تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت تا یک ماه آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پنجاهمین جلسه شورای عالی بیمه و دومین جلسه ‌آن در دولت یازدهم گفت: در این جلسه بنا شد قیمت واقعی خدمات سلامت تا یک ماه آینده مشخص شود.
کد خبر: ۶۲۱۳۶۳
تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت تا یک ماه آینده

به گزارش  فارس، علی ربیعی در خصوص مصوبات دومین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور در دولت یازدهم گفت: در این جلسه در خصوص یکپارچگی عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر پایه، صندوق‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه پایه سلامت موضوعاتی مطرح و مقرر شد دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری و هماهنگی نمایندگان سایر اعضا و زمان‌بندی اجرای کامل برنامه‌ها را در زمان معین و در سرفصل‌های پیشنهادشده، مشخص کند.

وی افزود: شیوه محاسبه قیمت تمام شده، حق‌العلاج (ویزیت) از سوی دبیرخانه شورای عالی ارائه و مقرر شد هریک از اعضا تا تاریخ سی‌ام آذر پیشنهاد کارشناسی خود را شامل شیوه و محاسبه قیمت و مبلغ ریالی را به دبیرخانه شورای عالی ارسال کند.

ربیعی تصریح کرد: در خصوص محاسبه قیمت تمام شده هتلینگ بیمارستان‌ها مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی تا پایان این ماه پیشنهاد کارشناسی خود را شامل مدل، شیوه و محاسبه قیمت و مبلغ ریالی به دبیرخانه شورای عالی ارسال کند.

به گفته ربیعی، استقرار پایگاه اطلاعات بیمه‌ای ایرانیان و پوشش فراگیر و رفع همپوشانی بیمه در سطح کشور ظرف مدت سه ماه، ارائه اردوی عقد قراردادهای یکسان منعقده با واحدهای ارائه خدمات و مراقبت‌های سلامت ظرف مدت شش ماه، دستورالعمل یکسان رسیدگی به اسناد پزشکی، دستورالعمل‌های نظارتی و یکسان‌سازی ضوابط ظرف مدت شش ماه، خرید راهبردی و بازنگری بسته بیمه پایه با رویکرد سلامت‌نگر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ آیین‌نامه از جمله پیشنهادات جلسه روز گذشته شورای عالی بیمه خدمات درمانی بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این‌که متاسفانه طی 18 سال گذشته قیمت واقعی خدمات اعلام نشده است، گفت: بنا داریم این قیمت‌ها را به صورت واقعی اعلام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها