تقدس‌نژاد: صداوسیما برای تبلیغ «پدیده» شاندیز پرونده قضایی ندارد

کد خبر: ۵۹۳۰۵۳
تقدس‌نژاد: صداوسیما برای تبلیغ «پدیده» شاندیز پرونده قضایی ندارد

«حسن تقدس‌نژاد» معاون مالی و اداری صداوسیما گفت: تبلیغ پروژه «پدیده» در تلویزیون ممنوع نشده است و رسانه ملی نیز در این رابطه هیچ گونه پرونده قضایی ندارد.

به گزارش فارس، روز سه‌شنبه 5 شهریورماه گزارشی در یکی از روزنامه‌های صبح کشور منتشر شد با این تیتر که «صدواسیما و پدیده شاندیز قضایی شدند» در این گزارش اعلام شده بود که به دلیل آنچه نامش را تبلیغات دروغ می‌نامند و به دلیل نداشتن پروانه و مجوزهای لازم برای کار بر اساس قانون و طی شکایت وزارت راه و شهرسازی و دستور مقام قضایی، تبلیغات پدیده شاندیز در صداوسیما و اقصی نقاط کشور ممنوع شد.

بعد از انتشار گزارش این روزنامه، مبنی بر تخلفات پدیده شاندیز و ممنوع شدن تبلیغات این مجموعه در صداوسیما و رسانه‌ها همین روزنامه در روزچهارشنبه 6 شهریور مبادرت به انتشار تبلیغات شرکت پدیده شاندیز در صفحه یک خود کرد که با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و حتی برخی سایت‌ها اعلام کردند این روزنامه برای چاپ آگهی 120 میلیون تومان دریافت کرده است

ماجرا به همین جا ختم نشد و کار به برنامه «مناظره» که روز گذشته با موضوع بررسی قانون مطبوعات کشور روی آنتن رفت نیز کشیده شد.

حیدری در بخش طرح سؤالات خطاب به کواکبیان گفت: سه شنبه این هفته یکی از مطبوعات مطلبی علیه یک شرکت زده که فلان شرکت با منع قضایی در تبلیغ رو به رو شده، ‌روز بعد همان روزنامه آگهی بزرگی از همان شرکت در نیم صفحه خود منتشر کرده. مشابه همین رفتار در برخی روزنامه‌های دیگر هم دیده شده آیا بهتر نیست اخلاق روزنامه‌ای را رعایت کنیم. یعنی فرد خبر دروغ می‌زند تا طرف مقابل را بترساند و آگهی بگیرد.

کواکبیان در پاسخ گفت: این را از صدا و سیما یاد گرفتیم و این موضوعی که می‌فرمایید مربوط به شرکت پدیده است که وقتی در صدا و سیما آگهی آن پخش می‌شود حتما ممنوع نیست و روزنامه‌ها نوشتند آستان قدس رضوی بر سر تملک املاک با شرکت پدیده مشکل دارد که نباید تبلیغ آن را کرد ولی دیدیم صدا و سیما تبلیغ آن را کار می‌کند.

حیدری در این میان گفت: این یک مدل بیزینسی است که طرف می‌گوید این طور است که آن طور است که طرف مقابل می‌گوید بیا این آگهی را بگیر و چیزی نگو.

کواکبیان در پاسخ گفت: ما نمی گوییم می‌خواهیم مچ‌گیری کنیم اما این مطلبی است که تمام سایت‌ها زده‌آند. دولت 5 بار از خود من شکایت کرده در حالی که ادعا می‌کرد ما از هیچ روزنامه‌ای شکایت نمی‌کنیم و خوشبختانه در تمام موارد تبرئه شده‌ام.

پس از بروز این حواشی، «حسن تقدس‌نژاد» معاون مالی و اداری سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، اعلام کرد: مطلبی که در آن روزنامه راجع به قضایی شدن پرونده صداوسیما به خاطر پخش آگهی درج شده بود، دروغ و کذب محض بود.

وی ادامه داد: ما آگهی‌های مربوط به ساخت و ساز پدیده شاندیز را پخش می‌کنیم و هیچ منعی برای پخش آن در صداوسیما وجود ندارد. البته تاکید می‌کنم که این آگهی‌ها فقط به بخش ساخت و ساز پدیده شاندیز اختصاص دارد و ما سایر محصولات آنها را تبلیغ نمی‌کنیم.

تقدس‌نژاد درباره تشکیل پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهی نیز تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و تا به حال هیچگونه پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهی‌ها تشکیل نشده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها