نوبخت اعلام کرد:

تقدیم به موقع لایحه بودجه 1393

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: با تقدیم بموقع لایحه بودجه سال 1393 مصمم هستیم قانون را اجرا کنیم و در جلسه هیات دولت هم از وزرا خواسته ایم گزارش عملکرد اجرای قانون برنامه پنجم را به منظور تنظیم گزارش نهایی به این معاونت ارایه کنند.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۸
تقدیم به موقع لایحه بودجه 1393

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ؛ محمدباقر نوبخت در نخستین نشست مشترک این معاونت با معاونان برنامه ریزی استانداری های سراسر کشورمشترک گفت : اگر قرار است به اهداف آرمانی درج شده در قانون اساسی دست یابیم، باید  اهداف راهبردی سند چشم انداز بیست ساله کشور را محقق کنیم و اگر درصدد هستیم این سند عملیاتی شود، باید اهداف بلندمدت توسعه را نقشه راه قرار دهیم و برای رسیدن به این اهداف،‌تعقیب و عملی کردن هدف های میان مدت و اهداف بودجه ای ضروری است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر روزآمدکردن تمام اهداف و مأموریت ها گفت: به محض ابلاغ لایحه بودجه سال 1393 کل کشور به صورت قانون از سوی مجلس شورای اسلامی، تا قبل از اتمام سال جاری، کار تدوین و آماده سازی آیین نامه های اجرایی آن قانون پایان خواهد یافت و به یاری خداوند از اول فروردین  1393 این اطمینان را به بخش خصوصی خواهیم داد که وقت شناسی دولت را نظاره گر باشند.

آقای نوبخت در بخش دیگری از اظهارات خود با تصریح بر این موضوع که در روند توسعه کشور شاهد مشارکت بیشتر استان ها خواهیم بود، گفت: توسعه کشور بدون توسعه استان ها مقدور نخواهد بود و ضرورت دارد هر استانی با توجه به قابلیت ها،‌ ظرفیت ها و نقشه راه مختص خود، در مسیر توسعه گام بردارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله کشور افزود: ملت بزرگوار ایران سزاوار جایگاه برتر علمی و فناوری در منطقه خاورمیانه است و کشورمان از لحاظ منابع انسانی، مالی، طبیعی و زیست محیطی این قابلیت و توانمندی را دارد.

وی در ادامه گفت: امکان شتاب دهی به فعالیت ها با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه منوط به اجرای دقیق آن است. همچنین قطعات کوچک این برنامه که در قالب بودجه های سالانه متبلور می شود، به صورت شفاف و با هماهنگی با اهداف برنامه های توسعه تنظیم و تدوین شود.

 به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ؛ آقای نوبخت در حکمی آقای محمود عسگری آزاد را به سمت جانشینی خود در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منصوب کرده است.

 در این حکم بر ضرورت ایجاد تحول در حوزه های برنامه ریزی و بودجه ریزی ، نظارت و امور مدیریت و سرمایه انسانی تاکید شده و این مسئولیت ها به آقای عسگری آزاد  واگذار شده است"

- نمایندگی در مراجع قانونی برای پیگیری و تصویب قانون و مقرارت تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

- تدوین ماموریت ها و وظایف سازمان با رویکرد ارتقای سازمان به جایگاه راهبری رشد و توسعه کشور

- طراحی ساختار سازمان با رویکرد تحقق سازمانی بهره ور ، منعطف ، چابک و کوچک

- راهبری ایجاد تحول در مدیریت سرمایه انسانی به منظور جذب و نگهداری نخبگان ، اندیشمندان و فرهیختگان

- بکار گیری فناوری های نوین ( نرم و سخت ) برای تحقق اهداف سازمان.

آقای نوبخت همچنین در این حکم ایجاد سازمانی اثر بخش ، یادگیرنده و کارا را که قادر به تحولی شگرف در نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور باشد مورد توجه قرار داده است.

newsQrCode
برچسب ها: بودجه دولت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها