17 شهر خارجی، میزبان جشن‌های زیرسایه خورشید

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت امسال، ۱۷ شهر از 6 کشور خارجی، میزبان جشن‌های زیرسایه خورشید خواهند بود.
کد خبر: ۵۹۳۰۰۳
17 شهر خارجی، میزبان جشن‌های زیرسایه خورشید

به گزارش جام‌جم و به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، رضا خوراکیان با اشاره به جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید به عنوان شاخص برنامه‌ها و مراسم دهه کرامت عنوان کرد: این برنامه‌ها با هدف تبیین سبک زندگی دینی و رضوی، برای ششمین سال متوالی برپا می‌شود.

وی افزود: این موسسه از طریق برگزاری برنامه‌های دهه کرامت قصد دارد تا عطر و بوی رضوی را در سطح کشوری و بین‌المللی پراکنده کند و به همین دلیل به لحاظ رویکرد عملی تلاش می‌شود تا فرهنگ زیارت از راه دور را ترویج و در میان اقشار مختلف مردم کشور نهادینه کند.

خوراکیان با تأکید بر اهمیت حضور جوانان در راستای برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر و اثرگذار‌تر سلسله جشن‌های زیر سایه خورشید و ایجاد زمینه بروز توانمندی‌ها، جوانان و تشکل‌های مردمی به عنوان محور برگزاری جشن‌ها در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور انتخاب شده‌اند.

وی با بیان این‌که مجری برگزار کننده جشن‌های زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف داخل و خارج از کشور، یک، یا چند تشکل مردمی است، افزود: بر همین اساس نیز ضمن شناخت و برقراری ارتباط با نخبگان و فعالان فرهنگی کشور، می‌توان این ارتباط را از طریق سامانه‌های ارتباطی موسسه تداوم و قوام بخشید.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به استقبال پرشور عمومی از این مجموعه جشن‌ها اظهار کرد: درخواست‌های زیادی از برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در شهرهای مختلف دنیا داشته‌ایم، اما با توجه به ملاک‌های موسسه در این زمینه، امکان برگزاری در تمام این شهر‌ها و کشور‌ها وجود نداشت.

خوراکیان با بیان این‌که برگزاری این سلسله جشن‌ها در شهرهای مختلف خارجی با تغییراتی نسبت به جشن‌های داخلی مواجه است، خاطرنشان کرد: کشورهای عراق، افغانستان و لبنان، جشن‌ها و برنامه‌های یکسان‌تری با داخل کشور را در مقایسه با کشورهای آلمان، هندوستان و امارات برگزار می‌کنند.

توزیع ۵۰۰ هزار محصول فرهنگی در جشن‌های زیر سایه خورشید

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی همچنین از تهیه بیش از ۵۰۰ هزار محصول فرهنگی برای توزیع در ایام دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید خبر داد و با اشاره به حضور ۲۳ کاروان زیر سایه خورشید در ۲۲ استان کشور، گفت: در جریان بازدید‌ها و حضور این کاروان‌ها در شهرهای مختلف، محصولات متبرک و فرهنگی متعددی متناسب با هر برنامه توزیع می‌شود.

خوراکیان افزود: از تولیدات ویژه‌ در حوزه جوان و خانواده موسسه جوانان آستان قدس رضوی، می‌توان به دو عنوان نرم افزار ویژه تصمیم‌گیری در راستای ازدواج برگرفته از معارف دینی و با استفاده از تکنیک‌های مشاوره و روان‌شناسی اشاره کرد. همچنین انتشار ۱۹ جلد کتاب از جمله ترجمه کتاب مهارت‌های زندگی در سیره رضوی به چهار زبان زنده دنیا (انگلیسی، عربی، اردو و سیریلیک) از دیگر اقدامات حوزه انتشارات و توزیع در ایام دهه کرامت توسط این موسسه است.

وی همچنین از توزیع محصولات فرهنگی این موسسه در روستاهای محروم کشور برای نخستین بار و در راستای ارتقاء سطح فرهنگ دینی خبر داد و یادآور شد: این موسسه با توجه به اهمیت آگاهی‌افزایی و ارتقاء سطح فرهنگ دینی در جامعه اسلامی، طی اقدامی مبتکرانه، تعداد ۸۰ بسته فرهنگی را برای توزیع در روستاهای محروم کشور تهیه و آماده‌سازی می‌کند.

شایان ذکر است؛ ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیر سایه خورشید همزمان با ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت رضوی در ۱۲۰ شهر از ۲۲ استان کشور و همچنین در ۱۷ شهر از ۶ کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها