زنگنه: ظرفیت تولید نفت باید فورا افزایش یابد

وزیر نفت گفت: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک منجر خواهد شد و از این رو باید در کوتاه‌ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
کد خبر: ۵۸۹۷۷۶

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به احیای ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک منجر خواهد شد و از این رو باید در کوتاه‌ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وی در خصوص عبور از تحریم‌ها با دیپلماسی نفتی گفت: تحریم موضوعی نیست که فقط در حوزه نفت باشد، بلکه از مجموعه موضوعاتی است که باید تدابیر لازم در بخش‌های مختلف کشور از سوی رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت نفت برای رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک چیست، یادآوری کرد: بدون شک با تعامل میان اعضای اوپک می‌توان به کرسی دبیرکلی نزدیک شد، اما آنچه بیش از این مهم خواهد بود، تامین منافع ملی کشور در سازمان کشورهای صادر کننده نفت است.

زنگنه با بیان این که یکی از برنامه‌های وزارت نفت تسریع در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز در پارس جنوبی است، گفت: تمرکز در توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

وزیر نفت با بیان این که برخی فازهای پارس جنوبی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته‌ است، افزود: تلاش وزارت نفت بر این است که فازهای تکمیل شده پارس جنوبی را وارد مدار کند، زیرا امروز با توجه به نیاز کشور به گاز، به این میادین مشترک نیاز اساسی و مبرم داریم.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری و توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و پروژه آزادگان، جزو برنامه‌های میان‌مدت وزارت نفت است.

ایجاد فضای جدید برای همکاری با شرکت‌های خارجی

وزیر نفت با اشاره به ظرفیت و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران گفت: باید با اصلاح ساختارها و فرآیندها، زمینه برای رشد سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز فراهم و فضای جدیدی برای همکاری با شرکت‌های خارجی ایجاد شود. زنگنه در نخستین حضور خود در جلسه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: تامین مالی برای افزایش توان و ظرفیت تولید و صادرات نفت و گاز از برنامه‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران است.

وی تاکید کرد: با هدف افزایش ظرفیت تولید، تامین سرمایه‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های تعریف شده در این صنعت مادر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها