بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کارگروهی برای این موضوع تعیین شده است که تکلیف این واحدها را مشخص می‌کند و ادامه کار آنها در قالب پردیس خودگردان تعریف می‌شود.

امیرمحسن ضیایی افزود: با توجه به تعداد بالای واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی و این‌که دانشگاه‌ها بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه می‌توانند از ظرفیت مازاد برای پذیرش دانشجو استفاده کنند و این واحدها محل پذیرش این دانشجویان است، نیاز است یک بررسی کامل برای این واحدها صورت گیرد.

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: کارگروهی برای این موضوع تعیین شده است و در آن تکلیف واحدها و دانشجویان را تعیین می‌کنند. البته کار این واحدها ادامه می‌یابد، اما از واحد بین‌الملل به پردیس‌های خودگردان بدل می‌شوند. ضیایی ادامه داد: بررسی‌های آزمون‌های جامع کشوری نشان داده است که نتایج این افراد در آزمون‌های ملی کمتر از دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ 2 در کشور نبوده است.

وی یادآور شد: قطعا شیوه آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در شعب بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی از آموزش پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در کشورهای مانند اکراین، ارمنستان و آذربایجان بهتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها