جویبار، شهرستان بدون غرقی

رشد 10 درصدی غرق شدگان در خزر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از اول خرداد تا پایان شهریور ماه سالجاری تعداد 198 نفر در سواحل دریای خزر غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۰۰۶۲۳
رشد 10 درصدی غرق شدگان در خزر

علی عباسی امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد 181 نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: از این تعداد، شهریور با 68 مورد، تیر با 63، مرداد با 45 و خرداد با 22 مورد به ترتیب دارای بیشترین آمار غرقی است.

جویبار، شهرستان بدون غرقی

وی افزود: بر اساس گزارش ثبت شده شهرستان های محمودآباد با 54 (49 مرد و 5 زن) ، بابلسر با 29 مورد همگی مردو نوشهر با 29 ( 26 مرد و 3 زن)،نور با 23 مورد (22 مرد و یک زن) دارای بیشترین آمار غرقی و جویبار بدون غرقی است.

41 درصد غرق شدگان جوان هستند

عباسی تصریح کرد: بیشترین سنین غرق شدگان را 21 الی 30 سال با 82 مورد و کمترین آن زیر 10 سال با دو مورد اعلام کرد.

این مقام اجرایی استان، شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر و... از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست.

عباسی افزود: با توجه به اینکه 86درصد از مغروقین از قشر غیر بومی و مسافر هستند لذا به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

338 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در مازندران واقع شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها