دزد حرفه‌ای، پول و طلای همسایه‌ها را می‌دزدید

مردی که شبانه با ورود به خانه همسایگانش در شیراز، طلا و پول آنها را سرقت می‌کرد، دستگیر شد و به دزدی‌های سریالی اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۹۷۵۵۷
دزد حرفه‌ای، پول و طلای همسایه‌ها را می‌دزدید

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه اش خبر داد.

با تشکیل پرونده‌ای دراین باره و تحقیق از شاکی معلوم شد او و خانواده‌اش به مهمانی رفته بودند و نیمه‌شب که بازگشته‌اند، متوجه به هم ریختگی خانه و سرقت پول، کارت اعتباری بانکی، طلا و لپ‌تاپ شده‌اند.

وی افزود: در پی این شکایت و حضور ماموران در محل سرقت، شواهد نشان می‌داد سارق با محل سرقت آشنایی داشته است بنابراین جستجوی پلیس برای دستگیری سارق فراری و کشف اموال مسروقه ادامه یافت تا این که چند روز بعد افراد دیگری که ساکن همان مجتمع بودند با مراجعه به پلیس آگاهی و ارائه شکایت عنوان کردند وقتی از مهمانی یا مسافرت به خانه باز گشته‌اند، متوجه سرقت اموالشان شده‌اند.

ردپای مرد همسایه در دزدی‌های سریالی

رئیس پلیس آگاهی استان فارس یادآور شد: با افزایش شکایت ها، ماموران عازم محل شده و متوجه شدند شیوه سرقت‌ها با شیوه نخستین سرقت مطابقت دارد و به نظر می‌رسد دزد منازل یک نفر است.

در ادامه، ماموران احتمال دادند سارق ممکن است از ساکنان مجتمع مسکونی باشد که دزدی‌های سریالی در آنجا رخ می‌دهد.

بنابراین رفت و آمد ساکنان مجتمع را زیر نظر گرفتند تا این که چند روز پیش به یکی از ساکنان که مرد جوانی بود ظنین و متوجه شدند او در چند روز متوالی از همسایه‌هایی که اموالشان به سرقت رفته بود از وضع رسیدگی به پرونده شان سوال‌ می‌کرده است.

کشف اموال مسروقه ازخانه متهم

حیدری خاطرنشان کرد: ماموران با اطلاع از این موضوع، اطمینان یافتند مرد همسایه باید در سرقت‌ها نقش داشته باشد و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند و در بازرسی از خانه اش بخشی از اموال مسروقه از جمله طلا، لپ تاپ، کارت‌های اعتباری بانکی و دوربین عکاسی کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به جرمش اعتراف کرد.

در ادامه مشخص شد سارق ابتدا از طریق رفت و آمد اعضای خانواده‌اش به خانه همسایه‌ها از وضع مالی آنها و اموال قیمتی‌شان مطلع می‌شده است.

اعتراف به دزدی‌های شبانه

حیدری یادآور شد: متهم با اطلاع از این که همسایه‌ها به مهمانی یا مسافرت می‌روند و ساعات طولانی در خانه حضور ندارند با تهیه کلید یدک در آپارتمان همسایه‌ها یا تخریب قفل درهایشان واردمنازل می‌شده و با سرقت اموال، هزینه خرید موادمخدرش را تامین می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم به 18 فقره دزدی سریالی از منازل، برای وی قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات تکمیلی از او در حالی ادامه دارد که ماموران، خریدار اموال دزدی را نیز دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها