نرخ انواع برنج اعلام شد

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، نرخ انواع برنج‌های تولیدی در این استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۰۳۸۹

به گزارش فارس، مهدی خلیلی گفت: انواع طارم محلی 54هزار تا 51 هزار ریال، طارم هاشمی 53 هزار تا 51 هزار ریال، خزر 40 هزار تا 38 هزار ریال، شیرودی 36 هزار تا 34 هزار ریال، فجر بین 40 هزار تا 38 هزار ریال و ندا و نعمت بین 35 هزار تا 33 هزار ریال است. به گفته وی این آمار، میانگین قیمت عمده‌فروشی انواع برنج‌های تولیدی مازندران در شالیکوبی‌های این استان است که به تفکیک ارقام محلی و پرمحصول در هفته منتهی به بیست و ششم مرداد امسال اعلام شده است.

تامین آب،‌ مهم‌ترین چالش برنجکاران حمیدیه

رئیس انجمن صنفی کشاورزان اهواز نیز به مشکلات برنجکاران حمیدیه اشاره کرد و گفت: شرکت بهره‌برداری از منابع آب کرخه و شاوور، به تعهدات خود مبنی بر انعقاد قرارداد بهره‌برداری با برنجکاران حمیدیه عمل نمی‌کند.

سیدمحمدهاشمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در جلسات شورای کشاورزی تصویب شد که به برنجکاران حمیدیه مجوز بهره‌برداری داده شود، اما شرکت بهره‌برداری از منابع آبی کرخه و شاوور که زیرمجموعه سازمان آب و برق استان است، تاکنون اقدامی در این جهت انجام نداده است. وی تصریح کرد: کشاورزان برنجکار هم‌اکنون در حال بهره‌برداری بدون مجوز بوده و نگران هستند در پایان کشت به دلیل نداشتن مجوز بهره‌برداری توسط این شرکت جریمه شوند. رئیس انجمن صنفی کشاورزان اهواز بیان‌ کرد: با وجود پیگیری‌های کشاورزان، این شرکت حاضر به انعقاد قرارداد با کشاورزان نیست. از سوی دیگر، سازمان جهاد کشاورزی هیچ ‌گونه نهاده‌ای را بدون مجوز بهره‌برداری آب به کشاورزان نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها