فوت و فن نگهداری از صیفی، سبزیجات و مواد غذایی

به سبزی‌های خانه‌تان جان تازه‌ای دهید

به گفته مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه، خانواده‌ها نه تنها باید از خرید رشته‌های آش و ماکارونی‌هایی که به رنگ خاکستری درآمده و خرد شده‌اند پرهیز کنند بل که لازم است بدانند گذاشتن نان داغ روی روزنامه نیز خطرناک است.
کد خبر: ۵۹۸۰۲۳

مینا کاویانی هشدار داد: هرگز از روزنامه برای نگهداری نان استفاده نکنید زیرا جوهر سمی موجود در روزنامه در تماس با نان گرم به نان منتقل می‌شود که تبعات زیادی در پی دارد.
به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- وی افزود: گروه نان و غلات تأمین کننده اصلی انرژی بدن محسوب می‌شود بنابراین خرید و نگهداری این مواد غذایی ترجیحاً باید از فروشگاه‌ها و نانوایی‌هایی باشد که اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند.
این کار‌شناس ارشد تغذیه اظهار داشت: قبل از اینکه نان را در بسته‌بندی قرار دهیم باید اجازه دهیم داغی آن از بین برود سپس آن را در پارچه‌ای تمیز بپیچیم و از کیسه نایلونی استفاده نکنیم، زیرا کیسه نایلونی نیز اجازه تبادل هوا را نمی‌دهد و فسادپذیری و کپک زدن نان را تسریع می‌کند.
کاویانی با بیان اینکه اغلب خانواده‌ها نان تازه و نرم را برای خوردن ترجیح می‌دهند گفت: برای جلوگیری از مانده شدن و خروج آب نان بهتر است نان را در تکه‌های کوچک برش داده و در بسته‌بندی‌های یکبار مصرف در فریزر نگهداری کنیم.
وی تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ضایعات نان در کشور ما بالاست بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان نان را روزانه خریداری کنید.
این کار‌شناس ارشد تغذیه در مورد نگهداری انواع بیسکوئیت و فراورده‌های آن گفت: بهتر است این مواد غذایی در ظرف غیرقابل نفوذ و در جای خشک و تاریک نگهداری شود و ترجیحاً آرد گندم هم در یک ظرف دربسته در جای تاریک و ترجیحا یخچال نگهداری شود.
وی به افراد توصیه کرد که از خرید رشته‌های آش و ماکارونی که به رنگ خاکستری درآمده و خرد شده است خودداری کنند چون اینها نشانه فاسد شدن آن است. البته ماکارونی‌هایی که با عصاره سبزیجات تغییر رنگ داده‌اند از این قاعده مستنثنی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها