روزنامه‌های کشورمان ستون‌ خبری دارند که نام‌های گوناگونی بر روی آن گذاشته‌اند در این ستون‌ها اخباری منتشر می‌شود که شاید مختص همان روزنامه باشد.ما اسمش را گذاشته‌ایم یواشکی روزنامه‌ها.
کد خبر: ۵۸۵۳۲۲
روایت سایت اصلاح‌طلبان از جلسه منزل هاشمی

کیهان نوشت:برخی منابع رسانه‌ای از فشار بر رئیس جمهور منتخب برای حذف نام رحمانی فضلی (گزینه پیشنهادی وزارت کشور) خبر می‌دهند.

سایت «آینده» (نزدیک به اصلاح‌طلبان و کارگزاران) سه‌شنبه شب گذشته  نوشت ،رئیس جمهور منتخب، برای انجام مشورت‌های نهایی به منزل هاشمی رفته است. در این زمان هاشمی رفسنجانی به روحانی اظهار می‌کند که خاتمی و سید حسن خمینی نقطه نظراتی درباره کابینه دارند و سپس خاتمی و سیدحسن خمینی با حضور در منزل هاشمی به بیان دیدگاه‌های خود درباره برخی افراد می‌پردازند.

حجت‌الاسلام روحانی نیز دلایل خود را بیان کرده و برخی از دلایل رسیدن به فهرست کنونی را در میان می‌گذارد.

این که این رایزنی‌ها چه میزان در تغییر فهرست کابینه موثر بوده، اخبار دقیقی در دست نیست، اما برخی احتمال می‌دهند منتفی شدن رحمانی فضلی برای وزارت کشور از نتایج این جلسه بوده است.

افراطیون پیش از این اعلام کرده‌اند به هر قیمتی که شده باید وزارتخانه‌هایی مانند کشور و علوم و ارشاد و اطلاعات را قبضه کنند یا لااقل اختیار آنها به دست افراد فاقد استقلال رأی سپرده شود تا از این طریق بتوانند خط ایجاد التهاب و تشنج و بن‌بست درون حاکمیت را پی بگیرند.

خبرگزاری آریا هم نوشت، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که پس از به میان آمدن نام رحمانی فضلی، اصلاح‌طلبان و طیف‌های نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی به این تصمیم حسن روحانی اعتراض کرده‌اند. پیش از این رحمانی فضلی که هم اکنون رئیس دیوان محاسبات مجلس است در مصاحبه‌ای تایید کرده بود که با او برای پست وزارت کشور رایزنی شده است.

مدافعان انتخاب رحمانی فضلی می‌گویند با توجه به نزدیکی این گزینه به علی لاریجانی و اصولگرایان تعامل مجلس و دولت برای سایر گزینه‌ها و رأی‌آوری آنها بیشتر خواهد شد ضمن این که آنها می‌گویند انتخاب گزینه اصلاح‌طلب برای این پست رأی اعتماد به همراه نخواهد داشت.

میانه‌روهای مورد نظر آمریکا باید برانداز باشند!

کیهان نوشت:یک شبکه خبری آمریکایی ضمن ابراز تردید در خصوص میانه‌رو بودن رئیس جمهور جدید ایران، به اوباما توصیه کرد از براندازان جمهوری اسلامی حمایت کند.

فاکس‌نیوز، شبکه خبری وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده نباید رئیس جمهور جدید ایران را یک میانه‌رو تصور کند و به جای آن باید از نیروهای برانداز در ایران حمایت کند.

فاکس‌نیوز حسن روحانی را شخصی دانسته که در جریان آشوب‌های تیر ماه 78 در تهران، خواستار اعدام دانشجویان دستگیر شده بوده و همچنین توانسته در مذاکرات هسته‌ای، بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تفرقه ایجاد کند.

در این گزارش به نقل از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، انتخابات 24 خرداد انتخاباتی غیرعادلانه جلوه داده شده و همچنین از رئیس جمهور جدید ایران به خاطر حمایت از رئیس جمهور سوریه به عنوان خط مقدم مقابله با صهیونیسم انتقاد شده است.نویسندگان گزارش همچنین به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توصیه کرده‌اند از نیروهای برانداز در ایران حمایت کند.

تصویب تحریم‌های تازه امید مذاکره با ایران را نابود می‌کند

کیهان آورده است: رسانه‌های آمریکایی تصویب تحریم‌های جدید را پیامی منفی و خصمانه به ملت و دولت جدید ایران ارزیابی می‌کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با 400 رأی موافق و تنها 20 رأی مخالف دور تازه تحریم‌های نفتی را علیه ایران به تصویب رساند و این در حالی است که سیاستمداران آمریکایی پیش از این مدعی استقبال از انتخاب ملت ایران بودند!

روزنامه کریستین ساینس مانیتور درباره مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: همزمان با شروع به کار روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، برخی در کنگره در پی ارسال پیام متفاوتی به تهران با تصویب تحریم‌های جدید و ایجاد فشار بیشتر بر ایران هستند. روحانی قرار است کار خود را از روز یکشنبه آغاز کند.

این روزنامه می‌افزاید: کدام رهیافت برای ترغیب ایران به قبول محدودیت‌های مورد تایید بین‌المللی بر برنامه هسته‌ای آن بهتر است؟ مجلس نمایندگان آمریکا با رأی‌گیری در روز چهارشنبه با اعمال تحریم‌های شدیدتر بر صنعت نفت ایران و همچنین سایر بخش‌های ضعیف اقتصاد ایران نظر خود را ابراز کرد. گرچه این اقدام به تنهایی قبل از تایید کنگره و تصویب لایحه مورد تایید خود که احتمالا در ماه سپتامبر خواهد بود جنبه اجرایی ندارد.

طرفداران یک رهیافت مسالمت‌آمیزتر با رهبری جدید ایران بر این اعتقادند که رای مجلس نمایندگان آمریکا در زمان نامناسبی ارائه شده است. این افراد نگرانند که تحریم‌های جدید با شروع به کار روحانی به عنوان دری بسته مورد ملاحظه قرار گرفته و احتمالا هر گونه امید به بهبود روابط آمریکا و ایران را نابود کند. آنها می‌گویند تحریم‌های جدید به عنوان اولین واکنش رسمی آمریکا به پیروزی روحانی مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

کریستین ساینس مانیتور ادامه می‌دهد: در عین حال، از نظر برخی دیگر اکنون دقیقا زمانی است که با توجه به این که ایران انتظار می‌رود به گفت‌وگوهای برنامه هسته‌ای با اعضای دائم شورای امنیت به اضافه آلمان برگردد این کشور را متوجه ساخت که آمریکا و غرب قصد عقب‌نشینی ندارند. مارک دبوویتز مدیرعامل اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران گفت که هیئت اجرایی اوباما بایستی به دور بعدی مذاکرات با دست بالاتر بسیار قویتری وارد شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم در تحلیل مشابهی خاطرنشان کرد: مخالفان تحریم‌های جدید در آمریکا می‌گویند این کار حامل پیغام غلط به رئیس جمهور منتخب ایران بود. برخی صاحب‌نظران سیاسی معتقدند که این رأی‌گیری دقیقا چهار روز قبل از مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران انجام می‌گیرد و از این حیث می‌تواند حامل پیامی غلط به رئیس جمهور منتخب ایران باشد که یکی از مهمترین اولویت‌های دستور کارش را ترمیم روابط با آمریکا قرار داده است.

«کیت الیسون» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت «مینه‌سوتا» و از مخالفان زمان رأی‌گیری عنوان کرده است: «ایرانی‌ها رأی‌گیری را علامتی برای اعلام دشمنی تعبیر خواهند کرد. یک کارشناس تحریم‌ها در دانشگاه کالیفرنیا برکلی در این باب اظهار می‌دارد: «اکثر مردم زمان رأی‌گیری کنگره برای دور سخت تحریم‌ها علیه ایران را بسیار نامناسب می‌دانند».

نیویورک‌تایمز نوشت: بسیاری از نمایندگان طرفدار تصویب قانون تحریم ایران جزو 131 نماینده کنگره آمریکا هستند که در تاریخ 19 ژوئیه با ارسال نامه‌ای به اوباما از او خواسته‌اند از تصویب هرگونه اقدامی که رویکرد رئیس جمهور جدید ایران را زیر سؤال ببرد صرف نظر کند.

آمریکا امیدوار به کاهش تنش با ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که آمریکا به حسن روحانی امیدوار است. رویترز نوشت؛ دولت اوباما نشانه‌هایی از امید به کاهش تنش‌های هسته‌ای را در پی انتخاب دولت جدید ایران از خود نشان می‌دهد؛ اما اقدامات اساسی را به ابراز تمایل رئیس‌جمهور جدید به انجام مذاکرات جدی منوط کرده است.

 این خبرگزاری، ‌حمایت نکردن دولت آمریکا از تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان این کشور علیه ایران را یکی از این نشانه‌های امیدواری نسبت به دولت روحانی دانسته اما در عین حال می‌نویسد، مقامات آمریکایی همچنان نسبت به غنی‌سازی سطح بالای اورانیوم در ایران نگران هستند.

آژانس‌های مسافربری ایران تحریم شدند

آرمان نوشت:شنیده شد که تعدادی از آژانس‌های بین‌المللی گردشگری از رزرو پرواز به ایران به دلیل تحریم‌ها علیه تهران سر باز می‌زنند. تیک نوشت؛ با کلیک روی گزینه جست‌وجو برای پروازی به سوی ایران در سایت مشهور «اروبیتز» با این پیغام مواجه می‌شویم: پرواز «از» یا «به سوی» ایران توسط اروبیتز صورت نمی‌گیرد.

 لطفا مکان دیگری را انتخاب نمایید. شورای ایرانی آمریکایی در واکنش به این اقدام تعدادی از آژانس‌های مشهور گردشگری، با ارسال نامه‌ای خواستار توقف این حرکت شده است. یکی از این کمپانی‌ها در پاسخ به این درخواست آورده است: به خاطر رعایت الزامات و حفظ شرایطمان به‌عنوان کمپانی تجاری، باید بهترین راه‌حل را اتخاذ کنیم.

محاکمه یک یهودی به اتهام تماس با سفارتخانه‌های ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که دستگاه قضایی اسرائیل یک یهودی اولترا ارتدوکس را به اتهام «آمادگی داوطلبانه» برای «جاسوسی برای ایران» و «تماس با سفارتخانه‌های ایران» به پای میز محاکمه کشانده است. تیک نوشت؛ رسانه‌های اسرائیل پنجشنبه دهم مرداد، خبر دادند که این مرد در تماس با دیپلمات‌های ایران گفته است «حاضر است اسرائیلی‌ها را نیز به قتل برساند». رسانه‌های اسرائیل نام این مرد ۴۶ ساله را ذکر نکردند اما در همین حال معلوم نیست که آیا او تابعیت اسرائیلی نیز دارد یا خیر.

 کیفرخواستی که از سوی دستگاه قضایی اسرائیل علیه این مرد یهودی صادر شده است، مدعی است که او به دیپلمات‌های ایران در سفارتخانه ایران در برلین، پایتخت آلمان، گفت «حاضر به جاسوسی علیه اسرائیل و حتی کشتن صهیونیست‌هاست». این کیفرخواست می‌گوید که پیش از آن، این مرد به چند دفتر نمایندگی و سفارتخانه ایران مراجعه کرده بود.

ابقای قالیباف با 22 رای!

آرمان نوشت :شنیده شد که «گزارش‌های رسیده از شورای اسلامی شهر تهران حکایت از آن دارد که محمدباقر قالیباف دارای 22 رای موافق برای ماندن در مسئولیت شهرداری تهران است و برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز از حامیان جدی ابقای وی در شهرداری هستند.» مشرق با انتشار این خبر نوشت؛ بر اساس نظرسنجی صداوسیما، 62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران شده‌اند. در این نظرسنجی افرادی چون غلامحسین کرباسچی و محسن هاشمی به عنوان رقیب قالیباف مطرح بوده‌اند.

آخرین درخواست احمدی‌نژاد

آرمان نوشت:شنیده شد که آخرین صحبت دکتر احمدی‌نژاد در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این‌گونه بود: «من در پایان این جلسه آخر تقاضایی دارم؛ اگر صلاح می‌دانید با تقاضایم موافقت کنید. من می‌خواهم دانشگاهی با نام «ایرانیان» تأسیس کنم. دانشگاهی در حوزه فناوری‌های برتر مثل نانو، هسته‌ای و هوا فضا.»

گاف العربیه درباره شیخ حسین انصاریان

آرمان نوشت:شنیده شد که سایت شبکه العربیه در خبری مدعی شد که «شیخ حسین انصاریان از مردم ایران به خاطر اوضاع نابسامان کشور عذرخواهی کرده است».!! مشرق نوشت؛ اقدام ناشیانه سایت شبکه العربیه در انتشار این خبر دروغ و تحریف شده درحالی است که همین خبر دو سال قبل از سوی شیخ حسین انصاریان تکذیب شده بود.

«العربیه.نت» مدعی شد که بر اساس گزارش‌های رسیده، انصاریان در مراسم احیای شب بیست‌وسوم ماه رمضان که در حسینیه همدانی‌های تهران برگزار شد، در حضور هزاران نفر ضمن اشاره به برخی مشکلات و نابسامانی‌های موجود در کشور، از مردم عذرخواهی کرد. این در حالی است که پس از انتشار این خبر تحریف شده و دروغ در رمضان سال 90، شیخ حسن انصاریان اعلام کرده بود که «من به خاطر انقلاب از مردم عذرخواهی نکردم و عذرخواهی‌ام به‌خاطر وضعیت حجاب و جریان انحرافی بود.»!

مجوز واردات خودرو برای 13 دیپلمات ایرانی

خراسان نوشت:بر اساس موافقت وزیران عضو کمیسیون ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات که طی روزهای اخیر توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، خودروهای 13 دیپلمات ایرانی مجوز ورود و ترخیص بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو مصوب دولت در سال 1382 را پیدا کرده اند.

دستورات جالب دولت برای دریاچه نمک قم

خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه های اخیر دولت به دستگاههای اجرایی، تصمیمات مختلفی برای دریاچه نمک قم اتخاذ شده و قرار است ضمن صدور مجوز فعالیت های معدنی در این دریاچه تقسیمات کشوری به نحوی اصلاح شود که کل دریاچه در محدوده استان قم قرار گیرد. دولت همچنین دستور آغاز مطالعات احداث واحد تولید اکسید منیزیم از املاح تبخیری دریاچه قم را نیز صادر کرده است.

احمدی‌نژاد تغییرات اموالش را اعلام کرد

تهران امروز نوشت:محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق دیروز در نامه‌ای تغییرات پدید آمده در اموال خود، در مدت هشت سال ریاست‌جمهوری را به ریاست قوه قضائیه اعلام کرد.در نامه احمدی‌نژاد به آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه آمده:در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون‌اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال 1384 به اطلاع می‌رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث شده که با فرزندان در آن سکونت داریم.مساحت زمین 175 متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود 130 متر مربع بوده است.

روایت عسگراولادی از ضربه موسوی و کروبی

تهران امروز نوشت:حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان گفته: جدا ماندن موسوی و کروبی از امت و امامت باعث شد بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته شده بود دچار اختلال شود.به گزارش فارس، عسگراولادی گفته: عذرخواهی نکردن آنها از مردم و نظام باعث می‌شود این بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته است به اختلاف کشیده شده و این اختلافات پا بر جا بماند.

گلایه آیت الله مهدوی کنی

ابتکار نوشت: آیت‌الله مهدوی کنی در جلسه افطار اساتید دانشگاه امام صادق(ع) از برخی افراد که فقط خود را معیار انقلابی بودن می‌دانند گلایه کرده است. به نوشته مشرق وی در این جلسه گفته است:”عده‌ای فقط خود را حزب‌اللهی میدانند و امثال ما را انقلابی نمی‌دانند در حالی که سوابق بنده نشان می‌دهد از شما حزب‌اللهی‌تر هستم."

ادامه انتصابات عجولانه در شرکت‌های تحت پوشش شستا

جمهوری اسلامی نوشت: علیرغم به پایان رسیدن عمر دولت دهم؛ انتصابات عجولانه در شرکت‌های تحت پوشش شستا همچنان ادامه دارد. در این راستا افرادی فاقد صلاحیت و تجربه از منسوبین و اطرافیان مدیران فعلی شستا به عنوان مدیر عامل برای شرکت پرسود انتخاب می‌شوند، تا دولت جدید در مقابل کار انجام شده قرار گرفته و نفوذ جریان انحرافی در شرکت‌های مهم صنعتی تا مدت‌ها در ساختار اقتصادی ادامه‌دار باشد. در صورت عدم دقت در انتصابات انجام شده در هفته‌های اخیر، احتمال می‌رود این روند بتواند ضربه‌ای اساسی به شرکت‌ها و موسسات و درآمدهای شستا در دولت جدید وارد نماید.

تبلیغ غذای حلال یهود از سوی انجمن جهانی صهیونیستی

جمهوری اسلامی نوشت: رستوران‌هایی که بر روی تابلو آنها کلمه "حلال" دیده می‌شود و غذای حلال در آنها ارائه می‌گردد در سال‌های اخیر گسترش جهانی یافته است. استقبال زیاد مردم غیرمسلمان از این رستوران‌ها در جهان به علت درک قاعده‌مندی نوع گوشت، ذبح حیوان و احترام به روزی و غذا از سوی مسلمانان؛ موجب شده است انجمن جهانی صهیونیستی غذای حلال یهود با تبلیغ مارک غذای "کوشیر" به مفهوم غذای حلال یهود سعی در تبلیغ این علامت نماید.

اخیراً در یک نمایشگاه دارویی در چین، انجمن صهیونیستی یهود این کشور برروی تمام کارت‌های ورودی این نمایشگاه به تبلیغ علامت غذای حلال یهود پرداخته بود که نشانه‌ای از برنامه ریزی این جریان در مراسم‌هایی دارد که در آنها ده‌ها هزار نفر افراد متخصص حضور می‌یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
مگه قرار این وزارت خانه های مهم را كس دیگری انتخاب كنه دوست داره هر كسی را كه می خواد بیاره .
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
حاج حسین سلام؛ لطفا بی خیال شو و بگذار كار دولت با آرامش شروع شود. فرصت مجلس و مقام معظم رهبری برای پیگیری مشكلات احتمالی دولت همواره فراهم است. شما اخبار بنویس نه پیش بینی.
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
یارو (سناتور آمریكایی مخالف تحریم علیه ایران)گفته كه این تحریمهای جدید علامتی برای دشمنی با ایران تلقی میشه ، سوء ال این كه آیا مگر به غیر از این ، چیز دیگری هم میشه از این موضوع برداشت كرد .!!

نیازمندی ها