احمدی مقدم در دیدار با سینماگران:

فیلم‌های گیشه‌ای پلیسی مطلوب ما نیست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما به دنبال فیلم هایی هستیم که بتواند علاوه بر شناسایی ریشه های جرم ، در این زمینه موجب کاهش وقوع جرم هم بشود و فیلم های گیشه ای پلیسی مطلوب ما نیست.
کد خبر: ۶۰۰۸۳۶
فیلم‌های گیشه‌ای پلیسی مطلوب ما نیست

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در دیدار با تعدادی از سینماگران پلیس هوشمند را پلی میان پلیس جامعه گرا و اقتدارگرا خواند و افزود: در همین زمینه اگر قرار است هنرمندی در موضوعات پلیسی فیلمی بسازد باید به افکار عمومی اعتنا کند.

وی اختلاف نظر میان هنرمندان و اهل سینما را طبیعی خواند و گفت: فقط باید مراقب باشیم تا این اختلافات به تعارض و درگیری منجر نشود.

فرمانده ناجا افزود: باید پلیسی را به مردم نشان داد که باور پذیر جامعه باشد.

وی با اشاره به عرصه هایی که اصحاب سینما می توانند با نیروی انتظامی همکاری کنند گفت: برای نمونه یکی از مشکلات کشور نزاع است که 67 درصد قتل های کشور بر اثر نزاع و غیر عمد صورت می گیرد و هنرمندان در همین زمینه می توانند ورود پیدا کنند و آستانه تحمل اجتماعی را بالا ببرند.

احمدی مقدم در همین زمینه برخی سریال ها و فیلم های ساخته شده در دهه اخیر را مثبت خواند و گفت: یکی از عوامل کاهش قتل در 15 سال اخیر می تواند همین اقدامات هنری باشد.

وی در این نشست با انتقاد برخی هنرمندان مبنی بر این که نیروی انتظامی آمار و اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها نمی گذارد مواجه شد که در پاسخ گفت: ما هیچ منعی از در اختیار گذاشتن این گونه آمارها نداریم و حاضریم به اصحاب سینما سوژه هم بدهیم.

احمدی مقدم افزود: اعتقاد ما این است که دستگاه های فرهنگی باید آستانه تحمل شان را در مواجهه با اهالی سینما بالا ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها