وزیر ارشاد خبر داد:

رشد 9 برابری انتشار کتاب

مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما شامگاه دوشنبه 15 مهرماه در محل خانه سینما و با حضور 28 صنف از 29 صنف این نهاد صنفی برگزار شد که طی آن اساسنامه اصلاح شده خانه سینما به تصویب رسید و ضمن ابقای هیأت مدیره فعلی تا سه ماه دیگر، دو صنف نیز به اصناف تحت پوشش خانه سینما پیوستند.
کد خبر: ۶۰۴۵۵۸
اساسنامه جدید خانه سینما تصویب شد

 

به گزارش مهر، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در ارتباط با موارد مطرح شده در مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما در پایان این جلسه گفت: در این مجمع سه دستور جلسه مد نظر ما بود. دستور اول با رای مجمع عمومی از موضوع کار خارج شد و بر اساس آن انتخابات هیات مدیره خانه سینما برگزار نشد و هیات مدیره فعلی سه ماه ابقا شدند.

وی افزود: در طول این سه ماه هیات مدیره وظیفه دارد ثبت اساسنامه قانونی تصویب شده را پس از طی مراحل قانونی آن و آگهی در روزنامه جمهوری اسلامی را دنبال کند و بر اساس این اساسنامه سه ماه بعد مجمع عمومی دیگری برگزار شده که در آن انتخابات هیات مدیره برگزار خواهد شد.

توحیدی ادامه داد: همچنین هیات مدیره ماموریت دارد در تشکیل مجامع عمومی اصناف عضو خانه سینما و انتخاب شورای مرکزی و هیات مدیره نظارت کند. همچنین نمایندگان اصناف که در مجمع عمومی سه ماه بعد حضور پیدا می کنند باید عضو هیات مدیره و یا شورای مرکزی جدید باشند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره دستور دوم این مجمع توضیح داد: در دستور دوم پیشنهاد تقاضای عضویت دو صنف طراحان جلوه ویژه بصری و کانون طراحان تبلیغاتی و روابط عمومی سینمای ایران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای مجمع نسب به عضویت این دو کانون رای مثبت دادند. بر همین اساس اصناف 30 و 31 عضو خانه سینما امشب به خانواده خانه سینما پیوستند.

وی افزود: در سومین دستور اساسنامه اصلاح شده پیشنهادی هیات 7 نفره مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. با توجه به اینکه این اساسنامه در جلسه غیر رسمی 6 مردادماه یک بار مورد تصویب قرار گرفته بود و همچنین در جلسات پیش مجمع درباره آن گفتگو شده بود کل اساسنامه در مجمع فوق العاده امروز به تصویب رسید.

توحیدی درباره اصلاح دو بند از اساسنامه توضیح داد: در این دو بند شرایط انتخاب شدگان در هیات مدیره مطرح شد و به تصویب رسید که بر اساس آن بند التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و تابعیت جمهوری اسلامی ایران به شرایط انتخاب شدگان اضافه شد.

عضو هیأت مدیره خانه سینما تاکید کرد: اساسنامه مورد تصویب به ارشاد ارسال می شود تا در مرجع ذیصلاح خود یعنی هیات رسیدگی و نظارت مورد بررسی قرار گیرد و ابلاغ شود. اگر هیأت رسیدگی مواردی را برای اصلاح تشخیص دهد آن ها را به خانه سینما اعلام می کند و بر این مبنا ما باید رای مجمع عمومی را بگیریم و پس از آن اساسنامه را در ثبت شرکت ها به ثبت برسانیم.

توحیدی در ادامه گفت: این مجمع عمومی بسیار منظم و باشکوه و با حضور 28 صنف از 29 صنف خانه سینما برگزار شد و این مجمع نقطه پایانی بود به روندی که به دستور انحلال خانه سینما در 13 دی ماه سال 90 داده شده بود. این روند با تدبیر مناسب دولت یازدهم، وزیر محترم ارشاد و رئیس مدبر سازمان سینمایی، ناظر ارشاد و همکاری کمیسیون فرهنگی به پایان رسید.

وی ضمن اینکه اظهار امیدواری کرد تا این تجربه دو ساله سرمایه آینده سینمای ایران باشد، گفت: شاید اگر با یک نگاه خوشبینانه به موضوع بنگریم عدو سبب خیر شده است. این دو سال باعث شد که اصناف از این پس با کوشش و با اتکا به قانون و از طریق رفتار قانونی نهاد صنفی خود را احیا کنند. این تجربه جدی برای جامعه صنفی ایران است.

توحیدی در پایان عنوان کرد: از کسانی که در طول 2 سال کوشیدند با عقلانیت به کمک خانه سینما بیایند تشکر می کنم. از نیروی انتظامی، دیوان عدالت اداری، مجلس شورای اسلامی که به نحوه مطلوب توانستند این موضوع را جمع کرده و آن را به نفع سینمای ایران به پایان برسانند سپاسگزاری می کنم و همچنین از مطبوعات و رسانه ها که بدون حضور آنها این راه دشوار طی نمی شد.

وی در ارتباط با چند صنف دیگر که عضو خانه سینما نیستند گفت: اصناف قانونی امروز همه در این مجمع شرکت کردند حتی صنوفی که دوستان عنوان می کردند که در تشکل آنها هستند امروز صورتجلسه مجمع را امضا کردند. ما سه صنف دوپاره (فیلمنامه نویسان، تهیه کنندگان و دستیاران فیلمبردار) داریم که این اصناف با برگزاری مجمع عمومی صنوف خود یکپارچه می شوند و در مجمع عمومی بعدی خانه سینما به شکل یکپارچه شرکت می کنند.

در ابتدای مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما، محمد حیدری نماینده سازمان سینمایی در مجمع نامه ای را خطاب به مجمع قرائت کرد که در ذیل متن این نامه آمده است:

ضمن تبریک مجدد بازگشایی خانه سینما و سپاس فراوان از زحمات بسیار هیات مدیره محترم در خصوص صبوری و عبور مدبرانه از ورطه مشکلات و مسائل پیش آمده، لازم است یادآوری کنم با توجه به مأموریت اینجانب به عنوان ناظر و نمایندة سازمان سینمایی در فرآیند برگزاری مجمع عمومی و نظر به اینکه کلیه مراحل تشکیل مجمع عمومی مورخ 92/7/15 منطبق با قانون صورت پذیرفته و کلیه صنوف عضو با تحویل مدارک و دریافت رسید از امکان شرکت در این جلسه عمومی برخوردارند توجه آن هیئت مدیره محترم را به نکات زیر جلب می کنم.

1 – از آنجا که بر مبنای اساسنامه پیشنهادی ( موضوع بند 3 دستور جلسه مجمع ) شیوه برگزاری مجامع آتی و انتخاب هیئت مدیره تغییر می کند و در حال حاضر انتخابات شورای مرکزی صنوف به دلیل تعطیلی خانه سینما برگزار نشده است و نظر به تقاضای تعداد زیادی از صنوف توصیه می گردد بند انتخاب هیئت مدیره از دستور جلسه امروز در صورت تصویب مجمع خارج گردد و انتخاب هیئت مدیره جدید پس از طی مراحل ثبت قانونی اساسنامه و برگزاری مجامع عمومی اصناف به سه ماه آینده موکول شود .

بدیهی است که در فاصله برگزاری این مجمع  تا مجمع بعدی هیئت مدیره محترم فعلی خانه سینما مسئول ادارة خانه سینما بوده و انجام ثبت مراحل قانونی اساسنامه و نظارت بر برگزاری مجامع عمومی صنوف را بر عهده خواهد داشت.

2 –  توصیه می شود در راستای رفع دغدغه دولت و نمایندگان محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مفاد مادة 12 اساسنامة پیشنهادی موضوع " التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه " افزوده شود. همچنین در بند یک مادة مذکور قید "ایران" به جمهوری اسلامی ایران تغییر یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها