ملی پوش استقلال درباره اتفاقات اخیر زندگی ورزشی اش می گوید

بیگ زاده : میدان را خالی نمی کنم

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و ما برای کسب دوباره جام قهرمانی در این فصل هم‌قسم شده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۶۹۳۰
بیگ زاده : میدان را خالی نمی کنم


حرف و حدیث‌هایی که پس از انجام مراسم قرعه‌کشی جام جهانی و همگروه‌شدن ایران با آرژانتین در مورد هاشم بیگ‌زاده به راه افتاد، بیش از هر چیز اسباب رنجش خاطر این بازیکن را فراهم آورد و سبب شد موجی از نگرانی در مورد افت شدید این فوتبالیست به راه بیفتد. با این همه او در بازی با کاسپین قزوین خلاف این موضوع را ثابت کرد و تا اندازه زیادی خیال کادر فنی تیم استقلال و تیم ملی را راحت کرد. صحبت‌های او بیانگر این است که بیگ زاده درصدد است به تمام حرف و حدیث‌های پیرامون خودش پایان داده و با قدرت به کارش ادامه دهد. او هیچ تمایلی نداشت در باره خودش و مسی سوالی از او پرسیده شود و می‌گفت باید از این مسائل سال‌ها بعد یاد کرد و به آنها خندید.

شرایط استقلال خوب است؟

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و ما برای کسب دوباره جام قهرمانی در این فصل هم‌قسم شده‌ایم.

پس چرا برابر کاسپین قزوین بازی دلچسبی از استقلال شاهد نبودیم؟

طبیعی است. من بر خلاف منتقدانی که می‌گویند استقلال بد بازی کرد می‌گویم ما برابر تیمی ناشناخته که حتی فیلمی از آن نداشتیم بد کار نکردیم و یک گل زدیم و دو تا گل دیگرمان را هم داور بازی نپذیرفت و یک پنالتی را هم نگرفت. این در حالی بود که بازیکن حریف توپ را با دست زد و خلاصه با همین اشتباهات اگر داوری به ضررمان نمی‌شد و ما با چهار، پنج گل به دور بعد می‌رفتیم حالا این مسائل هم مطرح نمی‌شد.

اما قلعه‌نویی که خیلی از شما شاکی بود؟

حق دارد، او بیش از همه در این باره تحت فشار است. مردم کاری به اشتباه داوری و این مسائل ندارند. آنها به این فکر می‌کنند که چرا استقلال با یک گل این حریف دسته دومی را شکست داده است. ضمن این که تیم قزوینی هم از انگیزه و انرژی بالایی برخوردار بود و انصافا ​ خودم انتظار این بازی را از آنها نداشتم.

یک گل آفساید هم زدی؟

به نظرم گلم درست بود، اما به نظر داور بازی احترام می‌گذارم و حرفی در این باره ندارم. من آن شوت را به قصد دروازه زدم و در میان راه هم نه به کسی خورد نه کسی مانع دید دروازه‌بان شد، اما داور آن را نپذیرفت. به هر حال چند دقیقه بعد پاس گل دادم...

...خیلی‌ها انتظار داشتند بعد از آن حملات اینترنتی به شما در فیسبوک، اصلا بازی نکنی! چه شد که توانستی برای استقلال بازی کنی و پایه‌گذار برد تیمت هم بشوی؟

کتمان نمی‌کنم که فردای آن برنامه تلویزیونی خیلی ناراحت بودم، اما در ادامه با دلگرمی دوستانم از جمله آقای قلعه‌نویی، بازیکنان و رفقای دیگرم توانستم به شرایط خوبی برسم و با قدرت تمرین کنم.

چه فکری کردی؟

خب این مسائل برای هر کسی ممکن است پیش نیاید و همین که خیلی سریع عده زیادی از مردم با دلگرمی دادن، مرا به آینده امیدوار کردند توانستم همه آن اتفاق‌ها را فراموش کنم. البته من خودم آدمی نیستم که میدان را خالی کنم. ما آذری‌ها به این راحتی میدان را خالی نمی‌کنیم. من هم نه این بار بلکه در هیچ مرتبه دیگری برابر سختی‌های زندگی سر خم نمی‌کنم...

قبلا هم این روحیه را داشتی؟

به دفعات، همین پارسال که من به تیم ملی دعوت شدم و آقای کرش مرا به اردو برد خیلی‌ها برایم حرف و حدیث ساختند. من در آن برهه مصدوم بودم و رفتم این موضوع را با ایشان در میان گذاشتم، او هم به من گفت برو استراحت کن تا هر چه سریع‌تر بهبود یابی. در آن فاصله علی حمودی به اردو دعوت شد تا جای من را بگیرد. خیلی از آنها که با من دشمنی دارند نوشتند که از اول هم قرار بوده علی به تیم ملی دعوت شود و هاشم اشتباهی به اردو رفته است...! حرفی که واقعا درمورد مربی بزرگی چون کرش خنده‌دار بود. آن زمان هم عده‌ای قصد داشتند مرا تخریب کنند، اما با ورود ایران به دور برگشت بازی‌ها، من باز هم از سوی کرش دعوت شدم و افتخار می‌کنم که برابر کره هم در میدان حضور داشتم.

الان هم حساب ویژه‌ای روی تو باز کرده است.

از این بابت خیلی خوشحالم و بار مسئولیتم سنگین‌تر شده است. همین یک ماه پیش که مصدوم بودم او به خاطر من با آقای قلعه‌نویی حرف زد و گفت من نیاز به بدنسازی دارم و اگر بدنسازی نکنم باز مصدوم می‌شوم. این نشان می‌دهد کرش به من فکر می‌کند و همین برای من کافی است تا خیلی سریع از قید مشکلات کوچکی که در آن چند روز برایم بوجود آمد خلاص شوم.

در کل آدم شوخی هستی؟

بله، اما با دوستانم شوخی می‌کنم و سعی می‌کنم شوخی‌هایم باعث ناراحتی کسی نشود، اما در آن چند روز رفتاری که با من شد هیچ شباهتی به شوخی نداشت و در واقع عده‌ای با هدف این کار را شروع کردند و این مشکل یکمرتبه بزرگ شد.

چه درسی از این موضوع گرفتی؟

برایم خیلی خوب بود... همیشه تجربه سخت بدست می‌آید و من در این مورد خاص واقعا این مساله را احساس کردم. این که با آنهایی که جنبه شوخی ندارند شوخی نکنم و فکر نکنم همه مثل خودم هستند...

...منظورت کیست؟

نمی خواهم از کسی اسم ببرم و اسم هم نخواهم برد. حرف من کاملا واضح است و مشخص...

...قلعه نویی به تو ایراد گرفت که چرا در آن برنامه شرکت کردی؟

امیرخان بیشتر از هر چیزی نگران من بود که جا دارد بابت این مسأله از او تشکر کنم. آقای قلعه‌نویی به من گفت در سال منتهی به جام جهانی باید با احتیاط‌تر رفتار کنم و همانقدر که در تمرینات و مسابقات دقت داشته باشم باید در کردارم هم دقت کنم. او گفت که حضور در جام جهانی می‌تواند اثراتش را تا پایان عمر در زندگی‌ام نشان دهد و از این بابت نباید این فرصت را به آسانی از دست بدهم.

حالا در مورد قرعه ایران چه نظری داری؟

فکر می‌کنم قرعه ما برعکس خیلی‌ها که آن را آسان می‌دانند خیلی هم سخت است. ما با قهرمان آفریقا و تیم ملی آرژانتین بازی داریم و باید با تیم متحول شده بوسنی بازی کنیم. آنها که بازی‌های این تیم را در دور مقدماتی جام جهانی دیده‌اند می‌گویند که خیلی قدرتی و تکنیکی بازی می‌کند. در کل در جام جهانی تیم آسان وجود ندارد و ما هم اگر می‌خواهیم بازی‌های درخور توجهی برگزار کنیم باید هر طور شده از این تیم‌ها امتیاز بگیریم.

بازی با آرژانتین را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

از الان درباره آن بازی‌ها حرف زدن درست نیست. ​ فقط می‌توانم در رتبه‌بندی بگویم که آرژانتین قوی‌ترین تیم گروهمان است و دو تیم دیگر در یک سطح هستند و ما باید بیشتر توان‌مان را برای امتیاز گرفتن از نیجریه و بوسنی بگذاریم.

برنامه خودت در آن بازی‌ها چیست؟ ظاهرا کسی در پست تو نیست که کرش به او به اندازه تو اعتقاد داشته باشد.

من در هر دو جناح تیم ملی بازی می‌کنم و در هر دو پست هم بازیکنان خوبی حضور دارند که من هم مثل دیگران تلاش کنم تا برای جام جهانی همچنان جزو بازیکنان تیم ملی باشم.

فکر می‌کنی ایران از گروه خود صعود می‌کند؟

خیلی امید دارم. چون بچه‌های تیم ملی را می‌شناسم و اتفاقا خیلی‌هایشان هم هم‌تیمی‌ام در استقلال هستند. ما باید در این دوره فارغ از اسامی تیم‌های گروهمان برای نخستین بار به دور دوم برسیم.

فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان جام جهانی شود؟

تا جام شروع نشود نمی‌توان قاطعانه حرف زد. اسپانیا تیم خوبی دارد و از طرفی برزیل هم که میزبان است و قطعا حساب ویژه‌ای برای کسب جام باز کرده است. آلمان هم این بار با انگیزه‌های زیادی به جام آمده، اما تاکنون هر بار جام در آمریکای جنوبی برگزار شده از تیم‌های همان قاره قهرمان مشخص شده است و فکر کنم این بار هم یکی از همان تیم‌ها قهرمان شوند.

در لیگ خودمان چطور؟

ما در این اواخر که تیم‌مان تکمیل‌تر شده بهتر تمرین می‌کنیم و امید زیادی داریم بار دیگر مثل فصل پیش جام را از آن خودمان کنیم.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها