دقیقی : تراکتور ، نیم فصل آرمانی می شود

کد خبر: ۶۰۰۵۶۱
دقیقی : تراکتور ، نیم فصل آرمانی می شود

از بازیکنانی است که این فصل به جمع تراکتورسازان تبریزی اضافه شده است، اما با توجه به آشنایی‌اش با فضای فوتبال این شهر سردسیر، می‌خواهد کمک حال محبوب‌ترین تیم فوتبال آذری‌زبانان ایران باشد.

او در این گفت‌وگو از بدشانسی‌های این فصلش در شروع مسابقات و هم‌تیمی‌هایش در تبریز و برنامه‌هایی که برای رسیدن به خواسته‌هایش در ذهن دارد، صحبت کرد و آرزو دارد همراه هم‌تیمی‌هایش با کسب یک جام در پایان فصل، بار دیگر سهمیه آسیا را برای تبریز و هواداران پرشور این تیم به ارمغان آورند.

تراکتورسازی فصل را آن‌طور که انتظار می‌رفت آغاز نکرد، دلیلی داشت؟

متاسفانه ما به‌رغم تلاش همه اعضای تیم فصل را با بدشانسی شروع کردیم و از همان هفته اول که با پرسپولیس بازی داشتیم با ناداوری کارمان گره خورد. البته در ادامه از نظر داوری کمتر به مشکل برخوردیم، اما مشکلات دیگری سراغ‌مان آمد که اجتناب‌ناپذیر بود.

چه مشکلی؟

خب، ما با از دست دادن چند بازیکن مثل بائو، کریمیان یا خود من که پنج هفته از مسابقه‌ها دور بودم در رسیدن به اهداف مان ناکام ماندیم و نشد آن طور که انتظار می‌رفت، کار کنیم.

اما تراکتورسازی که در فصل نقل و انتقالات یکی از تیم‌های موفق لقب گرفت، چطور از این نظر به مشکل برخورد؟

یکی از دلایل نتیجه نگرفتن ما همین تغییرات کلی در تیم بود. من به همراه علی کریمی، انصاری‌فرد، بائو، لک، ربیعی‌خواه و فرشید طالبی بازیکنان جدید تراکتورسازی بودیم که با اضافه شدن به این تیم نیاز به هماهنگ شدن داشتیم و این مساله هم زمان‌بر است و کارمان را دشوار کرد و نتوانستیم نتایج لازم را کسب کنیم.

در بازی با داماش یک موقعیت تک به تک را از دست دادی، در آن صحنه چه اتفاقی رخ داد؟

من پس از پنج هفته دوری تازه به میادین بازگشته بودم و شاید تمرکز کافی نداشتم. البته این توجیه مناسبی برای از دست دادن آن موقعیت نیست. چون من در بازی قبل یک پاس گل دادم و یک گل هم زدم. من سخت‌تر از این موقعیت‌ها را به گل تبدیل کرده‌ام، اما گاهی در فوتبال از این قبیل صحنه‌ها رخ می‌دهد که بازیکن را شرمنده هواداران می‌کند. خودم هم باور نمی‌کردم چطور آن ضربه را آن قدر بد زدم، اما قول می‌دهم از خجالت هواداران تبریزی درآیم.

مردم تبریز در کوچه و خیابان به تو چه گفتند؟

(خنده تلخ سعید) خب ناراحت بودند و من هم به آنها حق می‌دهم که از من دلخور باشند، اما جبران می‌کنم. ضمن این‌که بازی در رشت آن هم روی چمن مصنوعی بود که ما به آن عادت نداریم.

چقدر با جو فوتبال تبریز آشنایی؟

من از شهرداری تبریز به تراکتور آمدم و بخوبی با حساسیت‌های مردم این شهر روی تیم‌شان آشنا هستم.

دلیل مصدومیتت چه بود؟

قبل از شروع دومین بازی‌مان در لیگ برتر، وقتی برای گرم کردن وارد زمین شدم از ناحیه کمر احساس درد کردم و همان مشکل از هفته دوم تا پنجم مرا از مسابقات دور کرد و حالا خوشحالم که به شرایط مطلوب دست پیدا کرده‌ام.

پیش از این هم شاگرد مجید جلالی بودی؟

بله، در تیم صبا باتری همراه ایشان قهرمان جام حذفی شدیم و من در آن زمان نوزده ساله بودم.

این ناهماهنگی بین بازیکنان چه زمانی برطرف خواهد شد؟

فکر می‌کنم ما هفته به هفته در لیگ، هماهنگ‌تر می‌شویم و این مساله کمک‌مان خواهد کرد تا در ادامه راه، نتایج مد نظرمان را کسب کنیم.

این هماهنگی برای آسیا کامل می‌شود؟

صددرصد تا آن زمان شرایط بهتر خواهد شد. اصلا تیم ما با این بازیکنان برای موفقیت در آسیا بسته شده و ما هدف‌مان این است که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نماینده شایسته‌ای برای تبریز و ایران باشیم و از گروه‌مان صعود کنیم. بازیکنانی که این فصل به تراکتورسازی آمده‌اند دارای تجربه بالای باشگاهی و ملی هستند و این موضوع به ما کمک خواهد کرد در این مسیر به مشکلات کمتری بربخوریم.

تراکتورسازی هم مشکل مالی دارد؟

این مشکل با توجه به شرایط کلی اجتماع و تحریم‌هایی که برای مملکت‌مان در نظر گرفته شده، فقط مختص ما نیست و تقریبا تمام تیم‌ها با این قضایا درگیرند. شکرخدا مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای رفع دغدغه بازیکنان هر کاری از دست‌شان برمی‌آمده انجام دادند و من هم ممنون‌شان هستم.

با توجه به پستی که در تیم داری، کار کردن با علی کریمی باید برایت اهمیت زیادی داشته باشد، این طور نیست؟

البته که این طور است. علی کریمی از اسطوره‌های فوتبال ایران است و همه بازیکنان تراکتورسازی نه فقط درون زمین مسابقه بلکه در طول هفته از حضور او در تیم استفاده می‌کنند. من هم درون زمین خوشحالم که کنار او هستم و امیدوارم همکاری من و علی در نهایت به موفقیت تراکتورسازی تبدیل شود.

انصاری‌فرد جای تو را در خط حمله تنگ نمی‌کند؟

خیر، من هرگز از رقابت هراسی نداشته‌ام و کریم هم از بازیکنان خوب تراکتور است که اتفاقا من و او با هم ارتباط خوبی داریم و کنار هم بازی می‌کنیم و از این بابت مشکلی نداریم.

پیش‌بینی‌ات برای قهرمان این فصل چیست و کدام تیم‌ها را مدعی کسب این عنوان می‌دانی؟

غیر از خودمان که فکر می‌کنم از نیم‌فصل دوم در قواره‌های اصلی تراکتورسازی ظاهر خواهیم شد، معتقدم تیم‌های استقلال، سپاهان، فولاد و پرسپولیس هم این شانس را دارند که در پایان این لیگ عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

رقیب اصلی‌تان کدام است؟

هر چهار تیم تقریبا شرایط برابر دارند.

به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

قطعا، تلاش می‌کنم نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کنم و همراه تیم ملی به جام جهانی بروم.

محمدرضا مدنی ‌/ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها