افزایش 16 درصدی تولید فولاد ایران

انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولید فولاد ایران در ماه جولای 16.1 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۹۰۴۳۳

به گزارش مهر، انجمن جهانی فولاد در گزارش ماهانه تولید فولاد جهانی، میزان تولید فولاد ایران را در ماه جولای 2013، یک میلیون و 302 هزار تن اعلام کرد؛ این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران در مدت مشابه سال 2012، یک میلیون و 122 هزار تن بود.

طی هفت ماهه میلادی اخیر، ایران به عنوان پانزدهمین کشور تولید کننده فولاد جهان، هشت میلیون و 662 هزار تن فولاد تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 (هشت میلیون و 512 هزار تن)، رشد 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.بنا به این گزارش، کشورهای تولیدکننده فولاد در ماه جولای، 132 میلیون و 325 هزار تن شمش تولید کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی (128 میلیون و 867 هزار تن)، از رشد 2.7 درصدی برخوردار شد.

علاوه بر این، میزان تولید جهانی فولاد در هفت ماهه اخیر میلادی با افزایش 2 درصدی، به 921 میلیون و 641 هزار تن رسید؛ اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، 903 میلیون و 843 هزار تن بود.

عرضه محصولات فلزی در بازار بیشتر از تقاضاست

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان هم گفت: عرضه محصولات فلزی در بازار بیشتر از تقاضاست. محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این‌که نرخ آهن‌آلات در بازار با روندی کاهشی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون نرخ انواع محصولات فلزی در بازار رو به کاهش است و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ تیرآهن و میلگرد در بازار گفت: طی هفته‌های گذشته تغییری در قیمت‌ها داده نشده و هر کیلو تیرآهن 2000 تومان و میلگرد هر کیلو 1900 تومان به فروش می‌رسد.

آزاد با بیان این‌که میزان تقاضا در بازار کاسته شده، افزود: طی هفته گذشته تنها 50 درصد از محصولات فلزی در بورس کالا به فروش رفت و 50 درصد دیگر برگشت خورد و دیگر تاجرها رغبتی برای پر کردن انبارهایشان ندارند.

وی درخصوص مشکل مالیاتی که در صنف آهن فروشان به‌وجود آمده بود، گفت: این مشکل همچنان ادامه دارد و حل نشده هر چند در دولت گذشته قول‌هایی داده شده بود، اما متاسفانه هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد.

آزاد با اشاره به استقرار تیم دولت جدید گفت: خواسته ما از دولت جــــــدید، دادن بهای بیشتر به بخش خصوصی است و این‌که از ظرفیت‌های ایــــن بخش در پیشرفت و رونق کشور استفاده شود، چـــرا که در گذشته شاهد بودیم در هر موردی که دولت وارد شد، گره‌ای به گره‌های دیگر افزوده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها