سند فرمان مشروطیت به نمایش عمومی در می‌آید

سند فرمان مشروطیت که توسط مظفرالدین شاه در کاخ صاحبقرانیه به امضا رسیده، به مناسبت صد و هفتمین سال امضای فرمان مشروطیت به نمایش عموم در می آید.
کد خبر: ۵۸۵۶۵۴
سند فرمان مشروطیت به نمایش عمومی در می‌آید

 این سند بخشی از نمایشگاه «سیر مشروطه به روایت تصویر و سند» است که در کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل عکس های دوره مشروطیت در کاخ صاحبقرانیه، نمایشگاه ۱۰۷ سال با مجلس شامل اسناد، عکس و انتشارات در نگارخانه جهان نما و نمایشگاه اسناد شورای ملی در کوشک احمدشاهی از جمله این نمایشگاه ها است.

نمایشگاه اسناد مربوط به دوران نهضت مشروطه در موزه حوضخانه شامل اسنادی از متن فرمان مشروطه، شب نامه های دوران مشروطه، نامه برخی از علما در ارشاد مردم در جریان نهضت مشروطه و اسنادی مبنی بر اوضاع داخلی شهرها در آن زمان و اقدامات برخی طرفداران و مخالفان مشروطه دیگر نمایشگاهی است.

این نمایشگاه ها در برگیرنده اسناد و تصاویر تاریخی از مشروطه و مجلس هستند که در مراکز اسناد مجلس شورای اسلامی و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و همچنین کاخ صاحبقرانیه موجود است و با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند ۱۴ تا ۲۱ مرداد به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها