حدادعادل خطاب به وزیر آموزش و پرورش نامه نوشت

آمادگی فرهنگستان زبان فارسی برای احیای زنگ انشاء

رئیس فرهنگستان زبان فارسی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای گنجاندن درس‌های مطالعه، گفت‌وگو و انشاء خواستار احیای زنگ انشاء در مدارس کشور شد.
کد خبر: ۶۱۴۶۲۱

به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل، در نامه‌ای به علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در آیین بازگشایی مدارس در روز نخست سال تحصیلی جدید به اهمیت درس انشا، در افزایش توان یادگیری دانش‌آموزان پرداخت و خواستار احیای زنگ انشاء در مدارس کل کشور شد.

در این نامه آمده است: با عنایت به سخنان رئیس‌جمهور محترم در روز بازگشایی مدارس و انتقاد ایشان از ضعف نگارشی دانش‌آموزان و پیشنهاد افزودن سه درس انشاء، کتابخوانی و نقد و گفت‌وگو در برنامه درسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی از این سه پیشنهاد حمایت می‌کند و آنها را در جهت تقویت زبان ملی و همسو با اهداف فرهنگستان می‌داند.

حدادعادل در ادامه نامه خود آورده است: به آگاهی می‌رساند فرهنگستان در جهت تعامل و کمک به آموزش و پرورش، دو سال است که گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی را تأسیس و اصلاح کتاب‌های درسی مطابق مصوبات فرهنگستان و نقد و بررسی برنامه‌های درسی را در اولویت کاری خود قرار داده است. گروه یادشده در دو حوزه انشاء و کتابخوانی گزارش «بررسی و آسیب‌شناسی درس انشاء در مدارس» و گزارش «پرلز (مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن) و نقش آن در ارتقای مهارت‌های زبانی در ایران» را تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.

رئیس فرهنگستان در بخش دیگری از این نامه، خطاب به وزیر آموزش و پرورش یادآور شده است: اکنون و با توجه به تاکید رئیس محترم جمهور و ضعف شدید دانش‌آموزان در حوزه‌های یادشده و گزارش‌های پیوست دستور فرمایید دروس زبان و ادبیات فارسی به گونه‌ای طراحی شود که این ساعت‌ها به نظام آموزشی بازگردد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز آمادگی کامل دارد تمام توان علمی خود را برای کمک به تهیه برنامه یا محتوای آموزشی در اختیار آن وزارتخانه قرار دهد.

پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مراسم آغاز سال تحصیلی، خواهان ایجاد زنگ کتاب، زنگ گفت‌وگو و زنگ انشاء در مدارس کشور شده بود. وی گفته بود: من از آموزش و پرورش و فرهنگیان درخواست دارم که زنگ کتاب را ایجاد کنند و ساعتی را در طول هفته یا ماه به کتابخوانی دانش‌آموزان و توضیح خلاصه آنچه که دانش‌آموز خوانده، اختصاص دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها