راهکار مقامات «جزایر فارو»:

واردات عروس به منظور افزایش جمعیت

افزایش ۲۰۰ نفری جمعیت مردان نسبت به زنان در «جزایر فارو»، مقامات این جزایر دانمارکی را بر آن داشت تا برای برقراری تعادل میان جمعیت زنان و مردان پیشنهاد وارد کردن «عروس» را به این منطقه بدهند.
کد خبر: ۶۰۹۴۰۸

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- اکثر زنان جوان اهل جزایر فارو (حدفاصل بین نروژ و ایسلند) این جزیره خودمختار را به قصد ادامه تحصیل ترک کرده و نیمی از آنان نیز به زادگاه خود بازنگشته‌اند.
«هرمان اسکارسون»، مشاور ارشد و سابق مسائل اقتصادی هشدار داد: جمعیت این جزایر خود مختار تا سال ۲۰۲۳ میلادی از ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر به ۳۷ هزار نفر کاهش خواهد یافت. در این وضعیت که زنان جوانی برای به دنیا آوردن فرزند وجود ندارند آیا حیات جزایر فارو ادامه می‌یابد؟
به همین دلیل برخی مردان ساکن جزایر فارو، چاره کار را در وارد کردن همسران خارجی به ویژه از کشورهای آسیای شرقی نظیر فیلیپین و تایلند دیده‌اند.
ایسنا به نقل از شبکه بی‌بی‌سی گزارش کرده که از سال ۲۰۰۶ میلادی شمار شهروندان زن فیلیپینی و تایلندی در جزایر فارو دو برابر شده و به ۲۰۰ نفر رسیده است که این رقم آن‌ها را در زمره بزرگ‌ترین جوامع خارجی در این جزایر قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها