رای منفی پارلمان به طرح کامرون؛

انگلیس در اقدام نظامی بر ضد سوریه شرکت نمی کند

مجلس عوام انگلیس، پس از ساعت ها مشاجره، به طرح پیشنهادی دیوید کامرون برای مداخله نظامی در سوریه رای منفی داد.وزیر دفاع انگلیس هم در پی شکست طرح دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در مجلس عوام اعلام کرد که انگلیس در هیچگونه اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی کند.
کد خبر: ۵۹۲۶۳۳
انگلیس در اقدام نظامی بر ضد سوریه شرکت نمی کند

به گزارش رویترز، پس از رای گیری کامرون گفت: این رای نشان می دهد که پارلمان با اقدام نظامی مخالف است و دولت او مطابق آن اقدام خواهد کرد.

فیلیپ هاموند در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی گفت: من امیدوار بودم ما در این رای گیری بتوانیم پیروز شویم اما  می فهمیم که نظرات سوء عمیقی درباره مداخله در خاورمیانه وجود دارد. نپیوستن انگلیس به اقدام نظامی علیه سوریه، مانع از انجام آن نخواهد شد ولی آمریکا و متحدانش را مایوس خواهد کرد.

 وی تاکید کرد که اقدام نظامی علیه سوریه بدون مشارکت ما انجام می شود.

وی ادامه داد: آمریکا – متحد اصلی انگلیس- از این موضع که انگلیس (در اقدام نظامی علیه سوریه) هرگز مشارکت نمی کند، احساس ناامیدی خواهد کرد.

 البته وی درست می گفت چرا که کاخ سفید بلافاصله پس از اعلام نتیجه رای گیری پارلمان انگلیس اعلام کرد که اوباما بر این باور است که منافع آمریکا در خطر است.

با این حال، یک مسئول کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا مدعی شد: واشنگتن در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد، به تنهایی برای اجرای حمله به سوریه گام برخواهد داشت.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها